Intouro invázió
Csehországból behozott Mercedes-kontingens (frissítve: 2018.09.18.)

nyito.jpg

Az ICOM Transport a.s. személyszállító és teherfuvarozó cég tavaly elkezdte fokozatosan lecserélni a korosabb, elővárosi/helyközi feladatokat ellátó Mercedes-Benz Intouróit, melyekből több tucatot szerzett be 2007 óta. Ezekre a – többnyire 2008/2009-es évjáratú – buszokra csapott le aztán több hazai cég is, és állítja/állította őket forgalomba, túlnyomóan – nem túl szerencsésen – távolsági feladatkörben.

18190942_1427940853931904_565442284_nb.jpg

Még eredeti (előző) szolgálati helyén a flotta egyik tagja. Fotó: Balázs1a.

Elsőként az ÉNyKK Zrt. vásárolt belőlük 2015-ben, két részletben is, először egy darabot. A másodikként vásárolt adag 33 darab buszt tartalmazott, melyek nagyrészt megyeszékhelyek közötti járatokon lelhetőek fel. (Ugyanekkor szereztek be kifejezetten távolsági járatokra alkalmas buszokat is, szintén használtan.)

Ezt követően 2015 végén a "közismert" ürömi telephelyre újabb, mintegy két tucat Intouro érkezett, melyek 2016 elején kezdtek el következő üzemeltetőjük felé áramlani. A buszokra – és a távolsági járatok (és a helyközi vonalak egy részének) ellátására – a Partiscum Busz Kft. adott be pályázatot a DAKK Zrt. területén, melyet meg is nyert. Így 60 darab ICOM-os busz kerül(t) hozzájuk, melyeket egy évre vettek bérbe. A buszokat hazánkban szerelték (illetve szerelik) fel klímával, gyárilag nem volt rajtuk. A gépekben a Mercedes OM926LAV/2-es kódjelű, 210 kW-os teljesítményű motorja van.

nkv-441_11.jpg

Eger - Szeged járaton az egyik újfiú. Nem a legideálisabb választás ilyen távolságra a helyközi kialakítású (és fix üléstámlájú) busz (itt megjegyzendő, hogy egyébként kétféle üléstípussal érkeztek a buszok)

Ezenfelül a DDKK Zrt-nek bedolgozó alvállalkozó (a Di-Cam Kft.) is bérel a típusból (az M6 L.O.G. Kft-től), ezekkel például a Budapest-Siófok-Kaposvár...

ncz-137_4.jpg

…vagy a Kapos Expressz járatokon lehet találkozni.

ngx-023_1.jpg

És még a KMKK Zrt. salgótarjáni térsége is kapott belőlük, egyelőre csupán két darabot. Egyik a Salgótarján-Eger, a másik pedig a Salgótarján-Miskolc járaton közlekedik.

nkv-926_3.jpg

nkv-926_es_nkv-441_2.jpg

A KMKK Zrt-s és a Partiscum Busz Kft-s ex-ICOM-osok "találkozója".

A buszokat behozó cégek közül az M6 L.O.G. Kft. saját magának megtart (illetve bérbead) 10 darabot, ezek közül az első négy a 2016. május 11-13. között "megrendezett" Székesfehérvár-Gárdony vonatpótláson mutatkozott be, majd ezt követően a Siófok-Balatonszemes közti pótláson is felbukkantak.
dsc_0738.jpg

Az egyik M6log-os gép útban Siófok felé

A fenti képen szereplő és még kettő július eleje óta szerződéses járatot (KELLO) teljesítenek minden hétköznap a Népligetbe/-ből a Volánbusz Zrt. megbízásából.

nod-209_es_nod-_208.jpg

2016.08.12.

2016 júniusában a Homm Kft. is bérelt teszt-jelleggel 3+1 darabot, melyek Flextronics és Terra-Park műszakváltáson vesznek részt, NSF-310, '311 és '312-es rendszámmal, illetve egyikük (NTL-313) Denso-műszakváltáson közlekedik Székesfehérvárott.
nsf-312_2.jpg

ntl-313_2.jpg

Érkezik a műszakváltásra.

2016.09.10.

2016. augusztus elejére/közepére az ÉMKK Zrt. által beszerzett 49 darab is forgalomba állt a megyében szétosztva. Kissé következetlen módon - legalábbis külső szemmel - némelyik nagy matricát kapott, némelyik pedig kicsit.

nrl-933_2.jpg

Egy nagymatricás Mezőkövesden.

2017.01.13.

A Homm Kft. által csupán bérelt darabok egy ürömi kitérővel (és pihenéssel) 2016 novemberében visszakerültek Százhalombattára, ahol részint helyben, részben pedig az Autó Univerzál Kft-nél (azokkal együtt) összesen 40 darabot fehérre fényeztek, ugyanis az M6 L.O.G. Kft. nyerte meg a Volánbusz Zrt. által kiírt tendert negyven bérelt távolsági kocsira.

Így már korábban látott darabok (NHC-817, NTL-313, stb.) illetve jónéhány új is feltűnt a Pest megyei volánnak leszállított adagban. Ezek a KMY-os rendszámmezőbe eső MAN ÜL313-asokat váltják ki fokozatosan a következő hetekben.
nzc-785.jpg

NZC-785 első napján. A kijelzőket ebbe már áttelepítették egy MAN-ből.

2017.03.31.

Egy újabb használtbuszos-tender keretében összesen 138 darab buszt vásárolnak több cégnek, melyből 76 darab ex-ICOM Intouro. Ezek közül eddig az ÉNYKK Zrt, a DDKK Zrt., és a Volánbusz Zrt. kapott.

dsc_7876.jpg

A "genfi Volvo", mint szállóige után az "ICOM Intouro" is felkerülhet a listára: ezekből is M-zárolt készletek vannak még.

2017.04.07.

A KMKK Zrt. salgótarjáni üzemegységéhez került, fentebb bemutatott 2 darabnak lejárt az egy éves bérleti szerződése idén februárban, így azok visszakerültek az M6 L.O.G.-hoz (majd a Volánbusz Zrt. 30 darabos bérlésébe kerültek be), és helyettük 4 darab másik Intourót kaptak meg a fentebb említett 138 darabos használtbusz-beszerzés keretében.

2017.04.18.

A mai naptól a Stadionoktól induló, Color Tours által kiszolgált járatokon megjelentek a leendő új alvállalkozó buszai, a Budapest – Hatvan – Hort és a Budapest – Gödöllő – Kartal viszonylatokon elsőként.

A szolgáltató eddig a Volánbusz Zrt. által megbízott Color Tours Kft. volt, most viszont a Partiscum Busz Kft. nyerte el a Volánbusz tenderét, és ennek keretében adta ki al-alvállalkozónak a vonalak ellátását (és maradt a Color Tours a buszok üzemeltetője).

pct-101_2.jpg

2018.06.01.

Az Inter-VM Trans Kft. az M6 L.O.G. Kft. közreműködésével vásárolt 33 darabot, melyeket a Bosch hatvani gyáregységének műszakváltásain vetnek be. Részletesebben itt olvashat erről

dsc_0255.jpg

2018.09.18.

Szeptember közepén az M6 L.O.G. Kft. az általa ellátott 484-es viszonylaton (illetve ahol éppen szükség van rájuk) két újabb, fehérre fényezett Intourót vetett be (PTU-826, PTU-827).

ptu-826_484.jpg

* * * 

Az újabb, „ráncfelvarrott” Intouro első darabjai 2007/2008-ban jelentek meg idehaza, akkor többek között a Color Tours Kft. (Volánbusz alvállakozó) a Gemenc Volán Zrt., az Agria Volán Zrt. és a Mátra Volán Zrt. (és partnere, a Kékesbusz Kft.) vásárolt belőlük. Ezek közül a Gemenc Volánosok hosszabb kivitelűek, a többi azonos hosszúságú az ex-ICOM-osokkal (12 méteres kivitel).

nkv-441_es_lga-631.jpg

Az "új" és a "régi" egymás mellett Egerben.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr418371636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alkaabus 2016.02.24. 17:32:59

Csak zárójelben jegyezném meg, hogy az ICOM állományában még 2015-ös beszerzésű Intourók is vannak a cseh buszos honlapok tanúsága szerint, tehát nem úgy összességében az Intouro-flottájukat cserélik le, hanem a legöregebb darabokat. 2007 óta minden évben bőségesen vásároltak a típusból, és ez folytatódik, a Setra-beszerzés ellenére is.
Az pedig egyre biztosabbnak látszik, hogy a DDKK-nál a Di-Cam maradt az alvállalkozó, de ők is már csak bérlik az Intourókat. (A pletykák szerint az Orangewaystől - ezt nem kommentálom. Vagy igaz, vagy nem.)

Aron_son 2016.02.24. 19:29:57

@Alkaabus: Köszi, nem vágtam ennyire a témát. Korrigálom.
A Di-Cam-es bérlésről olvastam, de mivel "tuti" infót nem találtam erről, így inkább kérdőjelesen/nyitva hagytam.

együttnemműködő 2016.08.11. 03:11:21

Csak a tolnaiak hosszabbak, a többi ugyanilyen hosszú.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2020.