Hibrid tartós béreltként
A BKV Zrt. első hibridüzemű busza

dsc_9773.jpg

Az ominózus busz már öt éve bejárta az országot kis túlzással: Budapesten a 8-ason tesztelték, ezt követően Miskolcon is megfordult, majd egy cinkotai kitérővel Pécsen is járt néhány hétig. A kalandos utat bejárt magyar demóhibrid úgy tűnik, megállapodik (egy időre) a Fővárosban.

A 2012-2013 között Miskolc városa vette át tartós bérleményként – mely a megállapodás alapján 3 évre szólt – végül korábban végetért a tesztüzem, a borsodi megyeszékhely ugyanis nem volt maradéktalanul felkészülve a hibrid-technológia karbantartására és üzemeltetésére.

mbk-620.JPG

Miskolcon kapott egy matricázást is

A rövid pihenője után (2014. januárjában) még tett egy nagyon gyors (mindössze pár hetes) kitérőt Pécsre – egy cseh rendszámos dízelüzemű, csuklós társával egyetemben – ahonnan ismét a Volvo Hungária Kft. cinkotai telepére került vissza – a TükeBusz Kft. nem volt elégedett a hibrid-üzemmel.

Tavaly májusban nagyjából egy hónapra már átvette a BKV Zrt. tesztelésre (a Volvo Hungáriával szemközt található Cinkotai divízióhoz került), ekkor honosítástól mentesen (fehéren), olykor-olykor felbukkant az Örs vezér tere környékén, de nem volt kiszámítható, hogy merre található (ha található) éppen. Ez a tesztüzem elsősorban arra irányult, hogy a hátsó (hajtott) híd cserélése után csekély üzemi tapasztalatot szűrjön le mind a portálhíd gyártója (Rába Futómű Kft.), mind pedig a BKV Zrt. Ugyanis a győri futóműveseknek ez az első hibrid busz alá szállított hídjuk. 

A dízelmotorja a Volvo D5F215-ös kódjelű, 215 lóerős, 800 Nm-es kivitel, melyhez társul a 160 lóerős Volvo I-Sam villanygép illetve a Volvo I-Shift 12-fokozatú robotizált váltó – utóbbit már többen ismerhetik a hibrid Volvo 7900-asokból. A hajtáslánca a párhuzamos hibrid technológiát képviseli.

És ezúttal tartós bérleti konstrukcióban került a Céghez, égszínkék fényezést kapott és FUTÁR-ral is felszerelték. A korábbiakhoz hasonlóan ismét a Cinkotai divízió kötelékébe tartozik. És ismét jó helyet választották a futásaihoz: a 110/112-esen fog járni, amellyel mind a hegyvidéki, mind a síksági teszteket le lehet bonyolítani. (Mondjuk még jobb lenne, ha olyan vonal(ak)on szaladgálna, ahol nem padlógáz-satufék módon kell közlekedni, hogy a menetrendiség ne boruljon fel.)

Az motor üzem közben hangosabb, mint a 7900-asoknál, illetve a villanymotor sem olyan szépen, szabályozottan gyorsít (rángatós), mint az utódnál. A fényezése pedig némileg félkésznek tűnik ezzel a fehéren hagyott műanyagburkolatokkal.

 

* * * 

 

U.i.: Kecskeméten is volt egy ehhez nagyon hasonló tesztelésen 2012. nyarán, de az egy másik darab volt. És volt egy harmadik is, amely tesztköröket futott Budapesten, Szegeden, Debrecenben és Pécsett, 2011-ben.

A Szegedet, Budapestet, Debrecent és Pécset is megjárt másik demó hibrid

 

dsc_9777.jpg

Hibrid Volvo-generáció találkozó Zuglóban

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr578530042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2016.03.29. 22:06:14

Bakter tényleg miért kellett a púpjait fehéren hagyni ha a hajlékonyokon meg teljesen kék. Így béna. Vagy melegszik itt valami ami az újakon nem? Amúgy várom szeretettel reggel és délután a megállómban :-D

Eurobus Online 2016.03.29. 23:58:05

Huh ez jó. Így már értem ezt a frsz-t. Nem mondott sokat nekem eddig.

Aron_son 2016.03.30. 19:11:55

@retek: És ha fehér, akkor kevésbé melegszik? :) A fehérnek kisebb a fajlagos hőelnyelése, mint a kéknek, de biztosan nem ezért hagyták így (legalábbis korábbi esetekben ez nem volt szempont).

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.