Szolgáltatóváltás Pomáz térségében
...harmadjára

borito.jpg

A Pomáz és térségének buszos közlekedéséhez az elmúlt tíz évben eddig két szolgáltató dolgozott a Volánbusznak alvállalkozóként. Harmadikként ezúttal az M6log Kft. nyerte el az alvállalkozói pályázatot a környék közlekedésének lebonyolítására.

Elsőként 2007-ben jelent meg a Volánbusz helyett a térségben a Weekendbus Zrt., mely cég átvette a Pomáz – Pilisszentkereszt, Pomáz – Dobogókő, Pomáz – Csobánka járatok üzemeltetését [1] kiegészítve a pomázi helyi járattal. Ezen járatok kiszolgálásához 8 darab autóbusz szükséges (az aktuális menetrend és vezénylés szerint). A viszonylatok 2008. januárjától számjelzést is kaptak a következők szerint [2]:

  • 851: Pomáz, autóbusz-állomás Pomáz, Híd;
  • 855: Pomáz, autóbusz-állomás Csobánka, Plandics tér;
  • 856: Pomáz, autóbusz-állomás Pilisvörösvár, Nyár utca;
  • 860: Pomáz, autóbusz-állomás Dobogókő, hegytető;
  • 861: Pomáz, autóbusz-állomás – Pilisszentkereszt, autóbusz-forduló

Sematikus térképen a járatok (PDF)

A Weekendbus Zrt. pomázi flottájának egy része Istvánfi Péter képein, 2010-ben.

Ehhez használt, Mercedes O405, O407, Neoplan N4416 (Centroliner), Transliner, MAN NL 202, NL 263-as buszokat hoztak, melyeket a cég akkori színeinek megfelelően metálkékre fényezve állítottak üzembe. A buszok műszaki állapotán bőven akadt kifogásolnivaló, és az utasok sem voltak felhőtlenül elégedettek a szolgáltatással.

pomaz_autobusz-allomas.JPG

2011. októberében, mintegy fél évvel az új szolgáltató érkezését követően, még egységes Mercedes-flottával.

Őket követte 2011-es indulással a Homm Kft. Eleinte egységes flottával, Hollandiából használtan vásárolt, 1-2-0 ajtóképletű Mercedes Citarókkal kezdték meg az üzemeltetést, melyeket 2014-ben kiegészítettek szintén Hollandiából származó VDL Ambassador 200-asokkal [3], részben előbbiek műszaki meghibásodásai miatt. Ez a megbízatás szólt 2016. év végéig, ám meghosszabították 2017. áprilisáig.

Már fehérre fényezett Ambassadorok a térségben - mégha a mocsoktól nem is látszik. 

2017. április 18-án vette át az új nyertes a vonalak üzemeltetését. Az új alvállalkozó a Partiscum Busz Kft. lett, ők pedig kiadták al-alvállalkozásba a mostanság egyre több tenderen nagy népszerűségnek örvendő M6log Kft-nek a vonalak üzemeltetését. Utóbbi cég még két éve pályázott néhány hazai autóbusz tenderre, ám ezeken rendre kudarcot vallottak. Ez azért fontos szempont itt, ugyanis ezekhez a tenderekhez már – nagy reményekkel – buszokat is előre beszereztek. Az akkor beszerzett buszok egy része került most a pomázi térségbe.

Eddig öt darab Mercedes Citaróval (NBR-572, NBR-638, NBR-639, NBR-640, NJP-114), két Volvo 8700LE-vel (PEP-667, PEP-750) és két MAN Lion’s Intercity-vel (PEL-884, PEL-913) kezdték meg a vonalak üzemeltetését. A menetrendek a régiek (előző szolgáltató alatt is érvényesek) maradtak, így a fenti 5+2+2 buszmennyiségben természetesen tartalék is van. A Citarókat Svédországból importálták, a Volvókat Németországból, az MAN-ek pedig – mint egy másik bejegyzésben írtam – gyári új darabok. A Citarókat utólag felszerelték klímaberendezéssel is ("szerencsére" nem mindegyiket, lásd borítóképet). A továbbiakban várhatóan egységesen minden jármű Citaro lesz.

pakozdi_citarok_2.jpg

Citarók várják használatba vételüket 2015. májusában, nem messze Székesfehérvártól.

 

Frissítés [2017.05.09.]: további két Citaro csatlakozott a flottához az elmúlt héten NBR-574 és NBR-637-es rendszámmal. Vélhetően a 8700LE-k egyúttal eltávoztak a térségből.

Frissítés [2017.07.02.]: további Citarók álltak üzembe néhány mintegy másfél hónapja (NCN-361 és NBR-573, utóbbi fehér), és a Volvók  továbbra is a térségben szolgálnak.

Frissítés [2017.07.19.]: újabb két Citaro került a térségbe az elmúlt két hét leforgása alatt, két faceliftes LE darab: MXM-127 és MWU-880. Utóbbi néhány éve volt "országjáró turnén".

Frissítés [2017.08.20.]: a két Volvo (PEP-667 és PEP-750) néhány hete átkerült a gödöllői oldalba, és a héten felbukkant egy sárga VDL Ambassador 200-as (PIE-588).

 

Források:

[1] LogPortál.hu - Új alvállalkozó Pomázon (közzétéve: 2011. március 25., hozzáférés: 2017. április 22.)

[2] Volánbusz.hu archív - Új utastájékoztatási és vonalszámozási rendszer (közzétéve: 2008. január 17., hozzáférés: 2017. április 22.)

[3] Aron_son - Pomáz és környéke (közzétéve: 2015. május 20.)

Volánbusz Zrt. és a Homm Kft. közszolgáltatási szerződése

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr6412446333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arpadeus Master 2017.04.24. 18:05:09

Annyi kiegészítést tennék, hogy az alvállalkozó a Partiscum Busz és az ő alvállalkozójuk az M6LOG. A két Volvo csak ideiglenesen van ott, azokat is Citarok váltják.

Aron_son 2017.04.24. 18:39:23

@Arpadeus Master: Jó, hogy az Intourós bejegyzésben ezt sikerült is leírnom már egyszer...köszi, korrigálom.

siófoki35 2017.04.24. 21:05:53

Azokból a Volvókból is kiszerelhetnék/letakarhatnák a beragadt német kijelzőfeliratot... olyan igénytelen :(

BPO-105 2017.04.27. 12:49:39

Gyanítom, hogy azok a Volvók is Svédországban kezdtek, habár alvázszám alapján még nem leltem a múltjukra.

Aron_son 2017.04.27. 18:42:31

@BPO-105: Ha találnál eredetet rájuk, megosztanád itt kérlek? Megköszönném.

Eurobus Online 2017.05.20. 22:31:18

Weekend-es részhez: Nem csak NL 202-k, de két "ős" NL 263-assal is kezdtek.
Neoplanok közt két magaspadlós Translinerrel. Szentendre helyi átvételekor jött ap Transliner is. Egy ex Asia Centeres Centroliner is előkerült a vége felé.
Plusz oda-vissza volt néha csere a gödöllői oldallal.

Aron_son 2017.05.21. 09:04:15

@Eurobus Online: Kössz az infokat itt is, meg a Kingásnál is. Belinkelem majd pár képed sztem. Adnál egy mailcímet, amit olvasol? Akár privátban átdobva. Legközelebb ha alvis téma van, megkeresnélek.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.