MAN Lion's Intercity-vel a dányi vonalon

borito.jpg

Az előző alvállalkozó mandátumának lejárta okán új vállalkozó érkezett a vonalra, és a feladat teljesítéséhez új buszokat is beszereztek: az ország első MAN Lion’s Intercity-jeit.

A Szekér-Transz ’99 Kft. 10 éves megbízatása kezdetén – "minden kezdet nehéz" jeligével – eleinte innen-onnan összegereblyézett buszokkal kezdte meg a szolgáltatást – például Neoplan N 316, MAN SÜ313 típusokkal.

Istvánfi Péter felvételein kettő a kezdő flottából.

Majd nagyjából 2011 nyarától jelentek meg az újonnan alig használtan beszerzett (a Bundeswehr-től származó) Irisbus Axer buszok a vonalon, illetve az utolsó hónapokban már a különjáratos buszaikból is feltűnt egy Volvo 9900-as a vonalon. Előbbieket a cég jelenleg eladásra kínálja.

2017. április 19-én vette át a viszonylatot a pályázaton győztesként befutó – az utóbbi évben az országos buszos közlekedésben/piacon egyre nagyobb szeletet kihasító – százhalombattai M6log Kft. Erre a feladatra (is) vásárolták a 8 darab MAN Lion’s Intercity-t. A 484-es járat kiszolgálásához 5 autóbusz elegendő, egy tartalék, a maradék kettő várhatóan a Pomáz és térségében [1] leváltásra kerülő buszok helyére kerül.

A típust 2015-ben mutatták be, mellyel a Lion’s City helyközi változata és a Lion’s Regio mellé állítottak hadrendbe egy újabb, elővárosi-városközi, emelt padlószintes (és így csomagteres) változatot. A németek új típusa nagyon hasonlít egyébként a Scania Interlink-re.

A megjelenése a több, mint egy évtizede ismert MAN jegyeket [2] tükrözi az arányokkal való játékkal karöltve, így mondhatjuk, hogy nagy meglepetést nem okoz. Azonban mindenképpen üdvözlendő, hogy a tender új autóbuszokat követelt meg a járatok teljesítéséhez.

Műszaki adatok [3]

Hossz: 12 280 mm
Szélesség: 2 550 mm
Magasság (klímaberendezéssel): 3 400 mm
Tengelytáv: 6 000 mm
Fordulókör átmérő: 20 960 mm
Motor: MAN D0836 LOH, Common Rail befecskendezésű, soros, hathengeres, turbótöltött, 6 900 ccm, 213 kW/290 LE, Mmax = 1 100 Nm
Sebességváltó: hatsebességes, manuális
Férőhelyek száma: 53 ülőhely
Csomagtér: 5,4 m3

 

Frissítés [2017.06.14.]: május közepe tájékán a buszokon található M6log matricákat lecserélték a Color Tours Kft. cégjelzéseire.

 

Források:

[1] Aron_son – Pomáz és környéke (közzétéve: 2015. május 20.)

[2] Aron_son – MAN és a design (közzétéve:2014. június 10.)

[3] MAN Lion’s Intercity brosúra (PDF)

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr2212433887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arpadeus Master 2017.04.20. 09:30:47

Pontosítanék: 6 db MAN kerül a dányi vonalra 5 forgalmi + 1 tartalék. 2 kocsi kerül Pomázra.

Aron_son 2017.04.21. 13:20:24

@Arpadeus Master: Luxusnak érzem - futáskiegyenlítés ellenére is -
hogy egy (új) busz mindig álljon. Köszi a pontosítást.

BPO-105 2017.04.21. 14:19:59

Azokon a Karosákon nem véletlenül voltak nyomai a bwfuhrpark.de feliratnak...

Aron_son 2017.04.22. 14:08:41

@BPO-105: Igazad van, köszönöm, utánanéztem. Javítom.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.