Használt Citarók – szólók és csuklósok

mb_c1g_pcc93x_bkv_4.jpg

Újabb használt C1-esekkel gyarapodott a BKV Zrt. járműparkja, összesen 5 darab szóló és 4 darab csuklós példánnyal.

A május elsején állományba vett, majd először május második napján utasokat szállító flotta korábban Luganóban [CH] szolgált. A szóló példányok 2002-es évjáratúak, míg a csuklósok 2001-esek. A buszokat – az előző, szintén svájci és szintén PCC-rendszámmal futó kontingenshez hasonlóan – a székesfehérvár Truck-Trailer & Parts Kft. hozta be, és a honosítás oroszlánrészét is ők végezték a járműveken. (Egyes részfolyamatokat pedig a VJSz Kft.)

mb_c1g_bkv_b1a_3.jpg

mb_c1g_bkv_b1a_4.jpg

Megérkezésük után nem sokkal.

A kis darabszámú jármű ellenére a honosítás megkezdésétől az első utasforgalmi üzemnapjukig igen hosszú ideig álltak várva elkészültüket (2017 nyár elején érkeztek meg az első darabok Székesfehérvárra, majd 2017 végén kerültek át a VJSz Kft-hez további munkálatokra).

Részben illetve (látszólag) teljesen "honosodott" darabok.

A 9 buszon gyárilag van klímaberendezés, a nyitható ablakfelület ebből következően (a nyugati specifikálási szokásoknak megfelelően) minimális, illetve a csuklósokon nincs is. Ezeket az eddigi beszerzéseknél (mégha késedelmesen is, például a Van Hool AG318-asok esetében), de cserélték nagyobb felületen nyitható darabokra, ez ebben az esetben (egyelőre?) elmaradt. A klímaberendezés a két, általam kipróbált csuklóson jól működött.

Szólók és csuklósok vegyesen, már az új, "ünnepi" BKV-logóval.

A csuklósok a 9-es és a 30-as járatokon közlekedtek az eddigi üzemnapjaikon. Amennyire tágas a második ajtó és környéke, annyira előnytelen a hármas ajtó térsége, mely jóformán helyközi kialakítású, két soros ülésezéssel. Az utastér megkímélt állapotú koruk ellenére.

Csuklós utastér.

A négy csuklós 17. évét, az 5 szóló pedig 16. évét tölti idén. A közel ezres méretű flottába tűzoltásjelleggel (1-3 évre maximum) megfelelő eseti megoldások a buszok, s remélhetőleg új autóbuszokkal kívánják leváltani ezeket (is) 1-3 éven belül. 

> > > Használt vagy új? < < <
Véleménycikk a kérdéskörről

Mercedes Citarók a BKV Zrt-nél

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr8813886120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemeza 2018.05.05. 23:18:32

Mi az oka, hogy oldalra került "alulra" a csukló mögötti kijelző? A Volvo csuklósokon a kapaszkodók sínjébe sikerült eddig egy megfelelő konzolt beépíteni. Kábelezésnél gondolom mindegy. Luganoban itt nem volt kijelző?

SZALAROAA 2018.05.06. 23:05:39

"A négy csuklós idén 16. évét, az 5 szóló pedig 17. évét tölti idén."
Fordítva ;)

Aron_son 2018.05.07. 18:19:21

@SZALAROAA: Hehh, tényleg. :) Köszi!

Aron_son 2018.05.07. 18:20:17

@nemeza: A fórumon a vészkijárat nyithatóságával indokolták a kijelző szokatlan elhelyezését.

nemeza 2018.05.07. 21:12:59

@Aron_son: Érdekes.. Elhiszem, de kicsit nehezen veszi be a gyomrom. Elképzelhető, hogy a 4 ajtós luganoi kocsin máshol van a vészkijárat, mint a 3 ajtós Hamburgin? (HHA)ű
www.hamburger-fuhrparklisten.de/26.busbilder/1500hhatg7206/slides/P4290067.html

nemeza 2018.05.12. 14:25:16

Egyébként szerintem elég lett volna akkor ezekbe is monitor helyett Volvokból kiszerelt BUSE-t rakni - felül középre.. A monitor meg mehet a Volvoba, vagy olyan kocsiba - ahol értelmes helyet lehet neki találni.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.