Volvo 7700A középjavítások

nyito_2.jpg

A néhány éve megkezdett Volvo középjavítások – mely elsősorban a buszok esztétikájára irányul – nagyobb volumenben folytatódik, mint eddig – rövidtávon mind a 150 busz átesik a beavatkozáson.

A 2004-2006-ban beszerzett 3x50 darab 7700A-k közül az első eresztéséről nagyjából már 2009/2010 körül lerítt, hogy megérett egy átfogóbb rendbetételre, ám a nem csupán külső fényezésben kimerülő munkákra egészen 2014 végéig vártak még. A típus a ridegtartás és túlelektronizáltsága ellenére (az őket megelőzően szolgáló buszokhoz képest) mégis oszlopos tagjává váltak a Fővárosi közlekedésnek. Azonban a rendbetétel nem minden darabnál terjedt ki a műszaki egységekre ezúttal sem: legalábbis erre enged következtetni, hogy az alapjárati fordulatszám-tartás még mindig nem erőssége egy-egy darabnak, valamint „össze kell érnie” az újabb összerakásnak még némelyiknél. És hasonlóan kopog a mellső futóművek többsége, mint a rendbetétel előtt.

fjx-207_padlo.jpg

Slick gyári padló az utasáramlás irányát mutatva.

Néhány apróbb jel a megérett rendbetételre utalván, 2008-2016 közötti fotókon.

Előző utasterek nagyképen.

A munkálatokat – a nagyobb volumen és a behatóbb munkák miatt – már nem csupán a BKV Zrt. és a Nova-Busz Kft. végzi, hanem a DAKK Zrt. szegedi divíziója, a Lanta Consulting Kft. és az Autó Univerzál Kft. is részt vesz egy-egy busz feljavításában – olykor összedolgozva egy buszon. Noha az elvárt paraméterek elvileg egyetlen szerződésben lettek kiírva, „mókás”, hogy mégis ahány cég, annyi végeredmény (fehér/színrefújt klíma tetőegység, sötétített üvegezés vagy sem, etc.). A „behatóbb munka” a bekezdés elején pedig annyit takar, hogy míg a tavaly Nova-Busz Kft-nél elvégzett – többnyire 2005-ös, FKU-rendszámmezős – daraboknál nem volt a munka része pl. a gumipadló cseréje (vagy eleinte a korlátok átfényezése sem), ezeken már mindegyiken elvégezték (igazából a korábbiakon is belefért volna, egyik-másikon már-már az OSB-lap látszik/látszott alatta, de mégis csak foltokban cserélték a padlót, ahol nagyon muszáj volt).

Megújult belső anyagokkal és színekkel – LED-es utastér-világítással párosítva.

És a mostaniban többletként beépítésre került (legalábbis a Nova-Busz Kft. és az Autó Univerzál Kft. által ellátott darabokon) a LED-es menetfény a ködfényszóró helyére, ami nagyon feldobja/fiatalítja a típust. Hasonlóan „egyedi”, hogy a Lanta Consulting Kft-nél készült buszokon fehérre fényezik a klímaberendezés tetőegységét, míg a többin kékre (holott előbbi változatnak nagyobb létjogosultsága lenne, ha a hőelnyelési-tényezőt nézzük). Valamint ezekre már kértek lakkfilc- és festékszóró lepergető réteget – az ülések háttámláját és a felső dekoritokat így már hiába próbálják megjelölni az önjelölt művészek

led_menetfeny.jpg

Négy LED, erős fénnyel.

csukloharmonika.jpg

Új csuklóköpeny egy 2005-ösön. Ez az egyik, amelyik teljesen újat kapott (kettőt láttam eddig, a képen szereplő még a nagyjavítás előtt egy utángyártottal lett felvértezve), a többi darabon csak pótolják a szétszakadt/eltörött részeket, mert meglehetősen drága egy gyári új Hübner harmonika.

Mindenesetre örömteliek ezek az arculat-feljavítások, de nem ildomos, hogy egy ilyen szépen feljavított buszon nem működik a klímaberendezés – sajnos több buszon sem üzemelt, illetve, mint írtam műszakilag egyik-másik még mindig adagoló-gondokkal küzd, és egy remot M41 füstmennyiségével indul a megállóból. Ezenfelül, az oly' fontosnak titulált megjelenés/egységesség mintha csak addig terjedne, hogy legyen világoskék és kész, az, hogy a műhelyben valakinek úgy rémlett, hogy fekete díszléc kell rá, és az került rá végül, mindegy. Természetesen ezek a színbeli dolgok alacsonyabb prioritásúak, de azért nem kell elsiklani felettük. Szintén visszalépésnek élem meg az ajtószárnyakra elhelyezett leszállásjelzők (és egyben ajtónyitók) el-eltűnését. Nagyjából féléve- egy éve az Óbudás 7700A-kon egyre szaporodott a "Rossz" felirat rajtuk, manapság pedig egyre több gépen csak a helyüket találom.
És nem utolsósorban: a szintentartás. Maradjanak (közel) ilyen állapotúak minél tovább.

Képek (a teljesség igénye nélkül), bemutatva egy-egy eltérő darabot:

 

És akkor van két renitens 2005-ös példány, amelyek új kijelzőt kaptak (hónapokkal ezelőtt), de világoskékülni eddig még "elfelejtettek". (Egészen 2017 őszéig.)

fku-910.jpg

2016 novemberében a 909 is átesett az esztétikai rendbetételen, és újabb "sorból kilógó" darabként a 901 került bevetésre, belül nagyjából feljavítva (kék korlátokkal), külsőleg viszont a gyári fényezéssel közlekedett 2017 áprilisa és novembere között.

fku-901_kek_korlatok.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr2711738667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPI188 2017.05.14. 16:17:28

Azóta a 909-et arculatosították, illetve lett még egy renitens példány, mégpedig a 901: eredeti külső, arculatos utastér (kivéve monitor kijelző).

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.