Pécel helyi járat

pecel_helyi_borito.jpg

A tizenötezer lelkes, XVII. kerülettel határos agglomerációs város helyi járata, megemlítve a „kékbuszos” ellátottságát is.

Pécel 1996-ban szerezte meg (újra) városi rangját: korábban már volt az, de a 19. század közepén elvesztette a rangot. Az ismételten városként aposztrofálható településen 2003. szeptember 1-jén elindították a helyi járatot.

Itt szükséges megemlíteni Pécel egészen jó ellátottságát tömegközlekedésileg: vasúton a Budapest – Hatvan vasútvonal mentén fekszik (és sok másik hellyel ellentétben itt a vasútállomás kvázi a város közepén van), Budapestről a 169E járat érinti (és a vasútállomáson keresztül a déli városrészt egészen jól feltárja), továbbá a Volánbusz Zrt. 484-es járata (Budapest – Dány) is keresztülhalad, hovatovább, a Weekendbus Zrt. 2008-ban indított koncessziós Csömör – Pécel buszjárata (a munkanapokon közlekedő szerény hét járatpárral) is bővíti az eljutási lehetőségek tárházát.

pecel_169e.png

A 169E településen belüli útvonala...

pecel_484.png

...és a 484-es helyközi útvonala. Térképek: Google Maps.

És extraként még van egy ingyenes Pécel – Csömör Auchan-járat is 2011 áprilisa óta, melyet manapság a SPORTBUSZ Kft. lát el egy egykori VT-Arrivás, majd Volánbusz alvállalkozónál futott Citaróval [MWS-386].

mws-386_pecel-auchan.jpg

pecel-csomor_auchan_menetrend_2018.jpg

A fentiek mellett pedig Pécel az elsők között volt, ahol koncessziós módon indítottak a kétezres évek elején saját helyi járatot. A szolgáltató ekkor a Pécelbusz Kft. volt, az útvonal pedig (apróbb módosításokkal) a mai napig közel azonos, és két részre osztott:

  • északi szakasz (a Pesti úttól északra eső településrészt bejáró vonal);
  • déli szakasz (előbbitől délre eső területeken közlekedő járat).

pecel_map_big.jpg

Részletesebb nézetért kattintson a képre!

pecel_helyi_cikk_200308.jpg

Részlet a helyi újság 2003 nyári egyik számából, melyben a helyi járat a téma. Scan: Horváth Tibor.

pecel_helyi_utvonal_mod.jpg

Egy igényesen kivitelezett térkép az éppen érvényben lévő terelésről.

A menetrendben ugyan nincs két külön járatként jelölve, de az egyes indulásokból kiderül, hogy a járatok nagyobb része csak az északi oldalon közlekedik, néhány összevont indulás van, mely a déli részt is kiszolgálja. Részint érthető, hiszen az északi városrészben semmilyen közösségi közlekedési forma nincs jelen, míg délen a fentebbi bekezdésben ismertetett 169E közlekedik.

pecel_helyi_2018.jpg

Az aktuálisan érvényes menetrend.

Ahogy fentebb szóba került, az első szolgáltató a Pécelbusz Kft. volt. A kezdéskor a proto 405-öst használták [FIS-979, JHZ-339] sok másik busszal váltogatva: Ikarus 415 [HMD-381], Ikarus 223 [JOT-029], Ikarus 543 [GBZ-443], utóbbit a VT-Transman Kft-től kölcsönözve, továbbá egy török midi is [FIY-704] közlekedett. 2004-től huzamosabb ideig egy Iveco Daily [FIS-985] járta a város utcáit. 2009. február 23-tól egészen 2014. február 29-ig a Tandari-Busz Kft. lett a szolgáltató.

2012. január 1-jén változott a helyi járat viteldíja, e naptól a normál havi bérletért 4000 Ft-ot, a nyugdíjas havi bérhavi (sic!) bérletért 1400 Ft-ot kell fizetni, míg a vonaljegy ára változatlanul 200 Ft.

A proto 405-ös rendszeres vendége azóta is a városnak, legutóbb 2016-ban bukkant fel, azóta egy Peugeot Boxer-alapú [MNB-625]) minibusz közlekedett a járaton. Az elmúlt években a Göd helyi járatán szolgáló másik, ex-wuppertali 405-ös [KOY-735] is felbukkant hosszabb-rövidebb időre. Napjainkban három MAN midi váltogatja egymást [NNR-968, NMH-143, PTM-009] a járaton. Az aktuális szolgáltató 2016 óta bonyolítja le a helyi járatot a városban.

ptm-009_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr814086747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alkaabus 2018.07.06. 17:46:44

Elírtad, NMH-143 helyesen. Ez a midi egyébként jórészt a Fót és a dunakeszi SZTK közötti szerződéses járatot szokta csinálni - ez a korábbi fóti helyi járat utolsó maradványa.

BPO-105 2019.08.18. 19:08:21

Ha jól tudom, a jelenlegi szolgáltató a Hamsza Kft., viszont a cég több helyen is a Szalaival alvállalkoztat. Itt mi a konkrét felállás?

Aron_son 2019.08.20. 11:15:28

@BPO-105: Az aktuális viszonyokról nincs naprakész (friss) információm.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.