Isaszeg helyi járat

isaszeg_helyi_borito.jpg

A Gödöllői-dombságban fekvő, 2008. július 1-je óta már városi rangra emelkedett település helyi járata.

A város közvetlen autóbuszos kapcsolatban van Gödöllővel, Kistarcsával és Dánnyal. A Fővárossal történő közösségi közlekedéses kapcsolatát a vasút adja. Utóbbi azonban a település nyugati szélén áll meg, előbbiek pedig kizárólag a fő útvonalon keresztül haladván szelik át a települést. A fő útvonaltól (Kossuth Lajos utca) azonban napjainkra jelentős kiterjedt a város lakóövezete keletre és nyugatra egyaránt, ezeket tárja fel (vasúti ráhordással) a helyi járat.

isaszeg_map.png

Isaszeg fekvése. Térkép: Google Maps.

A fellelhető legkorábbi említés szerint az 1930-as években indult be a (részben) helyi buszközlekedés, Isaszeg – vasútállomás és Dány-Zsámbok között. Később a MÁVAUT, majd volán által üzemeltett helyi járat volt két viszonylaton, melyek mellé 1991-ben lépett színre az Isatrans Kft. (a Volánbusz mellett), mely aztán az évek folyamán több másik cégnév alatt is szolgáltatott (Isaprodukt Kft, Isa-Group Kft.)

Útvonalak

Az évek előrehaladtával a különböző járatok száma csökkent, illetve összevontak egyes járatokat. 2008-ban még 5+1 járat volt (Nagykör, Kiskör 1, Kiskör 2, Iskolakör 1, Iskolakör 2 és Szombati kör), addig 2012-ben a polgármesteri interjú (lásd források között) már csupán két járatot említ. A napjainkban érvényes menetrend (és így útvonal) a sorok írásakor éppen nem elérhető tartalom.

2008-ban viszont az önkormányzati újságban korrekt és áttekinthető módon közölték az útvonalakat és az indulási időpontokat egyaránt:

isaszeg_helyi_utvonalak_pic.png

A vasútállomás, mint központi szereppel bíró (indulási-érkezési) pont a mai napig érvényes a járatok esetén.

Cégek és buszaik

1991-től az Isatrans Kft. (majd később Isaprodukt Kft., illetve Isa-Group Kft.) látta el a járatokat. A kezdetekkor a BKV-tól béreltek két darab Ikarus 260-ast, majd 1993-tól kezdve fokozatosan vásároltak hazai közlekedési cégektől Ikarusokat: 260-asokat [HLL-807, HLM-434, HMG-530, HMJ-125], 266-ost [CKF-789] és 415-öst [GMX-021]. A járműpark a kétezres évek közepére egységes fényezést is kapott, alul-felül fehér, középen piros fényezéssel közlekedtek az Ikarusok. Az utolsóként beszerzett ex-pécsi 415-ös viszont korábbi megjelenésében futott a városban egy rövid ideig.

Az Ikarus-éra. Fotók: zolsz.

Fotók: Istvánfi Péter.

A helyi járatot 2006. szeptember 1-jétől a Kerék Kft. végezte. A cég az Alfa Busz által Dániából behozott DAB 15-1200C-flottából 3 darabot [KJR-755, KPZ-390, LEP-358] használt a járatokon 2007 tavaszáig, majd 3 darab MAN NL202-est vettek előbbi típus megbízhatatlansága miatt.

DAB-ok és MAN. Fotók: zolsz.

Az üzemeltetésben és cégen belül felmerülő problémák miatt 2007 nyarán ismét Ikarus (is) feltűnt a járatokon (ex-Kisalföld Volános darab [FKC-885]), illetve az egyik Weekendbus-os Cito [FLX-554] is, végül azév nyár végére már nem tudták vállalni a szerződésben foglaltakat, így helyüket a Pa-Nam Travel Kft. vette át 2007. szeptember 1-jével.

Fotók: zolsz.

A Pa-Nam Travel Kft. [1] eleinte a Kerék Kft. által is használt 3 darab MAN NL202-est és a Weekendbus Zrt. Citóját vetette be a járatokon. A cég finanszírozási nehézségek miatt (az egyébként 2008. augusztus 31-ig szóló) szerződést nem tudta tartani, május 6-án szállítottak utoljára utasokat a buszaik.

Az önkormányzat rendkívüli ülésén az S-Bus Kft-vel kötött szerződést azon a napon, mely cég a szükséges engedélyek beszerzése miatt csak 2008. június 1-jén kezdte meg a személyszállítást. A helyi illetőségű, teljes nevén SIPI-BUSZ Kft. [2] eleinte az Isa-Group Kft. autóbuszait használta (Ikarus 260 [KPY-936], Ikarus 223 [JOT-029], Ikarus 521 [FDH-047]), majd a Weekendbus Zrt-től vásárolt MAN NL202-essekkel [FLX-415, FLX-517] és egy Renault minibusszal [FLH-158] végezte a szolgáltatást. Ezen vállalkozó is hagyott némi kívánnivalót maga után, ugyanis többször (hosszabb-rövidebb időre) leálltak a járatok a cég belső problémái következtében.

flx415_zolsz_1.jpg

Ikarusok és MAN. Fotók: zolsz.

isaszeg_menetrend_sipi-busz.jpg

A SIPI-BUSZ által közzétett átlátható és könnyen értelmezhető menetrend.

2012. március 31-én a SIPI-BUSZ Kft. anyagi helyzete miatt nem tudta tovább ellátni a vállalt feladatait, így aznap – előzetes értesítés nélkül – befejezte tevékenységét a helyi járaton [3]. Így az önkormányzat egy évre megbízási szerződést írt alá a Travel Masters Kft-vel. A váratlanul jött megbízatásra nem volt elegendő autóbusza e cégnek, így a két járat közül csak az egyiket tudták ellátni. A megbízási szerződés lejárta előtt pályázatot írtak ki a szolgáltatás ellátására, melyet a Travel Masters Kft. nyert meg.

2011-ben az Önkormányzat 5+4,4 millió forinttal (saját és pályázati forrás) támogatta a SIPI-BUSZ Kft-t, azonban a járatok üzemeltetése ennek ellenére is veszteséges volt.

A jelenlegi „ciklusban” (2014. augusztus 1-jétől egészen 2022. július 31-ig) is a hatvani illetőségű Travel Masters Kft. [4] nyerte el ismét a helyi járat végzésének lehetőségét. A cég két autóbuszt használ e célra: egy Mercedes-Benz O405-öst [NKW-689] és egy MAN NM222-est [MFB-965]. Előbbi járművel – a hasonló kisvárosi helyi járatokhoz mérten – meglehetősen sok esemény történt az elmúlt években: 2016-ban egy vészfékezés alkalmával kiesett egy utas a szélvédőn [5], majd 2018 májusában kigyulladt a busz Hatvanban, amint éppen szervizbe vitték [6]. Üzemképtelensége okán a midi MAN közlekedik jelenleg a járatokon.

Az aktuális menetrend itt érhető el.

mfb-965.jpg

 

Források:

[1] Üzleti Szaknévsor – Pa-Nam Travel Kft.
http://www.uzletiszaknevsor.hu/crmadmin/kulso2/cegadat-14993.html

[2] Ceginformacio.hu – SIPI-BUSZ Kft.
http://www.ceginformacio.hu/cr9316108663

[3] Isaszeg Önkormányzati Tájékoztató (XI. évfolyam, 5. szám; 2012. május) – Polgármesteri interjú [PDF]

[4] Isaszeg város honlapja – Összevont jelentés az autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállításról 2017
https://isaszeg.asp.lgov.hu/osszevont-jelentes-az-autobusszal-vegzett-menetrend-szerinti-szemelyszallitasrol-2017

[5] Blikk.hu – Szörnyű baleset Isaszegen: A busz szélvédőjén repült ki az idős néni – fotók a helyszínről (közzétéve: 2016. november 10.)
http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/szornyu-baleset-isaszegen-a-busz-szelvedojen-repult-ki-az-idos-neni-fotok-a/fj516jn

[6] HEOL – Kigyulladt egy busz Hatvanban (közzétéve: 2018. május 30.)
https://www.heol.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/kigyulladt-egy-busz-hatvanban-1145677/

SIPI-Busz Kft. menetrend

http://sipibusz.mindenkilapja.hu/html/18471291/render/helyi-jarat

Isaszeg Önkormányzati Tájékoztató (VII. évfolyam, 6. szám; 2008. június) – Isaszegi helyi járat útvonalai [PDF]

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr2514086749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPO-105 2018.10.12. 10:38:34

Random kínzó kérdés: KPY-936 mi a tök volt előtte?

BPO-105 2018.10.12. 11:36:35

Illetve még egy észrevétel:
"A helyi járatot 2006. szeptember 1-jétől a Kerék Kft. végezte. A cég az Alfa Busz által Dániából behozott DAB 15-1200C-flottából 3 darabot [KJR-755, KPZ-390, LEP-358] használt a járatokon 2006 decemberétől 2007 tavaszáig, majd 3 darab MAN NL202-est vettek előbbi típus megbízhatatlansága miatt."
Ezek szerint szeptember 1-től decemberig az utasok gyalog tették meg az utat táblával a hónuk alatt, vagy esetleg a csömöri vonalról csoportosítottak át addig buszt?

BPO-105 2018.10.12. 11:39:40

(Ó, hülye vagyok. Akkoriban az már a Weekendbus területének számított...)

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.