Az ASEAG járműpark-megújítása – 2019/2020

aseag_2020.jpg

Az ASEAG-nál 2020 végére csak Euro VI-os vagy elektromos buszok lesznek állományban.

A 2017-ben írt részletes beszámolóban "fontolva haladókként" utaltam a közlekedési cégre, azóta viszont rákapcsoltak, 2018 végén kezdték el igazán komolyan a járműflotta megújítását és modernizálását.

Tavaly év végén indult el egy projekt, melyben a 2007...2009-es faceliftes Citarókat külön kipufogógáz-szűrővel (SCR) szerelték fel: összesen 98 régebbi jármű így az Euro VI-os emissziós normát is teljesíti. A célkitűzés szerint 2020 végére mind a nagyjából 230 darab autóbuszuk Euro VI-os vagy elektromos üzemű lesz. A teljes projektre 22 millió EUR-t szánnak (= kb. 7,2 milliárd HUF), a finanszírozást a város és a szövetségi tartományi kormányzat közösen biztosítja.

Újabb Citeák

Először 2015-ben próbálták ki az LLE-120-ast, aztán 2016-ban rendeltek a típusból először. Az elmúlt években rendszeresen rendeltek újabb kisebb kontingenseket, a mostani rendelés 25 darabról szól. Az utolsó darabok 2020 folyamán érkeznek meg, melyekkel összesen 52 darab Citea LLE-120-as lesz a cég állományában.

403_1.jpg

Egyik a "legfrissebb" adag Citeából.

Citarók

Visszatérő is kiszámítható megrendelők a Mercedesnél évtizedek óta, az idei és jövő évi rendelésállomány:

  • 33 darab dízel Citaro G, ebből 25 darab már forgalomban van (azonosítók: 409…433), a maradék 2020-ban érkezik. Érdekességük, hogy a legújabb adag (417 <) oldalforgalom figyelő lidarral és fehér LED kijelzőkkel szerelték, továbbá LED-es küszöbvilágítás könnyíti meg a beszállást.

ASEAG C2G-k három adagból.

  • 12 darab eCitaro, ebből 7 darab már megérkezett a cég telephelyére (azonosítók: 434…440), további 5 darab jövőre áll forgalomba. Ezenfelül 15 darab opcionális, melyek eCitaro G-k lennének (2021-ig él az opció, de nagy már valószínűséggel jövőre megrendelik őket). A szólókat 292 kWh-s akkupakkal szerelték, kétajtós kivitelűek, és a telephelyen töltik őket.

A #434-es eCitaro, egyelőre még a telephelyen.

A cégnél elsőként volt a világon elektromos csuklós Citaro: 2015-ben épített a helyi egyetem és több civil egyesület az ASEAG-gal közösen egy hibrid Citaro G-ből akkumulátoros elektromos buszt. Az elmúlt években csak iskolás járatokon használták (alacsony hatótávja miatt), azonban körülbelül egy éve nem közlekedik (akkumulátorcserére vár).

citaro_ge.jpg

Egy dokumentumfotó a csuklós "házi" elektromos Citaróról, amint a telephely sarkában pihen.

 

Részletesen ebben a PDF-ben olvashat róla.

 

A Sileók sehol

Homály fedi jelenleg a német-török Sileo buszait a városban. Az alapmegrendelés 12 darab S18-asra és két darab S24-esre szólt. A gyári tűzeset miatt (?) azonban végül 7 darabra mérsékelték a rendelt S18-asokat és egy darabra az S24-est.

Ebből a mennyiségből egy éves késéssel 1 darab érkezett meg a céghez, és a rendelkezésre állása nem túl kiemelkedő. A többi megrendelt buszról nincs hír egyelőre. Emiatt is fordultak a Mercedeshez, hogy a tartomány irányába tett vállalásokat tartani tudják 2021-ig. (A 33-as és a 73-as viszonylatot szeretnék teljesen e-buszos vonalakká alakítani, melyhez a Sileókat rendelték 2016-ban.)

372_53.jpg

#372-es egyedüli Sileóként a cégnél – nem kizárt, hogy egyke marad.

 

Aachen és környékének közlekedéséről bővebben itt olvashat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr9115284178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.