30 darab újszerű Volvo 9700-as

prf-928_borito.jpg

Nem hagy alább a flottafrissítés a volántársaságoknál: ezúttal 30 darab, újszerű, egy éves Volvo 9700-assal bővült a Volán Busz Park Kft. járműállománya.

Tavaly kezdődött meg az igazán látványos átlagéletkor-csökkenése a volános távolsági flottáknak (is), erről korábban már ejtettem néhány szót. Ez folytatódott a 2017-es év végén már az utasforgalomban is bevetett, újonnan vásárolt Neoplan Tourlinerekkel, majd „záró akkordként” – egy ideig legalábbis – még függőben volt 30 darab buszra kiírt tender (TED 2018/S 023-048350). Az eredményhirdetés és szerződéskötés 2018. január 18-án volt, a pályázatot a Volvo Hungária Kft. nyerte meg, a korábbiakhoz hasonlóan ezúttal is zártvégű pénzügyi lízingszerződés keretében, melyet az MKB Euroleasing Autólízing Zrt. szolgáltat.

A tenderkiírás szerint a megajánlott buszoknak az átlag életkora maximum 365 nap lehet, továbbá a futástelítettségük nem lehet több, mint 150E km. Ezeket, és a további kritériumokat kielégítve 30 darab, Volvo 9700, Volvo 9700H, és Volvo 9700H UG típusú buszt hozott be Litvániából a Volvo Hungária Kft. Előzőleg magánvállalkozónál futottak, ahol a vállalt járatokon a megrendelő szigorúan előírta, hogy a járművek milyen állapotúak és életkorúak lehetnek – vélhetően ezért kerültek eladósorba.

Volvo 9700H: A Lengyelországban gyártott 9700-asok 'H' kiegészítőjelölést kaptak.

Volvo 9700H UG: UpGrade, a harmadik generációs, 2012-től gyártásban lévő széria.

A DAKK Zrt. már forgalomba állított darabjai a Szeged - Sopron járaton és Szeged - Győr járaton. Fotók: Balázs1a.

A 30 darabot három társaság között osztotta szét a Volán Busz Park Kft., az alábbiak szerint:

  • 16 darab – Volánbusz Zrt. (PRF-934..949);
  • 10 darab – KMKK Zrt. (PRF-924..933);
  • 4 darab – DAKK Zrt. (PRF-920..923).

Ezzel várhatóan a Mercedes O350-esek (Tourismók) a Volánbusztól „kikopnak”, illetve tervben van/volt (?) a Tourlinerek belföldi járatokról történő áthelyezése a nemzetközi vizekre, ugyanakkor néhány Volvót FlixBus matricába öltöztetnek.

A DAKK Zrt-nél bizonyára lesz helyük némi átcsoportosítással az új jövevényeknek, a KMKK Zrt. esetén pedig akad olyan üzemegység, ahol égető szükség van távolsági buszra (Salgótarján, Eger), azonban bizonyára "testvériesen" majd' minden üzemegység fog kapni a 10 darabból.

prf-928.jpg

KMKK Zrt. Gyöngyös új távolsági busza elölről...

prf-928_hat.jpg

...s hátulról.

Mint azt már a korábbi, Tempo100-as frissítéseket ismertető cikkben is írtam, az ilyen jellegű használtbuszoknak van helye a hazai közlekedésben: a 150E km átlagos futásteljesítmény egy távolsági busznál még „bejáratós” fázisnak számít, és mint a mellékelt ábrák mutatják, külső szemmel kifejezetten jó állapotúak a buszok úgy kívül, mind belül.

Megkímélt, újszerű utastér és "munkahely".

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr6213688358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pitz75 2018.02.26. 08:36:01

Jó reggelt, egy nagyon régóta bennem forgó kérdést tennék fel: mi alapján dől el, hogy ki, melyik üzem kapja az új távolsági kocsikat? Elhiszem én, hogy kell a Volánbusznak, meg a keleti végekre is jól jön, de konkrétan veszprémi lévén tudom, hogy ide is nagyon kellene már ezekből néhány! Nem is emlékszem, hogy Veszprém megyébe új, vagy alig használt, távolsági vonalak teljesítésére alkalmas autó mikor érkezett... 2 db használt Irizar volt az utóbbi időben, amikről Te is írtál itt, vagy az Irisbusok, de azok is inkább Szombathelyen vannak. De tényleg, ide miért nem jöhet semmi új? Miért mindig Budapest, Eger, Salgótarján, Szeged? A minden szempontból nagyon szétszakadt, ezeréves Volvo Drögmöllerek járnak fel Veszprémből Pestre, a sofőrök arca ég a szégyentől ezekkel felmenni, lejáratni céget, várost, megyét... Vagy járjon "parádés kocsinak" Inovell?? Azt hittem, ezekből a Volvokból jut legalább 1-2 a "vadnyugatra" is, de ezek szerint nem. Nyilván nem sok vonal van, ahol járhatnának, de legalább a Budapest fordára elférne egy új kocsi, már nagyon régóta... Persze, ezeket a kocsikat normálisan üzemeltetni is illik és Veszprém erről nagyon nem híres, tudom én, de ezt nem akarom magyarázatként elfogadni. Aki tudja, adja meg nekem a választ, legyen szíves. Hosszúra nyúlt, kidohogtam magam, bocsánat! A türelmet köszönve, naivitásomért elnézést és megértést kérve, üdv! Pitz

Aron_son 2018.02.28. 17:25:42

@pitz75: Kedves Pitz! A kérdései annyira jók, hogy nem is tudok rá egzakt és szakmai választ adni. :) A viccet félretéve: nem tudom, ki és mi alapján dönti el. Az elmúlt évtizedben a keleti országrész volt teljesen elhanyagolva, most a dunántúli távolsági flotta kezd idejét múlt lenni. Most kiírtak egy tender 31 darab háromtengelyes távolsági buszra, bízom benne azokból jut például Veszprémbe is.

gabi0000000000 2018.03.31. 22:23:27

@Aron_son: Zalai flotta fiatalítása sem ártana, mivel az átlagéletkor ott lassan a 10-ik éven felül lesz, és ugyebár piacnyitásra ezek a kocsik már nem lesznek versenyképesek...

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.