Új városnézők – Güleryüz Panora

bigbus_panora_cover.jpg

A Big Bus Budapest négy új, Euro VI-os emeletessel frissítette a járműparkját 2019 nyarán.

A budapesti városnéző buszos cégeket néhány éve felszínesen körüljártam. A felállás azóta apró, néhány darabos használtan beszerzett buszokat leszámítva nem változott. Ennek tekintetében kiemelendő a világszerte jelenlévő Big Bus négy új török emeletese, melyekkel a Leyland Olympianokat nyugdíjazták. A cég budapesti flottája jelenleg 4 darab Ankai HFF 6110GS-ből, 3 darab Unvi Urbis DD-ből, és ezen 4 darab Güleryüz Panorából áll össze.

Az évi kétszáz buszt előállító Güleryüz Otobüs Fabrikası 2017-ben mutatta be az elődmodell (Cobra) új emeletes változatát, melyet lehet városi kivitelben (fedett) és városnéző (elhúzható ponyvatetős) kivitelben rendelni. (Nagyjából egyidőben a budapesti darabokkal az egyik berlini városnéző cégnél is Panorákat állítottak forgalomba.)

 

> > Busworld Europe 2017 – török gyártók buszai < <

Műszaki adatok

Hossz: 11 000 mm
Szélesség: 2 500 mm
Magasság: 4 000 mm
Tengelytáv: 5 150 mm
Mellső futómű: ZF RL 82 EC (tárcsafékes merevhíd)
Hátsó híd: ZF AV 133
Motor: Mercedes-Benz OM 936 LA (7,7 literes, hathengeres dízelmotor, 220 kW @ 2 200 RPM; 1 200 Nm @ 1 200..1 600 RPM, Euro VI-os emissziós norma)
Nyomatékváltó: ZF EcoLife 6 AP 1200 B (hat előre és egy hátrameneti fokozatú automatikus váltó)

Műszaki adatok forrása itt (PDF).

rjn-341_1.jpg

A négy új buszt július végén – augusztus elején vetették be először a piros viszonylaton (Hősök tere – Astoria – Várkert Bazár – Batthyány tér – Margit híd – Nyugati pályaudvar – Parlament – Bazilika – Lánchíd – Fővásárcsarnok – Andrássy út – Opera – Oktogon – Hősök tere körjárat).

A járat a város magjában halad szinte végig (a Duna mindkét partján), így itt különösen üdvözlendő, hogy Euro VI-os motorral szerelt (új) buszokat vásároltak. Ebben a zónában (noha nem ismerem a piros vonalon egy busz napi futásteljesítményét) lenne a legnagyobb értelme és haszna elektromos buszok közlekedtetésének, ezzel is mérsékelve a zsúfolt belső rész légszennyezését. A sorok írásakor az egész nap a belvárost járó városnéző buszok közül ezen darabok az egyetlen "igazán" környezetkímélő (és alacsony emissziójú) járművek.

 

Az új buszokkal kapcsolatban megkerestem az üzemeltető Big Bus Budapest-et is, azonban a cikk közzétételéig nem reagáltak kérdéseimre. Ha válaszolnak, frissítem az írást.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr8115028606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPO537 2019.08.31. 08:43:58

Az egyik Leyland még biztosan fut.

Aron_son 2019.09.01. 17:59:24

@BPO537: Köszi, én amióta Panorák vannak nem láttam Leylandot.

BPO537 2019.09.04. 20:57:17

Egész pontosan augusztus 23-án volt kint a 927.

BPO537 2019.09.04. 21:28:25

A másik közül viszont az egyiket már nem is ismeri a jszp. (541) A másiknak meg márciusban járt le a műszakija. (941)

Az egyik UNVIn szintén nincs egy ideje műszaki. (506)

BPO537 2019.09.04. 21:37:32

A fentiek tükrében tehát a cég teljes állománya:
1+1 Leyland
3+1 Unvi
4 Ankai
4 Güleryuz
1 Dennis

Aron_son 2019.09.05. 10:31:16

@BPO537: Köszönöm a "nyomozást"! (Sajnos a cég továbbra sem reagált kérdéseimre, melyek között az állomány jelenlegi összetétele is szerepel.)

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.