Celldömölk helyi járat

celldomolk_helyi_borito.jpg

Vas megye keleti felén, Veszprém megye határán elterülő mintegy tizenkétezer lelkes település egyetlen vonalból álló helyi járatának ismertetése.

A megye ezen részén rengeteg apró település található egymáshoz igen közel, tulajdonképpen maga Celldömölk is több ilyen település együtteséből áll össze: a Ság-hegy lábánál egyből Ság, Izsákfa, Felsőcelldömölk, Bokodpuszta, Alsóság, Nemesdömölk, Alsócelldömölk. Az egyes településrészek térbeli elhelyezkedése és távolsága miatt adja magát a helyi járat, illetve az igény egy, minden frekventáltabb részt magába foglaló járat.

celldomolk_map.png

A város elhelyezkedése. Térkép: Google Maps.

Ezt a feladatot egyetlen vonallal oldják meg. Érdekessége a viszonylatnak, hogy inkább mondható elővárosinak, mintsem helyi járatnak: Alsócelldömölkön (a város legnagyobb, egybefüggő része) nem tárja fel a kis utcákat, a vasútállomástól a fő csapásvonalon délre halad, hogy egy felsőcelldömölki, majd alsósági, s végül izsákfai kanyarral térjen vissza a vasútállomásra. Mindez térképen itt tekinthető meg. (A térkép esetén a tudnivalók a szokásosak: a megállók pontos elhelyezkedése kapcsán a „Bányatelep” és a „Hegyalja” esetén voltak dilemmák, így ezeket „kikövetkeztettem”. Ha Önnek pontosabb információja van, kérem, jelezze kommentben/e-mailben.)

lhy-358_celldomolk_helyi_2.jpg

Úton a pusztában Celldömölk felé, elhagyva Izsákfát.

A járatokat hosszú évekig Balogh Zsolt egyéni vállalkozó látta el. Legutóbb 2014-ben volt új pályázat-kiírás (PDF), ekkor a Kemenesalja-Busz Kft., a Vasi Volán Zrt., és a Claudibus Group Kft. vásárolta meg a pályázati csomagot, majd végül előbbi kettő cég tett ajánlatot, azonban mindkét pályázat érvénytelen volt, így az akkori szolgáltatóval (Balogh Zsolt e.v.) 2016. szeptember 30-ig történő hosszabbítást írtak alá.  2016. augusztus 1-je volt az új ajánlat beküldésének határideje, a szolgáltatás időtartama 5 év. Két induló volt: Kemenesalja-Busz Kft., és az ÉNYKK Zrt. Előbbi nyerte el a szolgáltatás jogát 2021. szeptember 30-ig. A Kemenesalja-Busz Kft. egy, Celldömölkön bejegyzett cég, melynek székhelye címe alapján azonos helyszínen található, mint Balogh Zsolt e.v. székhelye.

A jelenleg érvényes menetrend 2015 óta van életben, alább tekinthető meg a díjszabással együtt (mindkettő forrása itt érhető el).

celldomolk_kemenesaljabusz_menetrend_2015.png

celldomolk_kemenesaljabusz_dijszabas.png

A járaton 2005-2010 között Ikarus 260-asok közlekedtek (Tisza Volántól vásárolta őket 2005-ben, FKB-103 és FKB-104 rendszámmal futottak utoljára), majd 2010-ben egy Németországból (Románián keresztül, balesetes javítását végezték utóbbi helyen) használtan vásárolt Solaris Urbino 12-es közlekedett egészen 2014-ig, ekkor üzemképtelen lett, s ismét egy 260-as (LHY-358) került a járatra mintegy évig.

A két ex-Tiszás 260-as. Fotók: Bohus Dávid.

llr-812_pa.JPG

A Dunántúl egyetlen Solarisa, 2013-ban. Fotó: Aaron-Művek.

lhy-358_celldomolk_helyi_1.jpg

Egyedi fényezésű 260-as.

Az autóbuszokat napjainkban is Balogh Zsolt biztosítja az új szolgáltató részére, 2014-ben vásárolt a vállalkozó több Neoplan Eurolinert használtan Svédországból, így napjainkban – nem kifejezetten ideális kialakítását tekintve, de – ezek közül egy közlekedik a helyi járaton.

További képek a rövid(ebb) ideig futott buszokról (kiegészítve megállófotókkal és menetrendekkel) itt érhető el.

mwf-431.jpg

Az aktuális jármű, működő kijelzővel.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr8313660428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snake 2018.02.27. 19:14:39

Rémai Csabánál elég jó képgyűjtemény van erről a járatról:
users.atw.hu/remai/videk/Celldomolk/celldomolk.html

Aron_son 2018.02.28. 17:26:46

@Snake: Hú, tényleg jóféle, köszi a linket, bedobom a cikkbe.

BPO-105 2018.02.28. 20:02:41

A Kemenesalja és a Balogh elvileg ugyanaz a csapat.

Aron_son 2018.03.04. 17:03:41

@BPO-105: Igen, én is sejtem, de a sejtés kevés. :)

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.