Bérelt távolságiak a Volánbusznál
Utoljára frissítve: 2017. augusztus 9.

nyitokep.jpg

A Volánbusz Zrt-nek a távolsági feladatokat ellátó Ikarus 250-esek selejtezésének '90-es évek végi tömeges beindulásával módjában állt Mercedes Intourókat (2001/2002-ben) és Tourismókat vásárolni, de a 2000-es évek végére ezek is korosak lettek, az elvárások pedig növekedtek, az Ikarusok a Tempo 100-as minősítés megszerzéséhez kevesek voltak, és mivel új autóbuszokra nem volt forrás, így 2006-tól kezdve egyes vonalakat alvállalkozásba adnak ki, míg néhány vonalra bérlik a buszokat.

Mindenekelőtt: a Tempo 100 minősítésről készült írást ajánlom azoknak, akik nem tudnák, mi is az pontosan.

A Salgótarján – Pásztó – Budapest vonalon 2006-2010 között a Di-Cam Kft., (mint alvállalkozó) végezte az utasszállítást háromtengelyes Irisbus Ares-ekkel. A szerződés lejártakor a Volánbusz Zrt. és a Nógrád Volán Zrt. visszavette a vonalak üzemeltetését.

Elsőként 2011. február 1-jén béreltek buszokat, ekkor 4 darab Mercedes volt a delikvens, ezek 12 hónapra érkeztek a Homm Kft-től a visszavett viszonylatokra:

  • LVB-611 (háromtengelyes, metálkék Travego) – Zalaegerszeg-Budapest,
  • LVB-612 (fehér-kék-sárga csíkos Tourismo),
  • LVB-613 (fehér Tourismo) Budapest-Salgótarján,
  • LVB-614 (ezüst Tourismo) – 2011. szeptember 5-én súlyos baleset következtében selejtezték.

lvb-612.jpg

LVB-612 már a bérlést követő szolgálati helyén

Ezek vegyesen a Budapest – Pásztó – Salgótarján vagy a Budapest – Szekszárd – Baja települések között közlekedtek. De csupán 12 hónapra érkeztek, így 2012 év elején a következők váltották őket 24 hónap erejéig, egyaránt MAN Lion’s (Top) Coachok:

  • LVX-812 (fehér),
  • LVX-813 (metálszürke),
  • LVX-814 (fehér, háromtengelyes) – Serena expressz,
  • LVX-815 (metálszürke, háromtengelyes) – Pannonius expressz.

2012. január 1-jén üzembeállt két darab fehér, háromtengelyes Scania Irizar Century, melyek 24 hónapra érkeztek és a Nyugatbusz Kft-től bérelték őket:

  • LZU-865 (fehér) – Geresd expressz,
  • MAG-452 (fehér) – Busó expressz.

lzu-865_3.jpg

2013. június elején állt forgalomba az első két bérelt Volvo (mindkettő metálszürke és háromtengelyes), a Tamás Busztól érkeztek, 24 hónapra:

  • MIZ-394 (Volvo 9700) – Zselic expressz,
  • MIZ-395 (Volvo 9700) – Deseda expressz.

miz-394.jpg

2014. májusában lejárt a két Irizar Century bérleti konstrukciója, így a helyükre két metálszürke MAN Lion’s Top Coach, a bérbeadójuk a B&B Travel (Piliscsaba):

  • MLC-322 – Busó expressz,
  • MLC-323 – Geresd expressz.

Szintén 2014-ben járt le a salgótarjáni vonalon szolgáló MAN-ek bérlete, így helyükre újabb MAN-ek érkeztek, de ezúttal háromtengelyes kivitelű Lion’s Top Coachok (és nem csak a salgótarjáni vonalra):

  • MJJ-742 (fehér),
  • MKN-185 (fehér, bérbeadó: Ventona Trans),
  • MKN-186 (fehér, bérbeadó: Ventona Trans),
  • MLC-324 (metálszürke, bérbeadó: B&B Travel),
  • MLC-325 (eleinte fehér-kék, majd fehér, bérbeadó: B&B Travel),
  • MLF-234 (kékes-metálszürke, bérbeadó: B&B Travel).

Ezenfelül szintén ekkor (2014. eleje) állt forgalomba, leváltva többek között a 2012-ben bérelt Lion’s (Top) Coach-okat:

  • LVX-949 (metálszürke, háromtengelyes MAN Lion’s Top Coach, bérbeadó: Pitá Tours) – Budapest-Graz,
  • MLF-223 (ezüst, háromtengelyes MAN Lion’s Top Coach, bérbeadó: B&B Travel) – Maros expressz,
  • MJE-759 (fehér, háromtengelyes Scania Irizar Century, bérbeadó: Nyugatbusz) – Busó expressz,
  • MJE-771 (fehér, háromtengelyes MAN Lion’s Top Coach, bérbeadó: Nyugatbusz) – Serena expressz,
  • MJE-783 (fehér, háromtengelyes MAN Lion’s Top Coach, bérbeadó: Nyugatbusz) – Pannonius expressz.

lvx-949_2.jpg

2015. félév tájékán lejárt a Deseda expresszen szolgáló Volvo bérlete, így a helyére az:

  • MWF-913 (metálszürke, háromtengelyes Irisbus/Marcopolo C44) került.

mwf-913.jpg

2015. decemberében lejárt a másik Volvo 9700-as bérlete (illetve Tempo 100 engedélye) is, így a helyére az:

  • NKC-370 (fehér Mercedes Tourismo L) került.

nkc-370.jpg

2016. elején érkezett bérlemény a Budapest – Pásztó – Salgótarján járatra:

  • NIT-431 (fehér, háromtengelyes MAN Lion’s Top Coach).

nit-431_2.jpg

2016. március elején érkezett a Budapest – Szekszárd – Mohács járatra az MJE-759 (Irizar Century) helyett:

  • NJE-677 (fehér, Irisbus/Marcopolo C44, évjárat: 2008).

És pillanatnyilag elnyerte a "legrövidebb ideig bérelt" címet, ugyanis április második harmadában meghirdették eladásra.

 

2017 májusában és júniusában újabb T100-as távolsági buszok érkeztek különféle konstrukcióban, míg számos, itt bemutatott darabot elkezdtek kivonni a használatból, néhányat pedig megvásároltak. A változásokat egy későbbi bejegyzésben lehet tanulmányozni. Így ezt a cikket a továbbiakban nem frissítem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr258368734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alkaabus 2016.02.27. 19:57:26

Érdekes, én a NIT-431-et mindig Salgótarján fele látom mászkálni.

Aron_son 2016.02.27. 20:32:32

@Alkaabus: ...mert én is ott láttam az elmúlt 3 napban, csak itt nem javítottam.

bobalt · http://www.volanosoldalak.hu/ 2016.03.07. 18:06:01

Hiánypótló írás, köszönjük!

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.