Képriport #22 – Látogatás a Ganz Transelektrónál 2005-ben

gst_2005_ip_cover.jpg

Egy 2005 februári üzemlátogatás képsorai, a készülő budapesti, debreceni és rigai Solaris trolikkal a főszerepben.

Az előző évtizedben még jóval nagyobb hangsúlyt fektettek a hazai járműgyártók (beleértve a csak részegységek gyártókat is) arra, hogy a tevékenységük iránt érdeklődőknek betekintést nyújtsanak munkájuk menetébe. Ez a szokás – legalábbis idehaza – mára többé-kevésbé teljesen kihalt. Noha továbbra is lenne létjogosultsága (és érdeklődő), manapság igen kevés hasonló sajtónyilvános esemény van.

A 2005. február közepi látogatásról annak idején a meghívott(ak) beszámoltak egy rövid képsorral némi szövegezéssel, annak az írásnak a valamivel bővebb, és egy másik szemszögből készült kiegészítése ez a képriport. A fényképeket ebben a bejegyzésben Istvánfi Péter készítette.

A Ganz Villamossági Művek jogutódjaként létrejött Ganz Transelektro Közlekedési Rt. 2001. január 1-jével kezdődően foglalkozott járművek villamoshajtásának tervezésével, készítésével, és beépítésével. A gyártó ellen 2006 júniusában felszámolási eljárás indult, így 2007-ben a megmaradt trolivázakat a Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. készítette el az egykori mátyásföldi Ikarus gyár területén.

gst12_dkv_ip_3.jpg

Elsőként a DKV-nak készülő szóló járművek egyike, számszerűen a gyártási sorban 2-es.

gst12_dkv_ip_5.jpg

Hátulról a hármas, még áramszedők nélkül.

 gst12_dkv_ip_1.jpg

Ugyancsak hátulról a 7-es. Ide építették be az aggrerátot, melyben egy 95 kW-os Iveco motor hajtott egy 80 kW-os generátort, ezzel részleges vezetéknélküli közlekedési képességet adva a járműveknek.

gst12_dkv_ip_9.jpg

Közelebbről a beépített egység.

gst12_dkv_ip_10.jpg

A fentebb ismertetett aggregát még bontatlan csomagolásában + "kalodában".

gst12_dkv_ip_4.jpg

Kihajtható akkumulátorkeret a járművezető mellett/alatt.

gst12_bkv_ip_3.jpg

Belülről az egyik épülő darab.

gst12_bkv_ip_2.jpg

A "motorsátorban" található fedélzeti számítógép, még szerelés alatt.

gst12_dkv_ip_2.jpg

A hármas elölről, bontatlan karosszériával.

Épülő BKV-s példány(ok) különböző szögekből és perspektívákból.

gst12_bkv_ip_11.jpg

Az utastere az egyik BKV-s darabnak. A hatalmas állórészt a második ajtóval szemközt 2006 óta nem tudta egyetlen másik budapesten futó típus "utolérni".

gst12_bkv_ip_10.jpg

A 2005-ös és 2006-ban vásárolt 7700A-k belső színvilágát kapták a trolik is.

 

 

gst12_bkv_ip_9.jpg

Hajtómotor, előtérben felül pedig a légsűrítő egy BKV-nak készülő példányban.

gst12_bkv_ip_1.jpg

Márkajelzés az oldalfalon.

gst12_bkv_ip_12.jpg

Az önjárás bemutatásaképpen az egyik kész jármű (leendő 601-es) tett egy kört a telephelyen.

maz103t_ip_1.jpg

Debrecenbe került egyke MAZ103T.

maz103t_ip_2.jpg

...ugyanez hátulról, balra egy vontatómotorral.

maz103t_ip_4.jpg

A vezetőfülke, oroszos "szabvány" szerint az első ajtószárny első fele leválasztva a gkv. részére.

Leendő Trollino 18-asok Riga számára itt még úgy, ahogy a Solaris leszállította a karosszériákat.

Egy-két példányt már bevittek a csarnokba, hogy trolivá váljanak.

 

Korábbi üzemlátogatások:

> > > Vasi Volán Zrt. (Szombathely) < < <

> > > Lanta Consulting Kft. (Budapest) < < <

> > > VJSz Kft. (Budapest) < < <

> > > Rába Futómű Kft. és Rába Jármű Kft. (Győr) < < <

> > > BKV Zrt. Hungária kocsiszín < < <

> > > Jászkun Volán Zrt. (Szolnok) < < <

> > > BKV Zrt. Óbudai autóbuszgarázs < < <

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr3614175373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siófoki35 2018.09.04. 08:25:41

A gázos VanHooloknak is ilyen nagy állóhelyes része van középen :)

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.