Busworld Europe 2019 #11
Deltabus Mark E

deltabus_mark_e_13.jpg

Egy rövid cikk az új osztrák-orosz elektromos buszról.

Előző rész: 

> > > #10: Török gyártók buszai < < <

Az idén alakult osztrák startup vállalkozás mindössze másfél hónapja jelentkezett a Busworld-re (a jelentkezést általában hosszú hónapokkal, ha nem éppen évvel az esemény kezdete előtt szokták megtenni a kiállítók). A standjuk egy egészen kicsi, és eldugott helyen volt, így sajnos kimaradtak a feltörekvő gyártókat bemutató cikkből. Viszont érdekesnek találtam bemutatásra úgy a céget, mint a buszt is.

deltabus_mark_e_7_1.jpg

A cég osztrák székhelyű, azonban egyelőre a gyártás Oroszországban zajlik. Maga a busz karosszériája is teljes egészében Volgabus, és a kiállított buszt ott is gyártották. A névadás nem túl kreatív: Deltabus, a típus pedig Mark E. Az ausztriai üzem még épül, a termelés beindítása 2020-ban várható Ternitzben. Ennek ellenére már van megrendelés a típusra: 50 darabot rendelt Izrael, és készül egy tesztbusz a Wiener Linien-nek is – utóbbi cég érdeklődést mutat a hazai busz iránt.

Ahogy már a korábbiakban szóba került, a buszgyártás általánosan is mára „legózás” lényegében. A típus akkumulátorai francia gyártmányok, a hajtott híd ZF, a karosszéria egészében orosz. Állításuk szerint bármelyik részegységet a megrendelő megváltoztathatja igényei szerint. Egyelőre csak kétajtós változat létezik belőle, még "papíron" sincs háromajtós. Távlati tervek között szerepel az üzemanyagcellás változat kifejlesztése is.

deltabus_mark_e_2.jpg

Műszaki adatok

Hossz: 12 290 mm
Szélesség:
2 570 mm (!)
Magasság:
3 215 mm
Tengelytáv: 6 000 mm
Akkumulátorok
: 378 kWh (LMP)
Hatótáv: max. 300 km
Motor: 200 kW
Fogyasztás: 1,0…1,3 kWh/km
Férőhely: 87 fő, ebből 33 ülő
Szabad felszállósáv szélesség: 1 180 mm
Menetkész üres tömeg: 12 900 kg

A jármű szélessége a szóróanyag szerint 20 milliméterrel nagyobb, mint amit az európai szabályozás maximálisan enged (2 550 mm).

Külső jó, az utastérben itt-ott meddő területek vannak (lásd képeket), az összeszerelése viszont oroszos lett. Már két éve is felmerült bennem, hogy-hogy egyetlen orosz gyártó sem jelent meg, de ezúttal – ha közvetve is – volt orosz busz.

Az utastér...

...és néhány közelebbi részlet.

deltabus_mark_e_10.jpg

Nem illeszkedő szerelőajtó a karosszérián.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr6315250946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.