DAF-Hainje SB200 DKDL

bj-90-60_3.jpg

Egy falat holland buszgyártás és az országon belüli egységesítési törekvések említés szintjén.

Hollandiában a németekhez hasonlóan kidolgoztak egy egységesítési rendszert az egyes buszgyártók számára az elmúlt században. Az 1961-ben létrehozott bizottság (CSA – Commissie Standaardisering Autobusmaterieel, magyarul autóbuszgyártók egységesítési bizottsága) tagjai politikusok, civil szakértők, és három közlekedési társaság (GVB Amsterdam, HTM Den Haag, RET Rotterdam) embereiből állt össze. A bizottság által megalkotott előírás szerint legyártott első széria (CSA-I) 1966-ban készült el a heerenveeni Hainje gyárban, DAF-alvázra karosszálva.

A szabványokról, egységes gyártmányokról az alábbi linken olvashat:

> > > Szabványok, előírások, ajánlások buszokon < < <

Az uniformizáláshoz később további közlekedési cégek csatlakoztak, és hasonlóan a német VöV-höz itt is próbálkozott külföldi gyártó is egy-egy CSA-busz kifejlesztésével. A Volvo B59 alvázra, a Mercedes O305 alapokra, valamint a Van Hool épített a követelményrendszert kielégítő buszt.

Országon belül a DAF, a Hainje, a Den Oudsten, és a Verheul gyártott CSA-kompatibilis buszokat. A Hainje heerenveeni gyárában készült 1971-ben az alábbi CSA-I (2. megjelenésű) DAF-Hainje SB200-as alvázra karosszált busz, mely előzőleg Amszterdamban közlekedett.
(’78-ban egy kisebb balesetéről még fotó is készült.)

bj-90-60_2.jpg

A '71-es második megjelenés egyik része a nagyobb méretű DAF felirat a homlokfalon.

bj-90-60_1.jpg

Három, kétszárnyú lengőajtó.

Hazai vonatkozásban a néhány tucat VDL-Berkhof Ambassador tekinthető az itt látható busz informális utódjának. A Hainje gyárat 1999-ben a Berkhof vásárolta meg, azóta Heerenveenben a VDL Groep egyik gyáregysége van.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr1315184510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajacs 2019.11.15. 21:56:28

Vmi hasonló veszedelemmel jártunk idénymunkára anno Hódmezővásárhelyen.

Aron_son 2019.11.16. 11:41:25

@vajacs: Közeli rokona a képen láthatónak, Den Oudsten MB200. :)

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.