Egy buszmosás esete
A húszéves 872

nyito_4.jpg

A BKV Zrt. büdzséjébe az utóbbi években sajnos nem fér bele az autóbuszok kiadós, alapos és rendszeres takarítása, olyan szinten, amelyre egyetlen utasnak sem lehetne panasza. Viszont egyetlen óbudai 280-as 2009 novemberében kifogástalan külső- és belső megjelenéssel vette fel a következő szolgálatot a beosztott járművezetőjével.

Ez a bizonyos autóbusz azért „érdemelte ki”, hogy évek óta nem látott tisztasággal gördüljön ki, mert 2009. december 12-én volt 20 éve, hogy állományba vette a BKV Zrt., s mert mellesleg személyes favoritom volt. Ennek apropóján egyeztettem a szükséges szervekkel, ezt követően egy lelkes segítőtársammal, valamint egy, a telephely által delegált takarítóval hárman kívülről s belülről egyaránt kezelésbe vettük egy szombati napon a csuklós igáslovat. Nem lepődtem meg, amikor a telephelyen viszont így tettek megkeresésem okán: egy személyes megbeszélés keretében kívántak meggyőződni arról, hogy ezt komolyan gondolom-e. Az ipari tisztítószereket és eszközöket a Cég biztosította, én csak egy-két apróságot vittem.

Werkfotók belülről...

Az utastérben kezdődött az egész, plafontól lefelé haladva minden tisztításra került. Az üléshuzatok kimaradtak a teljes procedúrából, mitöbb, kínosan ügyelni kellett rá, hogy lehetőleg egy csepp víz se jusson rájuk, hiszen – ha másnap, azaz vasárnap nem is, de – hétfőn biztosan munkába kell állnia, és addig nem száradna ki a szivacs. Én sem szívesen lennék az az utas, aki egy nedves ülésre leül, és aztán morfondírozik rajta, hogy csak víz volt-e benne vagy vajon esetleg némi kétes eredetű folyadék…

...és werkfotók kívülről.

Aztán természetesen kívülről is lemostuk a buszt. A tisztítást követően egy-két tájékoztató feliratot sem voltunk restek pótolni az utastérben, melyeket lelkes segédem hozott. Ugyanis a 2007-es kecskeméti felújításán rákerült matricák jelentős része már hiányzott. Végezetül egy kis műszerfal-ápoláson is átesett – bár egyes panelek alig álltak már a helyükön. Tag-ek szerencsére csak elenyésző számban voltak rajta, de azt a keveset sem tudtuk eltüntetni: nem volt raktáron oldószer, ahogy nálam sem.

feliratok.jpg

Nem autentikus darabok, de 2009-ben ez volt a "szabvány".

bpo872_mosas_10.jpg

A munkahely kitakarítva, lekenve. 

Hétfőn határozottan öröm volt ránézni, az átlagos, „novemberi kinézetű” buszok között elég feltűnő jelenség volt – nekem. Hogy bárki másnak feltűnt-e? Nem hiszem. Az bőven elég volt, hogy én és a két segítőm tudtuk, hogy ez – és ilyen – egy tiszta busz:

bpo872_tiszta.jpg

Remélem aznap az összes légy kitörte a lábát a karosszériára szállván. Kicsit rontja az összképet a lökhárítóról hiányzó néhány gumielem.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr4112281549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.