20 új Tourliner

borito.jpg

Új buszokkal frissül három Közlekedési Központ távolsági (T100-as) állománya a következő napokban/hetekben: megkezdődött a Neoplan Tourliner-ek átadása és bevetése. A volános "karácsonyi ajándék", sofőröknek és utasoknak egyaránt.

Idén jelentősen átalakult/fiatalodott a Volánbusz Zrt. távolsági járműparkja, mely változásokban jutott egy-két „új” jármű más Közlekedési Központnak is. Ennek a fiatalításnak a folytatása az a 20 darab új Tourliner, melyeket három cég között osztanak szét:

  • 9 darab Volánbusz Zrt. (PNG-031..039),
  • 6 darab ÉMKK Zrt. (PNG-045..050),
  • 5 darab KMKK Zrt. (PNG-040..044).

dsc_4100.jpg

Az autóbuszokat zárt végű lízingszerződés (lejártakor a buszok a banktól a szerződő félhez kerülnek) keretében vásárolta a Volán Buszpark Kft. Meglepő fordulat volt az előzetes várakozásokhoz képest a Tourliner, mint tendergyőztes, hiszen az MAN cégcsoport által gyártott típus a drágábbik távolsági autóbuszuk a palettáról (a szintén kényelmes, de valamivel azért alacsonyabb színvonalú MAN Lion’s Coach-hoz képest). Ennek ellenére kétségtelen színvonalemelkedésugrás az öreg Tourismókhoz és Intourókhoz képest - a Volánbusz 9 új busza ugyanis belföldi távolsági járatokon fog közlekedni: például Szekszárd, Szeged, Battonya, Hévíz irányába. A buszok nagyobb hányada még a kasszagép, a nyomkövetés, és a kijelző beszerelésére + átadásra vár a fóti telepen. 

Az ÉMKK gépei közül is már kimerészkedik legalább egy, a KMKK példányai közül pedig a salgótarjáni és az egri darab is már bevetésre került.

dsc_4132.jpg

Salgótarján és Eger új távolsági buszainak találkozása Budapesten.

dsc_4141.jpg

PNG-032 első indulása a Népligetből.

png-049.jpg

Nyíregyháza – Polgár – Budapest járaton az egyik ÉMKK-s.

Az új Tourlinert az IAA 2016-on mutatták be, itthon pedig idén februárban debütált, majd a szélesebb közönség a BusExpón tekinthette meg. Elsőként a Fehérvár Travel vásárolt egy darabot, majd az Infinitours Kft. két darabot, majd őket követte még néhány kisebb megrendelés. Az elődmodellt 2003-ban mutatták be, a volánok közül csak a Volánbusz Zrt. rendelkezett négy darabbal, melyek újszerű állapotban kerültek a céghez 2004-ben. A Neoplan-ok gyártását a törökországi MAN-üzemben végzik, egy helyen a Lion's Coach-csal, amivel nagymértékben egyezik is a Tourliner.

Hol helyezkedik el a Tourliner ár-érték arányban az MAN-csoport buszai között? 

Lion's Coach < Tourliner < Cityliner

Az igazi zászlóshajó a Starliner volt 2015-ig, mikor a gyártása leállt, és a Neoplan-üzem (is) áttelepült Törökországba. Így a Cityliner vette át a "zászlóshajó" címét a VW-konszern távolsági buszai között, míg a Tourliner a "fapadosabb" változat. (A "fapados" szigorúan relatív kifejezés, a Cityliner-hez képest.)

Műszaki adatok

Hossz: 12 113 mm
Szélesség: 2 550 mm
Magasság: 3 870
Fordulókör-átmérő: 21 020 mm
Tengelytáv: 6 060 mm
Motor: MAN D2676 (12 419 cm3, 338 kW (460 LE)/1 800 min-1, 2 300 Nm/930 – 1 350 min-1)
Nyomatékváltó: 12-fokozatú MAN TipMatic automatizált

A járműpark további modernizálása nem áll meg, ugyanis december 21-ig lehetett pályázatot beadni egy újabb tenderre, melyben a Volán Buszpark Kft. 30 darab új vagy újszerű, T100-as autóbuszt vásárolna. Ezek tavaszi érkeztével várhatóan az ezredforduló környékén beszerzett O350-esek (Tourismók) nyugdíjba vonulnak.
dsc_4062.jpg

> > > Tempo100-as frissítés < < <

> > > Tourliner a Busworld 2017-en < < <

A közel egy éve a KMKK-nál üzembeállt Volvo 8900-asok.

 

Korrekció [2018.01.02.]: tévesen hatsebességes váltót írtam, helyesen 12 fokozatú automatizált.

Frissítés [2018.02.21.]: az utolsó bekezdésben írt 30 darab újszerű távolsági busz beszerzésére kiírt tenderen a befutó végül a Volvo 9700-as típusa lett, melyet országos szinten osztanak szét a volántársaságok között.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr6813507609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPO-105 2017.12.23. 17:18:49

Nem akarok kötözködni, de 050-ig vannak. (Annál is inkább, hogy 045-től 049-ig csak öt buszról lehet szó.)

nemeza 2017.12.24. 14:51:38

Gondolom a Tourismok még jó szolgálatot tehetnek máshol C56-ost esetleg rosszabb állapotban lévő Ikarusokat (3xx/Exx) kiváltva..

Aron_son 2017.12.25. 10:04:08

@nemeza: Néhány darab megmarad, de a többség (jelenlegi infóim szerint) selejt. De majd "hiszem, ha látom". :)

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.