22+28 darab használt csuklós Volvo

22_28_volvo_borito.jpg

Újabb használt csuklós buszokkal lett „gazdagabb” a Volánbusz és még néhány hazai Közlekedési Központ.

Ahogy azt láthatjuk tudjuk a 2016-os, 47. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson elhangzottak alapján, 2017-ben és az azt követő években már nem használt buszokkal kívánják a volánokat KK-kat feltölteni, hanem újakkal, ennek ellenére ismét használt buszokkal gazdagodott a Volánbusz és még néhány KK járműállománya.

Korszerűbb és modernebb csuklós buszokra égető szükség van országszerte, és nem két éve, hanem inkább két évtizede, ugyanis a használt busz átmeneti, néhány éves megoldás továbbra is – főleg, ha olyanok kerülnek szóba, mint amilyenek ennek a bejegyzésnek a főszereplői: átlagosan tíz éves, városi/elővárosi közlekedésben (el-)használt példányok (akad azért közöttük kivétel állapotát tekintve, lásd később).

ocs_b.jpgA hazai csuklós buszok helyzete és tendenciáik 2000-2017 közöttre vetítve némi elemzéssel a fenti képre kattintva olvasható el. 

A címben szereplő 28 darab pedig a már jól ismert, korábban a T&J által üzemeltetett Volvo 7900H flottát takarja, melyek várhatóan az agglomerációs viszonylatokon fognak közlekedni, ezáltal az onnan felszabaduló tisztán dízeles 7900-esek fognak "sárgulni".

> > > A T&J Volvo 7900H-i Gödöllő térségében < < <

Ezúttal 12+10 darab, vegyesen három- illetve négyajtós Volvo 7700A-t vásároltak Németországból. A buszok 2007 illetve 2008-as évjáratúak, korábban Mainz, Wiesbaden, Esslingen illetve Frankfurt am Main városi és elővárosi közlekedésében vettek részt alvállalkozók kötelékében. A buszokban Volvo D9B (a 266 kW-os teljesítményű) motorja van.

Még Németországban négy a tizenkettőből.
A fotók forrását illetve készítőjét lásd az egyes képek mellett.

A behozatalukat és honosításukat az M6 L.O.G. Kft végezte, illetve utóbbi folyamatban az Autó Univerzál Kft. is részt vett. A honosításuk a külső megjelenésükre, továbbá a nyomkövetőre, jegykiadó készülékre, kijelzővezérlőre, és a tachográfillesztésre terjedt ki. Az utastér alapvetően a német megrendelő igényeit tükrözi jelenleg is – utóbbiban is akad kivétel, a nem szálcsiszolt korláttal szerelt buszoknál ugyanis a kapaszkodórendszer is sárgává vált.

Változatosan szép az élet – tartja a mondás.
A három különböző "alomból" származó 7700-as széria három különböző fényezési terve. Igyekeztem azonos fényviszonyok között készült képeket összeszedni, de akárhogy' nézem, a sárga sem ugyanazon RAL-kód, mint az (anno) újonnan vásárolt darabokon.

volvo_7700a_vb.jpg"Keresd a különbség(ek)et"-játék, vol.2.
Az előző rész itt tekinthető meg.

psd-124_utaster_1.jpg

Példának egy utastér: PSD-124 elölről...

psd-124_utaster_2.jpg

...s középről hátrafelé. Egyébként felszínesen végigpillantva megkíméltnek tűnt belül, továbbá kivétel a cikk elején említett lestrapáltság alól (talán), mivel tíz éves kora ellenére még negyedmillió kilométert nem futott.

Tizenkét darabot a Volánbusz Zrt. kapott meg: Monorra 7 darab került, míg Szigethalomra 5 példány. Ezzel néhány 435-öst, C80-ast, és 280-ast váltanak ki az adott telephelyek (a kiváltás nem feltétlenül jelent selejtezést, a selejtezett buszokról egyelőre nincs bővebb információm). A maradék 10 darab esetén még nem ismert sem az elosztásuk, sem a típusuk.

Tartalék szerepkörbe kerülő, más telephelyre vándorló, vagy esetleg selejtezésre váró típusok a Volvók érkeztével.

További megemlítendő információ a 2016 őszén forgalomba állt 5 darab használt, Norvégiából származó 7700A a Volánbusznál. A mostaniakkal együtt összesen így már 49+5+12 (=66) darab 7700-as van a cégnél.

> > > Norvég csuklósok < < <
(2016. november 18.)

 A KK-khoz kerülő darabokról egy kapcsolódó következő bejegyzésben lesz szó.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr213781956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabesz919_II 2018.07.14. 15:54:21

A maradék 10 db csuklós nem Volvo 7700A, hanem Mercedes Citaro G, mind fehér színű, és az ÉMKK-hoz kerültek, a napokban álltak forgalomba Miskolcon.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.