Ex-pécsi csuklósok Csepelen

ex-pecsiek_borito.JPG

A fehér-világoskék csuklósok budapesti vendégszereplésének első napja: avagy a VT-Transman Kft. csuklós buszos fővárosi alvállalkozásának kezdete.

A bő egy évtizede kezdődött fővárosi VT-Transmanos csuklós alvállalkozás Csepelen vette kezdetét. A kétezres évek közepén vásárolt pécsi Conecto-flotta kapcsán számos autóbuszt kínáltak eladásra a PK Zrt-nél. Köztük 280-asok és az akkora már egyedüliként megmaradt 284-est is. Előbbiek közül 7 darabot, valamint a tolócsuklóst vásárolta meg a székesfehérvári székhelyű cég, hogy újabb darabot szeljen ki a budapesti buszos közlekedésből magának.

joy217_joy222.jpg

Bővebben egy korábbi cikksorozatban olvashat a cégcsoport budapesti alvállalkozásáról (is):

> > > A VT-Transman-sztori – 1. rész < < <

A 8+1 darabos flotta 2006-ban került Budapestre. A flotta első bevetése 2006. október 7-én, a Csepel, Szent Imre térről induló 38A és 138-as járatokon volt. Előbbi járat Lakihegyig, utóbbi pedig a Budatétény, Camponáig közlekedett. Később (2007 elején) átkerültek a Szabadság híd lezárása miatt indult villamospótló járatokra, s ekkorra már a buszok megkapták a sötétkék-szürke egyenfényezést („honosították őket”), mely egyes értesülések alapján a csepeli utazóközönség számos panaszát követően történt meg, mint egy reagálás a hibabejelentésekre. A panaszok túlnyomóan a buszok műszaki állapotával kapcsolatosak voltak (például utasrosszullét az utastérbe bekerült kipufogógáztól).

JOY-220 kívül-belül. A figyelemfelhívó matrica ebben a cikkben is elférne még, az ülések pedig itt.

Rendszám

Előző rendszám

Típus

Évjárat

Megjegyzés

BPV-127

BX 54-73

Ikarus 280.47

1985

 Az első napon nem járt.

JOY-216

BPV-111

Ikarus 280.06

1987

 

JOY-217

BPV-073

Ikarus 280.52

1987

 

JOY-219

BPV-148

Ikarus 280.06

1987

 

JOY-220

BPV-083

Ikarus 280.52

1987

 

JOY-221

BPV-141

Ikarus 280.52

1987

 

JOY-222

BPV-140

Ikarus 284.00

1989

 --> MTZ-547; MZE-284

JOY-223

BPV-087

Ikarus 280.52

1987

 

 

A 284-es, melyből később a BKV-s nosztalgia példány lett.

A csepeli feladatuk néhány hónappal később véget is ért, rövid időre „eltűntek” a buszok (az átfényezés idejére), majd 2007 januárjában a Szabadság híd lezárása (és az M4-es metró építése) miatt a 18-47V járatra került a 8+1 darabos flotta. Itt egészen 2007 augusztusáig közlekedtek, ekkor leváltotta a VT-Transmant a Nógrád Volán Zrt. a villamospótlásban, használt Volvo-Säffle 5000-esekkel és Volvo 7000A-kkal.

A képeket kivétel nélkül Istvánfi Péter szolgáltatta a cikkhez, melyet ezúton is köszönök!

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr6914227427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hory004 2018.09.12. 19:23:01

Az ex-111 műszerfalára azt a matricát mintha én raktam volna fel, azért került a gombok alá,mert úgy tudtam egyenesen ragasztani. :D

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.