Mercedes Sprinter City 45 tesztbusz
Minibusz-teszt a BKV Zrt-nél

mercedes-benz_sprinter_city_tesztbusz_borito.jpg

A minibusz teszt ritka, mint a fehér holló látványa a mondás szerint, viszont ezúttal a BKV Zrt. egy prémiumkategóriás darabot próbál ki az erre ideális viszonylatain.

A BKV Zrt. által üzemeltetett minibuszok darabszáma „statisztikai hiba”-méretű a teljes flotta darabszámát tekintve: 3 darab Vehixel Cytios 3 tartozik a Cinkotai üzemegységhez és 5 darab Renault Master az Óbudai Divízióhoz, melyek közül 1 darab jár menetrendszerinti járaton (219), míg a többi négy taxi-rendszerben üzemelő mozgáskorlátozott szállító példány. A Cytios-ok idén 10, míg a Master-ek 8 évesek lesznek, így a cseréjük napirendre kerülése időszerű, de nem reális.

Minibuszok a BKV Zrt-nél.

A tesztre bevetett példány a Mercedes-Benz Sprinter City 45-öse, annak is a 2017-es kivitele, melyet szeptember közepén mutattak be. A tesztelése az alábbiak szerint zajlik Budapesten az egyes viszonylatokon:

  • 2018. március 13-14.: 298;
  • 2018. március 15-18.: 121;
  • 2018. március 19-20.: 297;
  • 2018. március 21-23.: 219.

Műszaki adatok

Hossz: 7 361 mm;
Szélesség: 1 993 mm;
Magasság: 2 790 mm;
Tengelytáv: 4 325 mm;
Fordulókör-átmérő: 15 300 mm;
Belépőmagasság: 270 mm;
Megengedett legnagyobb össztömeg: 5,3 t;
Motor: OM 651 (Euro VI-os, soros, négyhengeres, turbótöltött, 2 143 ccm), 105 kW-os maximális teljesítménnyel és 360 Nm maximális forgatónyomatékkal;
Váltó: 7G-Tronic Plus (hétsebességes automatikus váltó);
Ülőhelyek száma: 13;
Állóhelyek száma: 9 (egy kerekesszékes utas esetén: 5).

mercedes-benz_sprinter_city_tesztbusz_bkv_11.jpg

A külső megjelenéséről sokat nem lehet szaporítani a szót: Sprinter. A megszokott és jól ismert elemekkel felvértezve, de a temérdek, Sprinter-alvázra karosszáló kis- (vagy éppen már nagy-) üzem aránytalan megoldásai helyett itt „gyári”, (vagy inkább gyártói) kivitelről beszélhetünk, s mondhatni formatervező is látta az összképet, ami azért jót tesz az ilyen, amúgy is kisméretű daraboknak.

Alvázra karosszált aránytalan minibuszok témakörben példaként a fentebb látható Cytios álljon itt, illetve továbbiakat tekinthet meg a Busworld 2017 minibuszos beszámolójában.

A tesztbusz kivitelére mondhatjuk, hogy „luxus”, azonban ha vásárlásra kerülne a sor, minden bizonnyal nem ilyen felszereltséggel kérné a BKV Zrt.

A kívülről hosszúkásnak, de keskenynek, s ezáltal szűkösnek mutatkozó járműbe belépve pozitív csalódás ért, noha nem vagyok kifejezett rajongója a kategóriának: nagy tér, kellemes belmagasság, sok (kissé bezsúfolt) ülőhely. A Mercedeshez méltóan minőségi eldolgozások és kialakítások mindenütt, az ülések mellett a manapság egyértelműen már „alap felszereltséggé” vált USB-töltőpontok. A nagy tér ellenére elsőre csekély számú kapaszkodót lát az ember, azonban jobban megnézve „mindenkinek” jut(hat) az álló felületek környékén.

Az utastér.

Eldolgozások & részletek.

Inkább egy kényelmes tempójú járatra alkalmas, mintsem egy sietős, feszített menetidejű viszonylatra. Az automata váltó megfontoltan vált, s a sofőr elmondása alapján a motor is valamivel lomhább, mint a Vehixel-ekben található. A lomhaságon „vasárnap délután” az ember hamar túlteszi magát (hova rohanni) viszont a laprugós (hajtott) hátsó futómű pattogása – az egyébként luxus minibuszt – is képes a budapesti utakon egy kis Ikarus 266-os utánérzéssel megtölteni: a hátsó (4 üléses) sorba csak vállalkozó szelleműek foglaljanak helyet.

Az ajtóműködtetés elektromotoros, és lengőszárnyakhoz képest meglepően gyorsan nyílik és záródik is. A temérdek, egymással szorosan érintkező belső műanyag borítás viszont újabb pozitív csalódásként roppant csendben viselte a gyalázatos útviszonyokat is.

mercedes-benz_sprinter_city_tesztbusz_bkv_6.jpg

Összességében tesztbuszként örvendetes, hogy megfordult egy ilyen is már a városban (legutóbb tesztelt minibusz a Sprinter City 77 volt, azt megelőzően pedig a VW-Kutsenits City, s ezzel be is zárult a kör). Viszont ameddig a teljes BKV flottában 3+5 darab minibusz fut, míg cserére érett (használt) szólóból és csuklósból pedig nagyságrendekkel több, addig nem érzem létjogosultságát vadonatúj Sprinter vásárlásának. Annak ellenére, hogy hétvégente több viszonylaton is ideálisabb lenne a mini (vagy akár csak midi), mint a szóló.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr9113742812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.