Remot Ikarusok a BKV által #2
2014. július – 2016. április közepe között elkészült darabok

nyitokep.jpg

A 2014. júliusi első, hasonló témájú bejegyzés óta számos másik autóbuszon végzett a BKV Zrt. magasabb szintű feljavítást (a felújítás szó nem mindig teljesen helytálló, mindegyik busz egyedi „elbírálást” és javítási metódust kapott, állapotától függően).

Azonban ami változott azóta: kevesebb lett a teljesmértékben BKV Zrt. által elvégzett munkák száma, több esetben részben külsős partner(ek)kel együtt, a munkát megosztva hajtották végre a szükséges beavatkozásokat (ilyenek voltak például a 2015 márciusától fokozatosan újra üzembe állított Ikarus 412-esek Dél-Pesten, melyek vázmunkái Székesfehérváron, míg a végszerelés a telephelyen zajlott). A teljességre törekedve az eddig elkészült gépekről egy-egy fotó és rövid beszámolóval a továbbiakban ezek kerülnek bemutatásra, típusok (és azonbelül rendszám-) szerinti bontásban.

Újdonság azóta, hogy míg korábban leginkább a Kelenföldi Divízió végezte ezeket a munkákat, azóta Cinkota és Dél-Pest is „aktivizálta” magát, és ők is „ontják” magukból a sötétített ablakos, kellemes(ebb) benyomást/utazási élményt keltő gumikerekeseket. 

Ikarus 260-asok

BPO-124 (1991)

2015. nyarán készültek el a munkálatokkal Cinkotán, „sima” elhasználódás következtében érett meg egy nagyobb feljavításra a gép.

* * * 

BPO-146 (1988)

Szintén Cinkotán készült el, vázjavítással karöltve, de sötétített üvegek nélkül járja az utcákat 2015 ősze óta. A legtöbbet futott 260-as a Cég állományában a maga közel kétmillió kilométerével.

bpo-146_185.jpg

* * * 

BPO-187 (1990)

A 2015-ös Cinkotai nyílt napra beállított egyik, látogatókat szállító gép volt, ekkor is debütált újdonsült formájában a nagyközönség előtt. Sötétített ablakok, zöld korlátok.

bpo-187.jpg

* * * 

BPO-192 (1991)

2015. tavaszán készült el Cinkotai szorgos szerelők keze által. Sötétített ablakok + zöld korlátok.

bpo-192_98.jpg

* * * 

BPO-332 (1990)

2015 telén került újra forgalomba a Cinkotai garázs egyik törzs pótlóbusza, amely bármikor bárhol feltűnhet, ha nem várt pótlásra szorul egy vonalon egy vagy több jármű. Központi tartalékként funkcionál azóta is.

bpo-332_231_2.jpg

* * * 

BPO-354 (1989)

Szintén Cinkota dolgozóié az érdem a felújítást illetően, 2015 nyarának végén végeztek a munkával.

bpo-354_162a.jpg

* * * 

BPO-358 (1989)

Az Óbudai Divízió és a Lanta Consulting Kft. közreműködésével épült újjá, zöld korlátokkal s kék műbőr ülésekkel. Sötétített ablakok jelenesetben kimaradtak a büdzséből.

bpo-358_118.jpg

* * * 

BPO-646 (1988)

Jelenleg a második "legfrissebb" Cinkotai felújítás, ezév januárjában került ismét utcára. 
bpo-646_130_3.jpg

* * * 

BPI-206 (1992)

A "Mikulás busz" a VJSz Kft. és Óbuda együttműködésével újult meg, színre lépésekor egy külön bejegyzést is kapott extra belső és külső kialakítása miatt egyaránt. Január közepén „elvesztette” külső matricáit, de belül megmaradtak a fehér-piros korlátok.

* * * 

BPI-281 (1990)

Óbuda és a VJSz Kft. kooperációjában megújult gép, 2015 telén gördült ismét utcára utasokat szállítani.

bpi-281_134_2.jpg

* * * 

BPI-284 (1990)

Cinkota végezte élettartam növelő esztétikai fel- és vázjavítás, 2015 év elején került ismét utasforgalomba, nem olyan régen pedig árokba csúszott, de szerencsére személyi sérülés nem történt.

bpi-284_130_3.jpg

* * *  

BPI-625 (1989)

Óbuda és a Lanta Consulting Kft. által felújított gép, mely 2015 tavaszán került ismét forgalomba. "Érdekessége" az új Rába-logóval ellátott, a hajtott híd olajleeresztő-nyílását lezáró "kupak".

bpi-625_191_1.jpg

rabalogo.jpg

* * * 

GNX-309 (1998)

Az egyik, 2010-ben Debrecenből vásárolt darab is kapott egy élettartam-növelő beavatkozást Kelenföldön, 2014 őszén készült el. Ennek az érdekessége, hogy az első és második ajtó között nem kapott színezett üvegeket.

gnx-309_99.jpg

* * * 

GXW-442 (1999)

2010-es Budapestre történő "költözése" előtt – többi társához hasonlóan – ezt is rendbetették, de hat év alatt viseltes lett, Kőbányán javították fel némileg kívül-belül, 2016. március végén került újra forgalomba. Zöld korlátok, kék műbőr ülések és piros FOK-Gyem.

gxw-442_25.jpg

GXW-443 (1999)

Az előzőhöz hasonlóan készült el (és ugyanott), és ebbe is jutott kijelző.

gxw-443_185.jpg

* * * 

További, Cinkotán készült 260-asok: BPO-106 (2015/II.), BPO-140 (2016. márc.), BPO-150 (?), BPO-190 (2015/II.),
És Délpesten: BPI-268 (2015/III., bár ez nem olyan látványos végeredményű).

 

Ikarus 280-asok

BPO-001 (1989)

Az egyeske is kapott egy teljes vázjavítást (már-már vázcserét inkább) és a szokásos elemeket a végszereléskor. A Cinkotai nyílt napon lehetett először megtekinteni és megszaglászni a még meg sem száradt ragasztók és festékek kipárolgásait (lásd nyitóképet), majd ezt követően állt szolgálatba.

* * * 

BPO-009 (1992)

A korábbi, középtávú elképzelések alapján a 435-ösök helyett inkább a valamivel megbízhatóbb (=kevesebb elektronikával felszerelt) 280-asok lettek a központi tartalékok járművei. Ilyen irányzatnak megfelelően készítették el ezt is, FOK-Gyem kijelzővel tuningolva, 2015 tavaszán.

* * * 

BPO-475 (1986)

Újabb ráncajtóst alakítottak át bolygóajtóssá (volt már ilyen, 2008-ban pl. BPI-722) egy kisebb általános rendbetétellel karöltve még 2014 őszén, Cinkotán.

* * * 

BPO-856 (1989)

Korábban már egy kép szerepelt erről, Óbudán készült el, sárga korlátok + kék műbőr ülések, és a 400-asokról ismert Hella-irányjelzővel tuningolva, 2014 nyarán. Felújítása előtti állapotát reprezentáló kép:

bpo-856_260.JPG

* * * 

BPO-858 (1989)

Ez itt kilóg a kronológiai sorból, ugyanis 2013 nyarán gurult ki Óbudáról először, de sajnos az előző bejegyzésből kifelejtettem. Pedig igazán szép munkát végeztek vele, sárga korlát + vázjavítás + utastéri dekoritok cseréje. Üléseken huzatcsere, de nem a kék műbőrre – maradt a régi dizájn.

bpo-858_160_2.JPG

* * * 

BPO-859 (1989)

A „280-asokat központi tartaléknak” szemlélet jegyében Óbudán is készítettek egy FOK-Gyem-es kocsit, mely igazából Óbuda + Kelenföld közös munkája, ugyanis Óbudán ez volt az első házilagos munka, így érthető, hogy kértek egy kis segítséget hozzá. 2014 nyár végén készült el.

bpo-859_1.jpg

* * * 

BPI-189 (1993)

2015 márciusában újabb sötétített üveges géppel bővült az Óbudai állomány, ezúttal is a Lanta Consulting Kft. segítségével/bevonásával dolgoztak.

 

* * * 

BPI-971 (1989)

A másik Cinkotai központi tartalék, szintén kijelzővel felvértezve, 2014 nyár végén került utcára. A sötétített üvegek itt (is) kimaradtak a programból.

* * * 

Ikarus 405-ösök

A Karsan Atakok várva várt érkezése + forgalomba állásuk ellenére 6 darab midi Ikarust esztétikailag rendbetettek Kelenföldön 2016 év elején, amelyekkel a 27-es, a 39-es, a 191-es és a 241/241A vonalak szükséges járműigényét oldják meg. Közös jellemzőjük a sárga korlát + kék műbőr üléshuzat.

És természetesen a hosszított 405-ösök is házon belül készültek (Kelenföld): egyik, másik.

Az előző bejegyzésből kimaradt, hogy a 405-ösök közül 2011 – 2013 között a Kelenföldi garázsban megújult mintegy másfél tucat, ezeknél a teljes motorgenerál és hajtáslánc felújítás is szerepelt a listán. Sötétített ablakok és színrefújt lökhárítók különböztették meg a többi társuktól ezeket.

Ikarus 415-ösök

A 400-as család szóló, magaspadlós tagjai közül kevesebb felújítás készült, ezek mindegyikét Kelenföld és/vagy az IK Járműtechnika Kft. (Székesfehérvár) készítette el. Az újra forgalomba helyezett (MTZ-s rendszámú) 415-ösök kivétel nélkül a koronázó városban lévő cégnél készültek – noha a megjelenés már nem lett teljesen egységes, az utolsó darab nem kapott sötétített üvegezést a többivel ellentétben. Február végén pedig latolgattam a megjelenésbeli javítás lehetőségét is az egyik ilyenen.

Kelenföldön készültek: BPO-715, BPO-717, BPO-725, BPO-726, BPI-333.

Székesfehérváron készültek (részben Kelenföldi közreműködéssel): MTZ-647, MTZ-648, MTZ-649, MTZ-650.

Ezutóbbiak 2016. május – júliusa között vezetőtéri klímaberendezést is kaptak, melyeket a használtan beszerzett veldhoveni Volvo 7700-asokról szereltek át.

mtz-649_153_4.jpg

Vezetőtéri klímás 415-ös.

A 717-es kivételével mind borostyánsárga LED-es BUSE kijelzőket kaptak kívülre, az említett darab ugyanis ABCom gyártmányú (elvileg) RGB (színes) kijelzőket kapott, de mivel sajnos nem kompatibilisek a FUTÁR-ral, így azóta is ballasztként növelik a busz gördülőtömegét. Belül mindegyikben piros LED-es BUSE található. 

A 717-est a gazdája némiképpen a saját ízlése szerint kidekorálta az elmúlt háromnegyed évben:

bpo-717_103_1.jpg

Ikarus 435-ösök

BPO-567 (1994)

Cinkota a 200-asok nagyvolumenű feljavításai mellett egy 435-öst is kezelésbe vett. Szintén kapott sötétített ablakokat, és jól működő kijelzői következtében ez is leginkább központi tartalék lett 2015 nyár eleji elkészültét követően.

bpo-567_168e_3.jpg

* * * 

BPO-569 (1994)

Kelenföldön készült teljes egészében, 2014. november 6-án gördült ki először a 233-as vonalra.

* * * 

BPO-582 (1994)

Szintén Kelenföldön készítették el, első alkalommal 2015. március 18-án szállított utasokat a 17-es villamospótlón.

bpo-582_17_2.jpg

* * * 

BPI-117 (1995)

Kelenföldön kapott vázjavítást + esztétikai feljavítást, 2015 tavaszán állt újra munkába.

* * * 

BPI-123 (1994)

Már korábban kapott egy külön bejegyzést ez is, ott lehet kívül-belül szemügyre venni. 2014 őszén készült el Kelenföldön.

* * * 

Ezek a felújítások időnként abbamaradnak, majd újra beindulnak, amikor a járműhiány megköveteli (sajnos). Amióta pedig a többi szolgálató által kihasított szelet egyre gyarapodik, az anyacégnek kevesebb busszal kell beszállnia a mindennapi feladatokba, így bemutatott buszok többsége is inkább hétköznap csúcsidőben, ritkább esetben még szombaton kerül kiadásra, de munkaszüneti napokon (jellemzően) szinte egyik sem.

A felújítások után nem lenne hátrányos, ha az azt követő karbantartás és tisztántartás is hozná azt a színvonalat, a fentebb bemutatott járművek közül ugyanis sok a felújítást követően – akár heteken belül – újra lelakott kinézettel kerül utasforgalomba. Érdekes, hogy a rendszámkeret sem mindig "fért bele a büdzsébe".

A teljes magaspadlós üzemet 2017-re tervezik felszámolni, így a továbbiakban mindenképpen megcsappan a felújított Ikarusok száma.

 * * * 

Ha kihagytam volna valamit a felsorolásból – s ezt tudja a kedves Olvasó + nem rest segíteni – akkor kommentben jelezze.

A dátumok túlnyomórészben saját feljegyzéseken alapulnak, eltérések előfordulhatnak.

 

 

Frissítés [2016.07.05.]: az MTZ-647 – 649-es és a BPI-333-as 415-ösök vezetőtéri klímát kaptak (lásd fentebb a képet).

Frissítés [2017.08.08.]: BPO-717 kijelzőit (sajnos) sosem üzemelt kijelzőit fekete matricával fedték le.

Megjegyzés [2017.08.08.]: "papíron" létrejött az utolsó sorokban írt magaspadlós üzem felszámolása, a gyakorlatban viszont még várat magára.

Korrekció [2018.10.31.]: BPO-100-at a Lantában újították fel, tévesen volt feltüntetve BKV-s felújítmányként, kikerült a listából.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr338449060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Fireman 2016.04.27. 20:43:33

Óbuda BPO-341 és BPI-211?

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.