EBS Haaglanden
Koncesszióváltás Hága térségében

ebs_haaglanden_19.jpg

2019. augusztus 25-étől Hága térségében új koncesszió vette kezdetét. Az EBS lett a szolgáltató Hága helyközi valamint Delft és Zoetermeer helyi és helyközi közlekedésében 123 új és 10 használt busszal.

Hollandiában nem vacakolnak a szolgáltatási színvonallal (sem), meg a flották megújításával sem. Az országban minden régióban koncesszióba adják a buszközlekedést. Ezek általában 8..12 éves időtartamú szerződést jelentenek, és megkövetelt az új járművek használata a koncessziókezdéskor.

Korábban már dióhéjban bemutattam a 2018 márciusában indult Amszterdam környéki helyközi és a repteret kiszolgáló buszközlekedés koncesszióváltását.

> > > Száz új elektromos csuklós VDL < < <

A nagy népsűrűségű és már-már egymást érő városokból álló hágai és rotterdami régió (MRHD – Metropoolregio Rotterdam Den Haag) helyközi ("streek bus") kiszolgálását ezelőtt a Connexxion végezte, 2009-2011 között gyártott MAN Lion’s City CNG-kkel.

Két helyközi CNG-s MAN az elmúlt évekből.

A szóban forgó tenderre 2018. április 4-ig lehetett jelentkezni, melyet apróbb fennforgások miatt végül május 9-ig meghosszabbítottak. Három cég adott ajánlatot: Connexxion, Keolis Nederland, és az EBS. Július 11-én eredményt hirdettek, azonban a Connexxion megtámadta a döntést, így egészen 2019. január 23-ig várni kellett, amikorra tisztázódtak a dolgok – az EBS a győztes, 2030. december 14-éig a régió szolgáltatója.

A céget 2010-ben alapították, leányvállalata az Egged Group-nak, mely összesen ötezer autóbuszt üzemeltet. Ez a harmadik hollandiai koncessziójuk: 2011. december 22-én Waterland-ot nyerték meg, majd 2018. december 9-ével indultak el Voorne-Putten és Rozenburgban is.

A vállalt szerződés teljesítéséhez az alábbi buszokat szerezték be:

  • 10 darab Mercedes Citaro 2 G NGT Hybrid (ebből 4 darab R-NET-es);
  • 83 darab Mercedes Citaro 2 NGT Hybrid (ebből 18 darab R-NET-es, és 22 darab könnyen átalakítható még olyanra);
  • 23 darab VDL Citea LLE-99 Electric;
  • 10 darab MAN Lion’s City CNG (ex-Connexxion, exex-HTM);
  • 7 darab VDL MidCity (még nincsenek kész, addig MB Sprinterek helyettesítik).

 

A legkisebbtől a legnagyobb felé haladva.

ebs_haaglanden_5.jpg

10 darab 2011-es MAN-t ideiglenesen átvettek a Connexxion-tól, amíg egy Delftben felújítás alatt álló híd el nem készül (és ezért többletjárműigény van). Ezt a 10 buszt eredetileg a HTMBuzz vette állományba Hága helyi járatára, onnan került helyközibe, majd most ismét városira - csak egy másik városba.

Az R-NET 2015. április 1-jén indult egy 2028-ig tartó előtervezettel a városok és elővárosok buszos, villamosos és vonatos közlekedését egybefogva.

Két viszonylat (korábbi 36-os és 55-ös, mostantól 456 és 455) bekerült a magas minőségű szolgáltatást nyújtó, önkormányzatok által közösen indított R-NET (Randstadnet) rendszerbe (szürke-piros járművek; vö. BKV Plusz), míg másik részük az MRHD alatt fut (fehér-piros színben).

ebs_haaglanden_21.jpg

R-NET külsővel és EBS standard külsővel. Belsőre minimális az eltérés, gyakorlatilag a színvilág különbözik ott is.

A VDL midik Delft és Zoetermeer helyi járatán közlekednek, a 10 használt MAN a 60-as járaton, a szóló R-NET-es C2-esek a 455-ösön, míg a csuklósok a 456-oson és a delfti egyetemhez a pályaudvarról ingázó 69-es járaton. A kezdés első napjaiban ingyen napijegyet osztogattak, azonban ez az akció a második héten véget ért. A napijegyet 2020 végéig lehet bármikor felhasználni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr8115173562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.