V-Busz Kft. – Az első fél év

vbusz2_cover.JPG

Január elsején indult el Veszprémben a városi tulajdonú helyi autóbuszközlekedés a korábbi Balaton Volános szolgáltatás helyett. Nagyvonalakban az első fél év összefoglalása olvasható alább.

A V-Busz Kft. első hónapja nem volt zökkenőmentes – minden kezdet nehéz. A számolt 55 darab autóbusz még nem érkezett meg az első iskolai napra (sem), így a régi buszok egy részének visszabérlésével tudtak csak elindulni. Január végével az Ikarusok és a Neoplanok távoztak Veszprém helyiből. Az új flotta napjainkban is aránylag sűrűn változik: van már két „kiesett versenyző”, és jónéhány új flottatag is.

ars_6603.jpg

Elsőként az első midi Hess került el Veszprémből, hogy Sülysáp helyi járatán – lilában – szállítsa az utasokat. Márciusban érkezett még pár Citaro, őket követte még egy Neoplan, egy MAN  és nem sokára további négy Volvo érkezik az eddigi két 7700-as mellé. A rendkívül heterogén flotta fenntartása bizonyára nem egyszerű, talán ez lehet az oka a számos, még mostanság/közeljövőben is forgalomba álló busznak. Az egyik márciusban bevetett Citaro pedig alig két hónapig szolgált mindössze. A kisforgalmú járatokra érkezett egy Mercedes Sprinter City májusban. A későbbi belépők közül is több ideiglenes (E-) rendszámmal állt forgalomba (ahogy volt ilyen január 1-jén is), ezeket és a fenti mozgásokat lásd alább táblázatosan.

A buszokon megkövetelt a klímaberendezés működőképessége (ha van ilyen az adott darabon), és az általam random kipróbált (elég kis mintának számító) 3 buszon kiválóan működött. A járművek túlnyomó részén (három kivétellel) üzemelt a külső utastájékoztatás, azonban az utastérben nem lehetett információt nyerni a következő megállóról/útvonalról – se hangalapú, se vizuális utastájékoztatás nincs. 

rem819_2.jpg

Rendszám

Típus

Eredet

Forgalomba állt

Megjegyzés

REM-813

MB Sprinter

(Eszék) [HR]

2019. május

 

REM-817

Neoplan Centroliner

VBZ Zürich [CH]

2019. március

E-00561 | 19

REM-819

MB C1G

Eurobus VBG [CH]

2019. április

E-01195 | 19

REM-820

MB C1G

Eurobus VBG [CH]

2019. január

E-00556 | 19

REM-826

MB C1

VBL Luzern [CH]

2019. január

E-00553 | 19

REM-827

MB C1

VBL Luzern [CH]

2019. január

E-00554 | 19

REM-828

MB C1

VBL Luzern [CH]

2019. január

E-00555 | 19

REM-829

MB C1

VBL Luzern [CH]

2019. január

 

REM-836

MB C1

VBL Luzern [CH]

2019. január

 

REM-837

MB C1

Haslach Bus [D]

2019. január

 

REM-838

MB C1

Haslach Bus [D]

2019. január

S: 2019. május

REM-839

MB C1

VBL Luzern [CH]

2019. január

 

REM-843

Hess midi

VBL Luzern [CH]

2019. január

 

REM-844

Hess midi

VBL Luzern [CH]

2019. dec

S: 2019. febr.

REM-845

Hess midi

VBL Luzern [CH]

2019. január

 

RIW-856

MAN Lion’s City

Motrag Bus AG [CH]

2019. május

E-00188 | 19

 

A flottára lefoglalt rendszámok közül (REM-801..855) még szabad a 814, és a 818. A táblázat a január 1-je után forgalomba állt buszokat tartalmazza.

68.jpg

REM-829 előző szolgálati helyén Luzernben 2015-ben.

A teljesség igénye nélkül az első napot követően forgalomba állt buszok és az egyik selejt (838).

ars_6601.jpg

Jutaspuszta aut. ford.

Összesen 8 alkalommal történt menetrendváltás (pontosabban korrekciók, indulási idők kisebb mérvű változtatása). Új járatként indult el május 1-jén a 18-as, majd május 11-én a 14E.

vbusz_januar_vegi_fejl.png

Egy január végi tervezet.

ars_6618.jpg

És a jelenleg érvényes vonalhálózat.
(Képre kattintva nagyban böngészhető.)

ejszakai_jaratok.jpg

44-es és 45-ös éjszakai járatok a központban, még januárban.

Az első két héten (januárban) ingyenes volt a szolgáltatás. Ezután a jegyvásárlás a város 35 pontján vált lehetségessé, ebből kettő automata: egy a Haszkovón, egy pedig a Hotelnél könnyíti meg az utazást. Még egy automata telepítésére biztosan lehet számítani, ez a Cholnokynál lesz – de remélhetőleg a forgalmasabb helyekre további jegyautomaták kerülnek a jövőben. Számos jegy- és bérletfajtát vezettek be (úgy az automaták, mint a jegyfajták a budapesti rendszerre hajaznak); a vonaljegy előváltásban 250 Ft, a járművezetőnél 330 Ft. Továbbá a MÁV-Start pénztáraiban elővételben lehet váltani menetjegyet.

A szabályos utazáshoz szükséges "szentháromság".

A továbbiakban még nagy kérdőjel a szeptemberre ígért új szóló flotta, melyet – az értékhatár miatt – csak közbeszerzéssel tudnak vásárolni. Idáig a közbeszerzési értesítőben nem jelent meg ilyen felhívás, de nem kizárt, hogy nem a V-Busz tulajdonában lesznek az új buszok.

ars_6608.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr2714921152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pitz75 2019.07.05. 12:11:47

Korrekt cikk ismét, köszönet érte!
Tudható, hogy a 838 miért lett selejt? Mondták, hogy motorikusan volt baja, dőlt belőle az olaj... De itt a képen már töröttnek néz ki az eleje és a háta is... Mi történt vele? Utaztam rajta még májusban, rendben levőnek tűnt, kulturált belsővel, kellő erővel, csak a hátsó ajtaja nem állt a helyzet magaslatán.
A szeptemberi flotta váltás szinte biztos, hogy nem valósul meg, de szerintem még a 2020. januári dátum is erősen kérdőjeles. Viszont ha lesz, elég valószínű, hogy ismét rendelkezésre tartásos szerződés lesz, mint ahogy a jelenlegi is az, tehát nem a város tulajdonolja majd a buszokat, ahogyan most sem.

Apró javítási javaslat, a táblázatban kétszer szerepel a 837, gondolom a haslach-i a 839 akart lenni.

Aron_son 2019.07.06. 08:47:36

@pitz75: A 838-asról nincsen bővebb információm, hogy miért kellett két hónap után kivenni az állományból. Hogy a képen miért van teljesen más homlokfala, az is rejtély (számomra).
Az eddigiek alapján valószínűsíthető, hogy nem akarnak saját tulajdonú flottát, hiszen az további bonyolítótényező lenne: karbantartóbázis létrehozása, feltöltése emberekkel, etc.

Köszönöm, valóban a 839-es lenne a másik, korrigáltam.

jaszbusz 2019.07.30. 17:21:34

@Aron_son: Azért más a 838-as homlokfala, mert Donyeckbe fog kerülni és ott ilyen a flottaszín. :)

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.