Norvég csuklósok

nyito_3.jpg

Idén nyáron került kiírásra az eddigi legnagyobb darabszámú használtbusz-lízingeléses tender a Volán Buszpark Kft. által, melyben 160 darab (Volvo) busz volt megcélozva.

A kiírás elég specifikusan történt meg, vélhetően tudták, mely buszokat szeretnék megszerezni, darabszámok szerint [1] [2]:

  • 15 darab LF csuklós (Volvo 7700A, 2009-es évjáratúak) [3];
  • 55 darab kéttengelyes LE szóló (Volvo 8700LE) [4];
  • 70 darab háromtengelyes LE szóló (Volvo 8500LE [5], Volvo 8700LE, Volvo-Säffle 8900LE [6]);
  • 20 darab kéttengelyes LF szóló (Volvo 7700) [7].

Mindegyikre egységesen elvárt, hogy maximum 9 évesek lehetnek (kivétel az utolsó, ott 7 év), elektronikus utastájékoztatás legyen bennük + automata váltó.

A buszoknak december végéig forgalomba kell állniuk leendő új szolgálati helyükön, a következő cégeknél: ÉMKK Zrt., KMKK Zrt., DAKK Zrt., Volánbusz Zrt. A pontos arányokról egyelőre nincsen teljesértékű információ. A csuklósok közül eddig 3 darab került Nyíregyházára, illetve 3 darab a Volánbusz Zrt. monori üzemegységéhez – és a mai napon kezdték meg hátralévő életük első napját az 580-as járaton (Monor – Kőbánya-Kispest).

kpk-284.JPG

A 2007-2008-as évjáratú 49-ből az egyik.

A Volánbusz esetében a kiválasztott üzemegységnél újdonságnak számít a típus, ugyanakkor Fóthoz 49 darab ilyen (B9LA) tartozik, melyeket még 2007-2008 között vásárolt a cég újonnan, két részletben. Így némiképp „meglepetés” volt (a tavalyi 8700-asok után mondjuk már kevésbé), hogy Monorra kerültek.

Viszont nem ugyanazt a külső megjelenést kapták, amelyet a korábbi 49 – lásd a képeket – fő a változatosság. Természetesen a norvégok nem fukarkodtak a kényelem tekintetében a csuklósok rendelésekor, extra szivacsozás, leszállásjelző kb. mindenhol, illetve 7 darab kamera figyel az utastér teljes hosszában (utóbbiak a honosításkor kerültek telepítésre).

kxh-589_utaster_2.jpg

Egy, 2008-ban újonnan beszerzett gép utastere. A fejtámlák jók lennének, ha nem nyaknélküli emberekre méretezték volna.

Az utasteret elnézve megkímélt állapotúak (ugye csak 7 évesek), viszont a lemezelés alá egyszeri utasként nem látok be, kérdés, hogy hogyan viselték a norvég teleket + a síkosságmentesítést.

A tizenöt csuklós elosztása a két cég között:

  • 5 db Volánbusz Monor;
  • 3 db ÉMKK Nyíregyháza;
  • 3 db ÉMKK Miskolc;
  • 3 db ÉMKK Ózd;
  • 1 db ÉMKK Kazincbarcika.

 

Részletesebb állományi adatok ITT

 

Források

[1] A tender kiírás 
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:264128-2016:TEXT:HU:HTML&src=0

[2] Használt Volvo-buszokat lízingel a Volán (napi.hu, 2016.10.25.)
http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/hasznalt_volvo-buszokat_lizingel_a_volan.623043.html

[3] Előző szolgálati helyén az egyik csuklós (fotobus.msk.ru/Viktor Andreev)
http://fotobus.msk.ru/photo/877529/

[4] Előző szolgálati helyén egy 8700LE (fotobus.msk.ru/Viktor Andreev) 
http://fotobus.msk.ru/photo/968570/

[5] Előző szolgálati helyén egy 8500LE (Indóház Online) 
http://iho.hu/img/kozut/1607/160731_borealvolvo/877376.jpg

[6] Előző szolgálati helyén egy Säffle 8900BLE (fotobus.msk.ru/Viktor Andreev)
http://fotobus.msk.ru/photo/853280/

[7] Előző szolgálati helyén az egyik 7700-as (Indóház Online)
http://iho.hu/img/kozut/1607/160731_borealvolvo/Buss-paa-Porsgrunn-stasjon_responsive_12.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr511972074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.