Újszász helyi járat

borito_mben.jpg

A Szolnoktól mintegy húsz kilométerre, észak-északnyugatra elhelyezkedő település négy viszonylatból álló járatának rövid ismertetése.

A járatokat a területileg illetékes volántársaság (1986-ig 7. sz. AKÖV, 2014. december 31-ig Jászkun Volán Zrt., azóta KMKK Zrt.) látja el. Utoljára az ellátás pályáztatása 2011 végén történt, melyen a Jászkun Volán Zrt. indult és (ismét) ők nyerték el a jogot a járat üzemeltetésére. A jelenlegi szerződés 2018. augusztus 31-én jár le a város és a KMKK Zrt. között.

A helyi járat négy viszonylatból áll össze:

A 3-as járat csak munkanapokon közlekedik, míg a többi három járat csak tanítási napokon. Tehát a hétvége üzemszünet, de egyébként is javarészt csak iskolások használják a járatokat. A menetrend a megállókban „volános stílusban” van kihelyezve, viszont a busz mindenféle jelzés/járatszám nélkül közlekedik.

menetrend_mb.jpg

A 2014 nyarától érvényes menetrend. Fotó: M. Bence.

A menetrend 2011. október 24-étől az egyes járatokon:

A díjszabás 2012. január 1-jétől az alábbiak szerint alakul:

  • Autóbuszon váltott vonaljegy: 170 Ft;
  • Egyvonalas havibérlet: 3 350 Ft;
  • Összvonalas havibérlet: 3 600 Ft;
  • Tanuló összvonalas havi bérlet: 1 400 Ft;
  • Nyugdíjas összvonalas havi bérlet: 1 400 Ft.

(Az egyvonalas és az összvonalas közötti minimális eltérés okán nem tudom, mi értelme van kétféle havi bérletnek.)

A négy járat ellátására egy autóbusz szükséges. Az első Plasmák elkészülte előtt Ikarus 260-as szolgált a járaton, majd 2007-től egy Plasma Enterprise (KLR-907) került a városba. A busz a vezénylése szerint hetente jár be Szolnokra javítani, így fontos, hogy üzemkészsége megfelelő legyen: ez a Plasmák esetén sajnos ritkán mondható el, így 2011-ben az (akkor) utolsó Jászkun Volános 543-as került a járatra, mely egészen 2016-os selejtezéséig többé-kevésbé állandó jármű volt a város helyi járatain.

Képcsokor az 543-asról.

Néhány hosszabb javítás alkalmával újra Ikarus 260-as (LJZ-934), illetve eseti jelleggel E95-ös (EKM-631), Ikarus 396-os (EJG-651), valamint Volvo 9700-as (!) (FLC-338) járt a járaton. Manapság újra egy Plasma Enterprise látja el a feladatokat (KLR-958).

ejg651_nocoxil.jpg

2016 januárjában a cég egyetlen 396-osa Újszász helyi járatán. Fotó: Nocoxil.

ljz-934_3.JPG

A 260-as, amely tartalékbuszként megfordult a helyi járaton is. A kép illusztráció csupán, itt helyközi járaton van éppen.

klr-958_3.JPG

Az aktuális jármű a járatokon. A kép illusztráció.

Borítókép: M. Bence

Térképek forrása: Jászkun-busz

Korrekció [2017.12.21.]: tévesen FLC-040-et írtam a Volvo 9700-as rendszámának. Helyesen FLC-338.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr8413469157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.