A Volvo 7700A üdvözli Budapestet!

v7700a_cover.jpg

Az első ötven 7700A budapesti bemutatkozása, javarészt az M2-es pótló járaton, kisebb részben pedig már valamivel korábban a 7A viszonylaton.

A 2-es metró pótlásához szükséges megnövekedett járműigényt akkoriban még kielégítően is időben sikerült megoldania a Fővárosnak. Részben a célra még 2002-ben vásároltak Miskolcról 17 darab Ikarus 280-ast. Ez a mennyiség viszont nem volt elegendő a metrópótlás igényelte járműmennyiségnek, és műszakilag nem bírták volna a „kiképzést”, így külvárosi járatokra kerültek. (Párhuzamosságok: ugyanolyan rendeltetést kaptak, mint az M3-as felújítása előtt középjavításon átesett összesen 40 darab 280-as és 435-ös.)

Tendert írtak ki összesen (opcióval együtt) 150 darab busz beszerzésére, melyet a Volvo nyert meg. Így elsőkörben 50 darab 7700A-t kellett leszállítsanak 2004 tavaszára. A buszok forgalomba is álltak időben, először a 7A viszonylaton (Albertfalva, Forgalmi utca – Keleti pályaudvar), majd az abban az évben kezdődő M2-es metrópótló-járatokon is már az új buszok szállították az utasokat. A beszerzésükhez szükséges forrást a Combinók késedelmes szállításából adódó kötbérből finanszírozták. Bővebben a buszokról itt olvashat, illetve itt egy 2004-es részletesebb írás is.

A buszok érkezése előtt elterjedt egy olyan tévinfo, miszerint figyelik a terhelést, és túlterhelve nem indulnak el. Ez azonban (a metrópótló járat általános telítettsége miatt is) szerencsére nem bizonyult igaznak. További érdekesség, hogy az első egy-két évben a teljes sorozat jórésze küszködött becsuklásgátló-hibával: a Hübner szögérzékelője illetve a hidraulikus csillapítás elég gykran meghibásodott, és úgy érzékelte, hogy teljesen be van törve a busz, ebből kifolyólag zérusra vette le a motor nyomatékát. Szintén adódtak problémák az ajtóvezérléssel, azonban bő egy évtized távlatából ezeket mind orvosolták.

Alább néhány 2004-es fotó városszerte Istvánfi Pétertől a frissen munkába állt alacsonypadlós csuklósokról.

fjx193_f.jpg

FJX-193 kanyarodik az Astoriánál.

fjx193_f2.jpg

Ugyancsak a 193-as a Blaha Lujza téren.

fjx197_f2.jpg

X-197 a Keleti pályaudvarnál, fénykürtölve a fotósnak.

fjx199_f.jpg

FJX-199 az Astoriánál dob egy balost a Stadionok felé.

fjx208_f2.jpg

FJX-208 a Deák Ferenc téren.

fjx212_f3.jpg

És végre egy 7A! A buszok kb. fele megkapta az EU-zászlójáról ismert 12 csillagot az oldalára.

fjx213_f2.jpg

FJX-213 a hídon...

fjx213_f.jpg

...és ahogy bebukik a hídfő alá.

fjx215_f3.jpg

Hátulról FJX-215. Szokatlanul festenek az utastéri légkondícionáló tetőegysége nélkül.

fjx215_f7.jpg

Ugyancsak 215, a dél-budai végállomáson.

fjx232_f.jpg

FJX-232 fordul a Baross téren.
Én már ezen flotta rendelésekor elgondolkodtam volna egy új színterven - korábban látva a Nógrádos 7000A-kon a szürke (néha törtfehér) - sötétkék kombinációt, határozottan öregítette a típus megjelenését.

fjx234_f3.jpg

FJX-234 érkezik a Blaha Lujza téri megállóba.

fjx235_f3.jpg

Az első sorozat utolsó példánya (FJX-235) a Baross téren.

 

A képeket köszönöm Istvánfi Péternek!

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr8014272817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ecsedi Gábor 2018.10.03. 21:54:08

Még nincs rajtuk klíma csak a vezetőfülkében... Az FJX-190 volt egy ideig a kocsim a 169E Volánbuszos kézbe kerülése előtt.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.