Képriport #5 – Hibridekkel Gödöllő térségében
A T&J új helyen veti be a Budapestről száműzött csuklósokat

Mintegy félévvel azután, hogy kiderült a cég off-shore gyanús háttere (és az ebből azonnal következő szerződésbontás a megrendelő által) a hibrid csuklósok egy része január 17-én inváziószerűen ellepte Gödöllő buszállomását.

A T&J Busz Projekt Kft-nek a Volánbusz Zrt-vel kötött szerződése hivatalosan lejárt 2016. december 31-én, ám mivel utóbbi cég járműparkjának mérete nem teszi lehetővé, hogy visszavegyék a vonalakat, ezért a legegyszerűbb megoldásként meghosszabbították az alvállalkozó partner megbizatását. Az ominózus cég Gödöllő és térségében ezidáig (meg persze nagyrészt most is) King Long XMQ6121G-es (szóló) buszokkal  és MAN NG 2x2-esekkel végezte (részben ezek helyett jöttek a kékek) a részére kiadott vonalak leközlekedtetését (korábban MAZ 103, MAN SL 222 és MAN SG 263-as is megtalálható volt a térség közlekedésében a T&J cégjelzésével ellátva), ám az utóbbi napokban több autóbuszuk vált üzemképtelenné, mint amennyit ki kell adniuk naponta.

> > Az első csuklós hibrid Budapesten < <
(2015. január 20.)

> > Hibridek távozása Budapestről < <
(2016. július 13.) 

A hibridek Volánbusz Zrt-hez kerülését sokan vizionálták már a budapesti szanálásukat követően, és végül – ugyan alvállalkozón keresztül – de megkapták a "VOLÁNBUSZ" feliratot a külső felületükre. A hibridek helyközi feladatai nem tudni, meddig tartanak. Budapesten (vagy úgy általában városi üzemben) egészen biztosan hasznosabb lenne koptatniuk az aszfaltot, mintsem helyközi járatokban, ugyanis a váltóáttételezés, valamint önmagában a hibrid technológia nem egészen erre a feladatra optimális. Inkább a sok megállással tarkított, dugóban araszolós, esetenként hosszú kifutattással megtüzdelt városi közlekedés az ezeknek ideális terep. Abba a kitételbe nem is bocsátkozom mélyebben bele, hogy a járművezetők felületes gyorstalpalása szükséges lenne arról, hogy hogyan is kell ezeket (megfelelően) kezelni/vezetni. Bár nincsenek pontos információim, hogy kaptak-e előzetes képzést a buszokra kerülés előtt.

Néhány pillanatkép Gödöllő, autóbusz-állomásról:

dsc_6585.jpg

Helyi járaton pörgő C56, mögötte az új helyközi buszok egyike. Inkább használják a százmilliós technikát, minthogy a cinkotai betont védje.

dsc_6586.jpg

MYK-385 rápihen a dányi indulására.

dsc_6589.jpg

Autóbusz-állomás + tárolótér összkép "előlről". A megunhatatlan és halhatatlan ELK-939-cel a háttérben.

dsc_6594.jpg

...és összkép "hátulról". Esetenként szóló helyett közlekednek a kékek, bár abból maradt azért hadrafogható.

2008_07_12_mben_1.JPG

És a helyszín ugyanaz, csupán évben ugrottunk vissza néhányat: 2008. július, még az alvállalkozók előtt. Fotó: M. Bence.

2008_07_12_mben_2.JPG

Ugyanazon a napon, a másik irányból. Fotó: M. Bence.

dsc_6590.jpg

A szocialista ipar remekének találkozása a kék lengyellel svéddel.

dsc_6596.jpg

A lestrapált, gyalázatos állapotú NG-k helyett biztosan szívesebben látnák az utasok is a jobbra látható típust.

dsc_6593.jpg

Hibridek mindenhol...

dsc_6592.jpg

A tartalék? Legalábbis majd' mindegyikben volt tábla, a mindent túlélő utastájékoztatás. Nem is akármilyen, hanem több papírfecniből összetákolt volt a legtöbbjük, amit láttam.

dsc_6597.jpg

Kikerült az első ajtóra az alvállalkozói matrica - eddig nem a VB-nek alvállalkoztak, így cserélni kellett. És egy korrekt állapotú táblát láthatunk a szélvédő mögött!

dsc_6598.jpg

A Volánbusznál idén megszaporodtak a helyköziben pörgő 7900-asok.

dsc_6607.jpg

Törött karosszéria, de kivételesen legalább tiszta. A cserélt homlokfal senkit ne tévesszen meg, ez egy NG2x2.

dsc_6606.jpg

Erdőkertesről érkező kék helyközi.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr9512133789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.