Besárgult 7900-asok
A háromajtósok egy része az új szolgálati helyükön

nyito_5.jpgA 2014-ben vásárolt 61 darab Volvo 7900A közül 13 darabot – a szolgáltatást megrendelő kérésére – háromajtós (helyközi) kivitelben rendelt a Volánbusz Zrt. Ezen darabok közül szabadult fel néhány a Fővárosból, és bekerültek egy sárgítás után az elővárosi vonalakra.

Nagyjából két és fél éve be is számoltam az újdonságról, hogy helyközi kialakítású buszokat szereztek be a frissen kiszervezett vonalak némelyikére (38/138, 272). Ezek közül a 272-esen csúcsidőben egyáltalán nem volt ideális ez a kialakítás, s néhány hónap után ez eljutott a megfelelő szintre is, ugyanis utána már vegyesen voltak 3 és 4 ajtósok a vonalon. Már a megrendelésükkor is inkább érdekességnek gondoltam őket, mintsem jó választásnak: a tervezett vonalaik közül egyik sem olyan szellős igazán, hogy bőven elég a 3 ajtó. Aztán mindezt a problémát "teljesen megoldották" idén, amikor teljes üzemidőben szólósították a 272-est. 

> > > Agglomerációs buszok átadása 2014. április 4-én < < <

Viszont 2016. november 1-jétől az agglomerációs közlekedés megrendelője az NFM lett. Mindebből az utasok annyit vehettek észre, hogy eltűntek a korábbi matricák a buszokról, és Volánbusz-logó került a helyükre. A korábbi szerződésben az agglomeráció mellett a Volánbusz szolgáltatott a 139-esen (a csuklós 7900-asokkal), és az innen felszabadult járművek (egy részét) helyezték át most Érd (Százhalombatta) üzemegységhez. Utoljára a 139-esen tűntek fel egyébként a háromajtósok, mint új vonalon (Budapesten belül & kék színben még). A maradék 9 darab háromajtós pedig továbbra is kékben, de már (kizárólag) a Volánbusz égisze alatt közlekedik Budapesten, többnyire a 38/238-as viszonylatokon.

Az új színt (és az ezzel járó "új beosztást") egyelőre 4 busz kapta meg (MOS-296 – MOS-299, a többi szükséges tartalék járműként Budapestre), a munkákat Százhalombattán végezték a gépeken. A járművek Érd-Budapest közötti vonalak valamelyikén (700, 722, 734, 735) közlekednek általában, vagy Érd helyi járatban. Kívülről beszélnek a képek, belülről pedig minden maradt a régi (lásd fentebb a képet). Utastájékoztatás egyelőre táblával történik, mivel a kijelzőket eddig a FUTÁR vezérelte (kieg.: van LAWO vezérlőjük, csak feltöltésre vár még). És örömteli, hogy végre Érdre is jutnak kvázi új buszok: eddig ők voltak az egyedüliek, akik az elmúlt évekbeli használt beszerzésekből sem kaptak semmit, mindössze a meglévő állomány felújításával próbálták ellátni a rájuk bízott feladatokat.

Jómagam az átadásuk óta vártam, hogy a két ajtós NL283-asok és a háromajtós 7900A-k mikor kezdenek átsárgulni. Akkor még nem volt használtbeszerzés sem a Volánbusz helyközi részlegében, azóta némiképpen javult a helyzet, de ez még mindig csepp a tengerben.

Az Index pedig kicsit túlértékelte a dolog hírértékét.

 

Kiegészítés [2017.01.27.]: már üzemelnek a kijelzőik.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr2312053993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martinpadar 2016.12.17. 20:03:39

Van bennük egyébként külön LAWO vezérlő, csak fel kéne tölteni.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2016.12.17. 22:00:00

Hogy én miért nem buszfényező üzemet nyitottam úgy 10 éve...amúgy jól áll nekik a sárga.

Aron_son 2016.12.18. 14:23:50

@martinpadar: Kössz, nem tudtam. Akkor bízom benne, hogy hamar megoldják.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.