Képriport #14 – Látogatás a Jászkun Volán Zrt. szolnoki telephelyén

borito_2.jpg

Ismét egy rövid virtuális üzemlátogatás, ezúttal a 2015. január 1-jével hivatalosan megszűnt Jászkun Volán Zrt. szolnoki (központi) telephelyén.

A volántársaságok sok esetben – szabad kapacitásuk függvényében – nem csupán saját járműveik, hanem külső szervizelést is vállalnak. Gyakorta a helyi volán telephelye az egyetlen, ahol kellően felszerelt műszaki bázis van haszonjárművek részére, vizsgáztató állomással. Nincs ez másként a szolnoki üzemegység esetén sem: az alábbi képeken maszek buszok is láthatók szervizelés alatt az 1971-ben átadott műszaki bázison.

A szolnoki üzemegység részben kuriózum a volánok között, ugyanis itt készültek közel egy évtizede a Plasma Enterprise buszok. Ebből kifolyólag a mai napig ők értenek a legjobban ezekhez a gépekhez, bár a konstrukciós problémákat nehéz érdemlegesen kezelni. A látogatásomkor a Plasma szereldében már autóbuszok teljes felújítását végezték, éppen egy Szabolcs Volános, Nyíregyháza helyi járaton futó Ikarus 263-as volt lemezelés utáni fázisban.

A Közlekedési Központok „szele” már érezhető volt: egy Nógrád Volános 395-ös és egy Körös Volános 256-os is éppen ott volt javításon, noha formailag a KK-sítás még két évvel később történt csak meg.

jkv_szolnok.jpg

Már kiszerelés alatt a Nógrádos 395-ös.

nogrados_e95.jpg

Közelebbről ugyanaz. Még nem az egyenfényezést kapta. 

jkv_szolnok_2.jpg

Nézzünk szét a csarnokban! Van több, modern diagnosztikai eszköz is (muszáj, hogy legyen), viszont a gépkocsik villamos hálózata már biztosan nem ilyen egyszerű kis skicc, mint ezeken a '70-es évekből származó posztereken.

szolnok_gorgos_fekpad.jpg

Görgős fékpad mérésre és vizsgáztatásra.

gme346.jpg

Az egyik közeli maszek 543.38M-je műszaki vizsgafelkészítésen.

Vázjavítás egy Körös Volános Ikarus 256-oson.

kzv839_plasma.jpg

Nézzük, mi van a tágas udvaron: például egy, korábban a DKV Zrt. által bérelt Plasma. Manapság ez a darab Hatvanban fut, amikor éppen üzemképes.

lib817.jpg

A helyi "nagysegély" éppen pihenőjét tölti az udvar egyik sarkában.

flj946.jpg

A volántelep rendelkezik egy saját, közforgalom számára is nyitott tüzelőanyag-utántöltő állomással, melynek az utántöltését ezzel az MAN-nel végzik – csak egy másik pótkocsival.

jkv_szolnok_3.jpg

Üzemképes tartalékok sorakoznak az irodaépülethez közel eső soron. Az 543-as Újszász helyi járatának alapgépe volt hosszú évekig, tavalyi szanálásáig.

jkv_szolnok_credo_volvo.jpg

A Credo sofőrje papírokat intéz, és megy is forgalomba, míg a távolsági "zászlóshajó" Jonckheere aznap "szabadnapos" volt.

udvar_1.jpg

Az üzemképes, de leállított tartalékok. Ha nagy gond adódna, csak akkor nyúlnak hozzájuk. Időközben a képen szereplő buszokat mind selejtezték (sorban: FAB-393, DUD-597, DUD-614, ELL-803). A selejtek idővel átkerülnek a telephely parkolója mellett kialakított, a köznyelvben csak "ketrec"-nek hívott helyre.

udvar_3.jpg

További javításra váró buszok a csarnok mögött. Még két ex-DKV-s Plasma tűnik ki a sorból.

Néhány részletfotó a félreeső kis csarnokból, az éppen felújítás alatt álló Szabolcsos 263-asról.

 

 

Korábbi virtuális üzemlátogatások:

> > > VJSz Kft. (Budapest) < < <

> > > Lanta Consulting Kft. (Budapest) < < <

> > > BKV Zrt. Óbudai divízió < < <

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr2913427765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.