Telipiros G&S

dsc_5623.jpg

November 24-e óta (kisebb kihagyásokkal) koptatja a pesti utcákat az első, középjavításon – és ezáltal az új színtervvel kigurult – használt német troli.

A hasonló beavatkozást kapott GST12-es elkészültéről publikált bejegyzés végén már megpendítettem, hogy készülget az első középjavított használt csuklóstroli is, noha ott szeptember végét írtam elkészülésének időpontjaként, ám vélhetően az üzemegység humánerőforrás-leterheltsége miatt csupán nem rég, november végére készült el a 363-as. A második (361) pedig szintén már készül (pillanatnyi állapotáról nem tudok bővebbet), ezt Szegeden vázjavították az SzKT Kft-nél, majd ezt követően került Budapestre végszerelésre.

A tizennégy + egy troli érkezésükkor a VJSz Kft-hez került, de ott csupán kilakatolták a karosszéria kritikus helyeit (+ minimálisan szükséges vázjavítás), az ajtóvezérlést honosították (ehhez kapcsolódóan a műszerasztal/kezelőszervek megváltoztak/átalakultak), és átfényezték fehér-pirosra (illetve a balesetesnél [#364] ennél nagyobb volt a beavatkozás mértéke). Az utastér lényegében érintetlenül maradt – illetve úgy került hazai forgalomba, ahogy megérkezett (kivéve, hogy leszedték a külhoni matricákat és hazaikat tettek fel + takarítás). Egyszóval ez a nagyobb beavatkozás időszerű volt (az érkezésük pillanatától kezdve), illetve miután a Solaris-ok opciójának lehívására pillanatnyilag igen csekély valószínűség mutatkozik, hatványozottan is szükségszerű volt.

363_77_6.jpg

Hazai forgalombaállítását követően - 2013. március.

A műszaki tartalmát illetőleg minden a régi, ez is egy középjavítás csupán, mely nem foglalja magában például az aggregát generálozását (felújítását) vagy más, hajtáslánccal kapcsolatos nagyobb beavatkozást. Viszont legalább a nehézkesen kezelhető és „régimódi”, kézzel kipakolható rámpát felszámolták, és helyette a jól ismert, Hübner-féle kihajtható rámpa került a második ajtóhoz.

dsc_5620.jpg

A kézzel kipakolós rámpa egy másikban.

dsc_5630.jpg

A kihajtható a 363-asban.

Amint a bevezetőben írtam, az első üzemnapja november 24-én volt. Pontosabban első üzemórái, ugyanis délutánra már a telephelyen pihent, mert kádgörbe.

Ez a fizikai tartalommal bíró – mókás elnevezésű – diagram azt hivatott reprezentálni, hogy egy műszaki berendezés/termék bejáratási időszakában nagyjából annyira megbízható, mint miután ledolgozta a tervezett élettartamát, és továbbra is üzemeltetik. Vagy másképp: a meghibásodások valószínűségét mutatja az idő haladtával [1]. Természetesen a középjavítás során számos olyan, kritikus kopó-forgó alkatrészek cseréjére is sor kerül(hetet)t, melyek esetleges gyengébb minősége okozhatja ezt a nagyobb meghibásodási hajlamot pillanatnyilag - innen a kezdeti, nagyobb meghibásodási szakaszban haladás ("gyermekbetegségek") – mintha egy új jármű lenne a vizsgálat alanya. Gépkocsik esetén ez a "bejáratás" 500-1000 km megtétele (és a jelentkező problémák elhárítása) után tekinthető befejezettnek és léphetünk át a normál üzem szakaszába.

kadgorbe.jpg

Forrás: Delta3N Kft.

Az utastér viszont a legkellemesebb (pozitív) csalódás volt az egész járművet illetően. A gyári, sötétbarna, és összeségében is sötét tónusú beltéri dekoritok mind fehérek lettek (illetve márványmintásak), amivel értelemszerűen sokkal világosabb és tágasabbnak hat a húszéves troli. Már csak az ülések háttámlájára lehet panasz: ezeket látszólag csak lemosták, maradtak helyenként ütött-kopottak. De az utastér összképe - ha pontozni kellene - 8/10.

dsc_5632.jpg

A vezetőfülke, új kormánykerékkel.

dsc_5631.jpg

És a másodpilóta helye a jobbegyben.

Kívülről jól néz ki – annak ellenére, hogy a „kocka MAN-ekért” sosem rajongtam, egy guruló téglatest, németesen funkcionalista. A telipiros mértékrendekkel jobban fest ezen, mint a korábbi fehér-piros. Viszont a homlokfali hatalmas ezüst "csík" tökéletes életszerű példa arra, amit a fényezési tervek kapcsán írtam: nem lehet maradéktalanul átültetni egyik járműformáról a másikra kompromisszumok nélkül egy színtervet. Itt jelesül a csuklós Solaris-ok kinézetét "mentették át" egy az egyben. Ezen a típuson viszont ez a hatalmas ezüst rész az elején nem összemérhető a Solaris-ok vékonyka csíkjával.

És én igazán nem akarok lovagolni a hivatalos arculaton, de ezen a darabon nem sikerült következetesen matricákat (f)elhelyezni. 

 

Forrás:

[1] dr. Pokorádi László: Karbantartás elmélet (elektronikus tansegédlet, Debrecen, 2002.)

Műszaki adatai a típusnak

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr6712009078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2016.12.07. 18:07:01

Összességéban pofás lett leszámítva a háttámlákat, igen. Nekem a lila BKK matrica is furán hat piros háttérrel, gondolom az neked is szemet szúr.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2016.12.07. 18:08:47

Ja most látom, hogy neked is feltűnk, még jó hogy, naná :-D

nemeza 2016.12.14. 21:37:51

Nekem a fehér-piros színterv jobban tetszett. Ezen a kocsin a teljes homlok és hátfalat pirosra kellene fújni, ha már.
Elöl totál felesleges a feketítés - max a kijelző és a szélvédő között.
Hátul az jó lett.
A beltér korrektnek néz ki.

Kormánykerék minden kocsin van?
Az összes elektromos ajtós lesz, vagy levegős? Esetleg marad fele-fele?

Aron_son 2016.12.16. 15:26:03

@nemeza: Ízlések és pofonok.
Kormánykerék (ha jól tudom) mindegyikben van.
Az ajtórendszerek átalakítására nem tudom, hogy kiterjed-e ez a beavatkozás.

nemeza 2016.12.17. 21:53:29

@nemeza: Viszont a MAN logó nagyon csúnya így pirossal.
A 2013-as képen látszik, hogy feketével mennyire jól mutat. Szerintem ez olyan GarzsTuning feeling.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.