Fót helyi járat

nyito.jpg

A Pest megyei településen a Volánbusz Zrt. számos járata megfordul/áthalad, ennek ellenére volt külön, önkormányzat által megrendelt helyi járata - egészen 2015. őszéig.

Amióta igyekszem feltárni a különböző települések helyi járatainak útvonalát, eddig Fóton botlottam bele a legkellemesebb élménybe: a Google-t használva kidobta az egyik (korábbi) járat útvonalát (!), legalább ennyivel segítve a feltárást. Számtalan látogatásom – és a helyi járaton történt utazásaim ellenére – még mindig nem egyértelmű, hogy melyik járat merre teszi meg a szokásos körét, olykor hiába vártam a megállóban, ahova ki volt írva, nem érkezett meg (ez mondjuk kistelepülési helyi járatok szokása országos szinten sajnos). A megállókról a legtöbb helyen csupán egy "ledöfött" cölöp árulkodott a megfelelő KRESZ-táblával a felső végén, menetrend csak a főbb helyeken (pl. autóbusz-állomás, Vörösmarty tér) volt kitéve. 

A járat 2015. október 1-ével megszűnt – gondolom anyagi nehézségek miatt – helyette az Auchan-járatra fűzték fel a korábbi három alapjáratot. Két legyet egy csapásra - gondolták - előtte ugyanis volt egy kifejezetten olyan viszonylat, amelyik az Auchan-hoz ment ki. A korábbiakban (mielőtt átváltozott kimondottan Auchan-járattá a helyi járat) három alapjárat közlekedett, éveken át, az indulási időket tekintve is minimális változtatással (az alábbi indulási idők a Vörösmarty tér [Óvoda] megállóhelytől értendők, illetve a számokat csak én tettem hozzá a megkülönböztethetőség végett):

auchan.jpg

Az Auchan körforgalmát elhagyva érkezik az áruházhoz a 412-es.

  • 1. körjárat: Kossuth u. – Dózsa Gy. u. – Autóbusz-állomás – Kisalag (Kazinczy u.) – Alagi u. – Somlói u. – Béke u. – Sallai u. – József A. u. – Papírfeldolgozó Szöv. – Kossuth u. – Vörösmarty tér (Óvoda), ez hétfő-péntek és munkanapokon 3 indulással: 6:05*, 6:55*, 10:30, melyből 2 nem érintette (*) a Papírfeldolgozó Szövetkezetet;
  • 2. körjárat: Kossuth u. – Dózsa Gy. u. – Autóbusz-állomás – Kisalag (Kazinczy u.) – Alagi u. – Somlói u. – Béke u. – Sallai u. – József A. u. – Papírfeldolgozó Szöv. – Kossuth u. – Vörösmarty tér (Gyermekváros) – Vörösmarty tér (Gyermekváros) – CORA (később: Auchan) – Sikátorpuszta, H-P és munkanapokon egyetlen indulással: 12:30;
  • 3. körjárat: Kossuth u. – József A. u. – Sallai u. – Béke u. – Somlói u. – Kisalag (Kazinczy u.) – Autóbusz-állomás – Dózsa Gy. u. – Vörösmarty tér (Templom), H-P és munkanapokon 4 indulással: 13:00*, 14:35, 15:20*, 16:25;
  • 4. járat: közvetlen CORA (majd Auchan) járat: Vörösmarty tér (Óvoda) – CORA/Auchan, H-P és munkanapokon, indulások: 6:00, 6:50, 13:00, 14:30, 15:30;
  • 5. járat: Kossuth u. – Győrffy u. (vasútállomás) – Papírfeldolgozó Szövetkezet, egyetlen indulás: 6:30;
  • 6. (hétvégi) körjárat: Határ út (Temető) – Vásár tér – Dózsa Gy. u. – Kossuth u. – József A. u. – Sallai u. – Béke u. – Somlói u. – Alagi u. – Kisalag (Kazinczy u.) – Autóbusz-állomás – Dózsa Gy. u. – Vörösmarty tér (Gyermekváros) – CORA/Auchan – Sikátorpuszta, H-P és munkanapokon, indulások: 8:10, 10:25, 13:25, 15:25;
  • 7. (Dunakeszi SzTK) járat: Vörösmarty tér (Óvoda) – Kossuth u. – Dózsa Gy. u. – Autóbusz-állomás – Attila u. – Csaba u. – Hargita u. – Sportpálya – Petőfi szobor – Kisalag (Kazinczy u.) – Dunakeszi SzTK, közlekedett H-P és munkanapokon, indulások: 7:30, 9:30, 13:30, 16:00.

A fentebb kifejtett járatok lényegében három, helyenként egymással átfedésben lévő viszonylatot takarnak. 2010-ben az Agglomerációs Kft. (hernádi cég) állította ki a jegyeket a járatokra.

jegy_2010.JPG

A településen a helyi járat kezdete 2002-re tehető (legalábbis a szerződések alapján), mindenesetre ezen a helyi járaton is több, érdekes Ikarus - illetve úgy általánosságban - busz megfordult az évek alatt. A prototípus ráncfelvarrott 412-es a 1998-as hannoveri IAA-t követően szinte azonnal itt kötött ki (és egészen 2015-ig szolgálta is a helyi járatot), ezenfelül a 268-as is járt itt (néha pedig leugrott pár évre Pusztaszabolcsra), valamint a korábban VT-Transman-os GTZ-470 (Ikarus 263) is, mely aztán Abára került. 2007-2011 között még ex. Alba Volános 260-as is közlekedett a járatokon (ex. AOA-372, FKF-549), vélhetően ezt váltotta 2011/2012-ben a Neoplan(Aki még tud hozzátenni buszt, netán dátumot is, kommentben tegye meg.)

A 412-es

Ikarus 200-asok Fót helyin

kpa-446.jpg

2011/2012-ben megvásárolta a szolgáltató a korábbi áruházi buszok egyikét.

 

Típus Előző rendszám Legutóbbi 
rendszám
Gyártási év Beszerzés éve Selejtezés éve Szín Ajtók száma
Ikarus 260.06 AOA-372 FKF-549 1988 2007 2011 Szfvár helyi 3
Ikarus 263.10 - GTZ-470 1998 2012 2014 VT-Transman helyközi 3
Ikarus 268 IHV-416 FJA-625 1993 2002 2014 vaj 2
Ikarus 412.04MB IDU-758 FJA-614 1996 2002 2015 sötétkék 2
Neoplan N4016 ? KPA-446 1997 2011 2015 fehér 2


Fóton szolgált buszok 

A szolgáltató 2002 óta ugyanaz a cég volt a településen (legutóbbi szerződött időszak 2012. szeptember 1. – 2014. december 31. között volt) a Kunszenti Helyi Közlekedési és Szolgáltató Kft. (a PDF végén egy korábbi menetrend is megtalálható), majd még meghosszabbították a szerződést 2015. szeptember 30-ig. 

A jelenlegi menetrendben mindennap 8 buszjárat közlekedik, melyek egyenként 75 perces (!) kört tesznek, szinte teljesen bejárva a korábbi három „alapjárat” útvonalát. A járatot pedig a Komo-Sky Kft. végzi egy Citaro-val. Az áruházi busz helyi járatként való közlekedése nem újkeletű, értelemszerűen már korábban is bejárt a településre, mondhatni a párhuzamosságot irtották ki ilyenformán.

lpf-868.JPG

A másik áruház-óriás buszjárata még 2011. júniusában az autóbusz-állomáson. Ebből pedig Dunakeszi helyi járat lett, hasonlóan áruházzal kötött megállapodással. Manapság egy Citaro szolgál a járaton.

lyp-554_2.jpg

Az "újdonsült" helyi járatos gép fordul Sikátorpusztán. A kihasználtsága messze felülmúlja azt, amennyit eddig összesen láttam a korábbi helyi járaton.

lyp-554_1.jpg

És itt már úton Fót felé. A harmadik ajtón A/4-es lap hirdeti, hogy nem működik...

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr4111070312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alkaabus 2016.09.27. 19:53:32

FJA-614 ex IDU-758, Ikarus 412.04MB, 1996-os gyártás és 2002-es beszerzés. Ezzel és a 268-assal indult a helyijárat 2002 őszén. Fehér rendszámmal csak körülbelül 1-2 hétig közlekedtek, mert ugyebár pont akkor jött be a sárga rendszámos szabály.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.