Képriport #19 – Piros HÉV

desiro_h6_cover.jpg

A ráckevei HÉV-vonalán üde színfoltként szűk két hét erejéig egy Desiro-páros segíti a közlekedést.

A HÉV járművek és infrastruktúra jelentős elhasználódása (és túlfuttatása) miatt a csepeli vonalon több szerelvényt le kellett állítani műszaki okokból. Így a ráckevei oldalról küldtek át szerelvényeket, és május 31-én jelent meg a hír, hogy Desiróval futnak tesztköröket a ráckevei vonalon. Majd június 2-án már úgy hírlett, hogy 4-én (hétfőtől) a tanítási időszak végéig egy dízelmotorvonat-páros fogja kisegíteni a H6-os vonal ellátását. Ebben az esetben könnyebbség, hogy a HÉV-vonalakat is már a MÁV (pontosabban a MÁV-HÉV Zrt.) üzemelteti, azóta a buszos pótlás is „izgalmasabb” olykor.

mav-hev_h6_desiro.jpg

A MÁV-HÉV által kiadott közlemény az "új" szerelvényekről. Forrás: MÁV-HÉV Zrt.

Nem először közlekedett Desiro HÉV-vonalon: nem ilyen jellegében, mint ezúttal, de a 2-es vasútvonal felújítása alatt egy ideig Margit híd, budai hídfőig jártak be az esztergomi vonatok.

Desiro és HÉV Margit híd, budai hídfőnél. Fotók: Balázs1a.

desiro_h6_1.jpg

A nem olyan régen szóbakerült RIGO azon a néhány buszon és trolin túl, melyekre már felszerelték az érvényesítő készülékeket, itt is megtalálható. "Hamarosan"...

desiro_h6_2.jpg

Valami közeledik, és nem a szokásos hennigsdorfi.

desiro_h6_3.jpg

Befutott a dízel HÉV Közvágóhídhoz.

desiro_h6_4.jpg

Az utascsere jelentősen lassabban ment: 9 helyett 4 ajtó.

desiro_h6_5.jpg

H6-os HÉV megállók. Az utastájékoztatásra figyeltek, mintha normál HÉV lenne...

desiro_h6_6.jpg

...a vizuális és hangalapú tájékoztatás is működött.

desiro_h6_7.jpg

Igazából csak erre voltam kíváncsi: az elnyűhetetlen jegylyukasztó a Desirót is "meghódította".

desiro_h6_8.jpg

Kellett még néhány megálló, amíg elmúlt az újdonság ereje.

desiro_h6_9.jpg

Dunaharaszti külső, negyedórás pihenő.

desiro_h6_11.jpg

Megérkezett ellenirányból a szerelvény, és továbbindult Közvágóhíd felé. A piros HÉV még vár egy szerelvényt átszállókkal Budapest felől.

desiro_h6_14.jpg

Nagy ugrással Ráckeve, végállomás.

desiro_h6_15.jpg

Bő egy óra múlva indul vissza Közvágóhídra. Nem egy ideális terep a dízelnek: kevés és rövid a tartós haladásra alkalmas szakasz.

desiro_h6_13.jpg

Piros-zöld.

desiro_h6_16.jpg

Szigetszentmiklós-Gyártelep.
"A második vágányra érkező Desiro típusú vonat négy ajtóval rendelkezik, ezeket az ajtókon lévő nyomógombokkal nyithatják."

desiro_h6_17.jpg

Ez már a jövő...?

desiro_h6_18.jpg

MÁV-Start + MÁV-HÉV egyvelege és különszintű találkozása.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr6114047790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siófoki35 2018.06.18. 15:26:31

Kiegészítés az "Ez már a jövő?" című képhez:
Ez a kijelző már 2009-ben is ilyen volt, akkor azt hiszem éppen 2028-at mutatott. És azóta is akárhányszor találkoztam vele, mindig kb. 19,5 évet sietett az óra. Tehát rendesen jár az, csak rosszul van beállítva... Viszont érdekes, hogy 10 év alatt sem állították be. A szerelvény másik kijelzőjén viszont a pontos dátum olvasható...

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.