Kelenföldi garázs nyílt nap 2018
A 40 éves és az 50 éves BKV Kelenföldi nyílt napja

klf_20180929_2.jpg

A BKV Zrt. 50. fennállási évének ünnepségsorozatának újabb állomásaként ezúttal nyílt napot tartottak a Kelenföldi Divízióban.

Az ötvenedik évben eddig Óbudán és Kőbányán volt nyílt nap. A nyílt napok közül egyébként – emlékeim szerint az első – éppen Kelenföldön volt, bár pontos dátumban nem vagyok biztos. A szokásos programokon felül ezúttal volt buszos szimulátor és ugrálóvár is. Az először Óbudán debütált „speciális buszfotózás” itt is bekerült a programba: a nap végén 17-18 óra között „exkluzív buszfotózás” volt. Nem tudom pontosan, miben merült ki az exkluzív-jelleg, ezért ha bárki tud pontosabbat, ossza meg.

A két nosztalgiajárat pedig az Ikarus 260.00-ás (--> Móricz Zsigmond körtér) és a 180-as volt (--> Kelenföldi pályaudvar), míg az udvari körjárat a Tr5-ös. A két vezethető busz ezúttal is oktatóbuszok voltak, az MTZ-644 és 967. A csarnokban szokatlanul kevés buszt állítottak ki (illetve be), ahogy az udvaron is néhány típus volt csak kiállítva (mind újként vásárolt darabok [-Ik284]: Modulo C68e, Karsan Atak, Modulo M108d, Modulo M168d, Ikarus 284). Az idei óbudai rendezvényen gyakorlatilag bármerre lépett az ember (átlag) öt métert, buszba botlott – kissé hiányérzetem volt itt. Egy frissen felújított Volvo, az Agora, a már kész (?) és itt felújított háromtengelyes 396-os (bár utóbbit lehet, hogy az LKK szeretné bemutatni először). Illetve szintén érdekes, hogy egyetlen külsős cég sem hozott járművet.

Visszaemlékezésképpen kezdésként pedig a tíz évvel ezelőtti, 40 éves ünnepségről néhány kaputelefonos kép – érdekes látni egyrészt az érdeklődők növekvő számát, valamint a járműpark alakulását.

2008 áprilisa

 klf_20180929_12.jpg

Kompozit Modulo rögtön a sor(ok) elején.

klf_20180929_11.jpg

Mögötte eltolva M108d...

klf_20180929_18.jpg

...mellette pedig Karsan.

klf_20180929_13.jpg

"Leghátul" pedig a két tolócsuklós: a 284-es és egy M168d, utóbbi épp az egyetlen, helyi építésű darab...

klf_20180929_17.jpg

...a PMP-921.

klf_20180929_14.jpg

Utód-előd: BPO-842, mint múzeumbusz (és pontgyűjtő "iroda"), háttérben LZZ-330.

klf_20180929_22.jpg

A Móricz Zsigmond körtérre közlekedő nosztalgiajárat...

klf_20180929_1.jpg

...amely a 180-assal várja éppen a következő charter-járat indulását.

klf_20180929_15.jpg

Analóg busz, digitális kijelző.

klf_20180929_16.jpg

Hátulról...

klf_20180929_7.jpg

...és elölről az udvari körjárat.

klf_20180929_9.jpg

A csarnok #1.

klf_20180929_10.jpg

A csarnok #2.

klf_20180929_5.jpg

Udvari látkép #1: középen a különjáratra használt IHV-414.

klf_20180929_21.jpg

Udvari látkép #2: alkatrésznek érkezett (?) zöld Volvók (CNG + dízel példányok vegyesen).

klf_20180929_6.jpg

Udvari látkép #3: a kék árnyalatai.

klf_20180929_19.jpg

Egykori BPI-309 tetőváza továbbra is tetőként funkcionál, csak másképp.

Mozgásban a nosztalgiajáratok.

Köszönjük a szervezők munkáját ezúton is!

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr8314271275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arpadeus Master 2018.10.01. 09:38:56

A gázüzemű Volvok állítólag bértárolásban vannak Kelenföldön. Hogy ki és milyen célra akarja őket használni, egyelőre nem ismert.

Aron_son 2018.10.02. 19:35:03

@Arpadeus Master: Igen, ezt a változatot is hallottam, viszont személyesen az "alkatrésznek jöttek" verziót hallottam. De dobok egy kérdőjelet a jelzett mondatba. Köszi!

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.