Képriport #25 – Üzemlátogatások az Alfa Busznál

kepriport25_borito.jpg

A hazai Volvo-karosszáló üzemben tett két üzemlátogatás válogatott képei 2005-ből és 2007-ből.

Az Ikarus megszűnését követően a még meglévő szakember gárda (illetve gárdák) több, poszt-Ikarusos autóbuszt (és hozzá tartozó gyárat/manufaktúrát) hoztak létre itthon. Az elmúlt tizenöt évben két, nagyobb legyártott példányszámot is elérő ilyen vállalkozás egyike volt a székesfehérvári Alfa Busz Kft.

A 2003-tól autóbuszgyártással (is) foglalkozó cég Volvo járóképes (LowEntry) alvázakra karosszált városi, elővárosi/helyközi és kisebb mértékben távolsági buszokat. Fő megcélzott szegmens részükről (az eladott darabszámokat tekintve) a helyközi autóbuszok gyártása volt: nem ok nélkül, akkortájt ugyanis a 260-asok és a 266-osok leváltása már abszolút időszerű volt, viszont egy, hazai viszonylatokban is megfizethető típus nem állt a volántársaságok előtt. Ezt az űrt hivatott betölteni a számos kivitelben gyártott Alfa Regio.

A városi közlekedésben sem volt másképp a helyzet: (jó esetben vázcserélt) 260-asok, 415-ösök voltak a jellemző típusok országszerte, egy-két helyen pedig a 412-es jelentette 2003 körül A Modern Autóbuszt. Így erre a „piacra” is bőven ráfért egy relatíve olcsó, és egyszerű (ráadásul hazai) autóbusztípus.

Az alábbiakban az Alfa Busz Kft. székesfehérvári telephelyéről láthatók 2005-ös és 2007-es felvételek, mely alkalmakkor a cég meghirdetett üzemlátogatást tartott az érdeklődők részére.

Ami mára teljesen kikopott a gyártók/manufaktúrák/cégek jó „szokásai” közül - sajnos.

2005. június 8.

Ekkor készült el frissen az elsőgenerációs Localók közül néhány darab, továbbá már folyamatban volt a Nógrád Volán részére készülő (szintén elsőszériás) darabok gyártása is a budapesti alvállalkozási feladat ellátására.

Volvo B7R járóképes alváz, még a "toldás" előtt.

alfa_ip_2005_1.jpg

A felépítmény.

alfa_ip_2005_16.jpg

Házasítva a felépítmény és az alváz.

alfa_ip_2005_19.jpg

Lemezelés alatt.

alfa_ip_2005_14.jpg

Belül pedig padlózás történik éppen.

alfa_ip_2005_18.jpg

A kiszerelés folyamatának egyik első fázisa.

alfa_ip_2005_15.jpg

A leendő vezetőtér. Már a homlokfali műanyagelem a vázra ragasztva látható "belülről"...

alfa_ip_2005_13.jpg

...kívülről pedig már fényezve van.

alfa_ip_2005_17.jpg

Az ajtórendszer beépítése előtt.

alfa_ip_2005_20.jpg

Szélvédőre, ládaajtókra, és egyéb szerelvényekre vár még.

alfa_ip_2005_21.jpg

Kész Localók (később Dunaújvárosba kerül[ek]).

2007. március 23.

Készülnek a második generációs Localók a VT-Transman Kft. részére, továbbá számos, importált használt busz várja a honosodást (vagy éppen továbbértékesítést) néhány megújulásra/javításra érkezett Ikarus között.

alfa_ip_2007_1.jpg

Mexikói (?) Volvo-alvázas busz, export rendszámmal.

alfa_ip_2007_2.jpg

Maradva a távolsági buszoknál: Volvo-Barbi Genesis, mely abban az évben (2007) a Régió Buszhoz került.

 alfa_ip_2007_10.jpg

Használt buszt, még: Volvo-Saracakis, görög karosszáló által készített városi busz. Egyedüli darabként futott az Alba Volánnál.

alfa_ip_2007_12.jpg

Volvo 7000Ü CNG Németországból: a KXH-251-es rendszámot kapta, tesztelte a Hajdú Volán, végül a Viszló Trans használta.

alfa_ip_2007_11.jpg

Alkatrész DAB 12-1500C-k a 'fehérvári flottához.

Használt buszok között egy kis buszfelújítás és -javítás is: két 412-es Budapestről és egy 365-ös a Bitter-Szűcs Bt-től.

alfa_ip_2007_13.jpg

Gyártsunk is: járóképes alváz már az üzemben.

alfa_ip_2007_9.jpg

Egy, már felépítménnyel (és egy-két egyébbel) ellátott alváz.

alfa_ip_2007_17.jpg

Padlózás után.

alfa_ip_2007_16.jpg

Belső kiszerelés alatt.

alfa_ip_2007_18.jpg

Utolsó simítások, igazítások.

Átadás előtt, és azt követően.
A leginkább szembetűnő eltérés az első (2005-ös) generációhoz képest az ajtórendszer jelentette.

 

További érdeklődőknek ajánlom az alábbi, három részes videót a Regio bemutatásáról:

A képeket kivétel nélkül Istvánfi Péter készítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr6714429436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.