Berettyóújfalu helyi járat

berettyoujfalu_helyi_borito.jpg

Bő öt év kihagyás után 2018. január 1-jétől ismét közlekedik helyi járat a hajdúsági településen, erről néhány sor + kép a továbbiakban.

A településen legutóbb 2012. március 31-ig közlekedett helyi járat a Hajdú Volán Zrt. által, utolsó időszakban a szolgáltató-váltáskor felszabadult MAN SL223-asokkal. Megszüntetésének oka az évi 5 millió forintos veszteség volt [1].

berettyo_map.png

Berettyóújfalu fekvése. Hosszúkás, oldalirányban feltárást igényel itt-ott. Térkép: Google Maps.

fkt-532_100323_bd.jpg

2010. március, MAN SL223-as az előző, volános helyi járaton. Fotó: Bohus Dávid.

2017 decemberében került napvilágra, hogy ismét lesz a helyi járat, melyet pályáztatás útján a kecskeméti N-R-A Busz Kft. nyert meg [2].

A köztes időszakban a helyközi járatokat ajánlották az utazóknak, mely csak részlegesen mondható jó megoldásnak: ezek a 47-es úton haladnak végig, és a kórházat például nem érintik. Az új helyi járat viszont a város északi részéről indulva a 47-es út mentén több betérővel (kórház; autóbusz-állomás; Berettyószentmárton, Makó István utca) tárja fel a frekventált helyeket. A város összefonódott Berettyószentmártonnal, így ennek a legdélibb pontjáig (Aradi utca) közlekedik a helyi járat, ahol a körforgalomnál visszafordulva azonos úton halad végig. Térképen az alábbi képre kattintva tekinthető meg az útvonal és a megállók kiosztása (2018. február 10-től érvényes).

berettyoujfalu_map_big.png

A január 1-jétől február 9-ig két vonalból állt össze a járat, ezekről az alábbi újságkivágásból lehet tájékozódni a menetrenddel együtt.

berettyoujfalu_ujsagcikk_uj_helyi.png

Cikk az új helyi járatról és a díjszabásról. Forrás: Bihari Hírlap XXVIII. évfolyam 1. szám, 2018. január.

Ugyanis a járat menetrendje és útvonala már az indulását követő hónapban (2018. február) változott, méghozzá jelentős mértékben [3]. Ezek szerint az egyetlen útvonal kiterjesztésre került Berettyószentmártonba is, továbbá szombaton délelőtt többletjáratokat iktattak be. Továbbá – valóban az igények kiszolgálását éreztetve – ha szükséges, évenkénti felülvizsgálatot említ az útvonalat és járatkövetést illetően a városfejlesztési osztály. A 2018. február 10-től érvényes menetrend itt érhető el (PDF).

berettyoujfalu_helyi_megallo.jpg

Az újraindult járat legújabb megállója: TESCO.

berettyoujfalu_vonalhalozat.jpg

Vonalhálózati térképet is kapott a város tömegközlekedése. Forrás: berettyohir.hu.

pig-480_mhj-175.jpg

Helyközi és helyi járat találkozója Berettyóújfalu, autóbusz-állomáson.

Mindehhez az N-R-A Busz Kft. két autóbusz szerzett be. Az „egyes szer” egy, korábban Komo-Sky tulajdonában lévő Mercedes Citaro (MHJ-175), mellyel a dunakeszi áruházi járatokon lehetett találkozni korábban, illetve az előző években már tartalékjármű volt az áruházi járatokon. A tartalék autóbusz egy MAN NL202-es (LGT-303), mely korábban a Mobilbusz Kft. tulajdonában volt, s Gyomaendrőd helyi járatán közlekedett.

 

Források:

[1] IHO - Megszűnik a helyi járat Berettyóújfaluban (közzétéve: 2012. március 31., hozzáférés: 2018. február 17.)

[2] berettyohir.hu - 2018-tól újra lesz helyi autóbuszjárat városunkban (közzétéve: 2017. december 19., hozzáférés: 2018. február 17.)

[3] berettyohir.hu - Új menetrendet kapott a helyi járat (közzétéve: 2018. február 7., hozzáférés: 2018. február 17.)

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr2013676290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arpadeus Master 2018.02.21. 16:10:23

Az MHJ-175 évekig Dunakeszi Auchan-járatán dolgozott www.youtube.com/watch?v=SJOtRw6Z28I, ezt váltotta az NKW-762. Utána a törökbálinti Auchan-kocsija lett, de ott már nem dolgozott sokáig, mivel lecserélték az NKP-130-ra. Végül tartalék lett, bármelyik Komo-Sky-os járaton felbukkanhatott.

Aron_son 2018.02.21. 16:14:13

@Arpadeus Master: Na, majdnem eltaláltam. :) Köszi, korrigáltam!

Alkaabus 2018.02.21. 17:01:17

Na meg ne feledkezzünk el arról sem, hogy az MHJ-175 francia gyártású és eredetű Citaro. 2002-es évjárat.
Így nézett ki:
img.index.hu/imgfrm/4/1/7/8/IMG_0012564178.jpg
Ennél a cégnél volt:
fr.wikipedia.org/wiki/Bus_de_l%27%C3%89tang
És egy fedélzeti videó még provánszi korából:
www.youtube.com/watch?v=f8uiiAoSD6Y

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.