Ikarus 405.05 – LPZ-954
A második átépített ap. 405-ös

dsc_5980.jpg

A múlt héten ismét - pár év kihagyással - az utasok szolgálatába állt a budafoki midis vonalakon a második, részben alacsonypadlós Ikarus 405-ös. A jármű felújítása (pontosabban átépítése) már az előző bemutatása után kezdetét vette, ám a közben „becsúszott” PKD-építés miatt – valamint a jármű egyedi átépítése/mivoltából fakadóan – majdnem másfél évig tartott, mire kulcsrakész lett.

Ilyen volt...

duh-598.JPG

2010. április, Óbudai garázs

...és ilyen lett:

A külcsíny újjáépítés után

Az elsőhöz képest már külsőre is kisebb részletekben eltér: kevesebb feketítés az oldalfalakon, más hátfali lámpák, szellőzőrácsok a hátfalon, optikai feketítés a homlokfalon. És persze a már kötelezővé vált LED-es menetfényt is megkapta a lökhárítójára. Bár a tervek szerint a két jármű egységesítve lesz (egymáshoz képest), azt nem tudom, melyiket igazítják a másikhoz, mindenesetre talán a homlokfali feketítés jobban áll a gépsárkánynak.  (Még egy "Ikarus 405" feliratért viszont "kiabál" a homlokfal.)

Az utastérben is történtek apró változtatások az 1.0-hoz képest: LED-es utastér világítás, mely két csíkban fut végig a mennyezeten, alig észrevehető/megkülönböztethető a szegélylécektől (igényes lett a kivitelezése, a felhelyezése helyenként hullámos). Az ajtók feletti vizuális indításjelző is LED-es lett, a VJSz Kft. által átalakított használtbuszokból már ismert, 3 LED-et magában foglaló kis egység. A jó öreg Berva csengő viszont megmaradt.

Kissé rombolja az összképet, hogy már néhány naposan olajsáros ujjlenyomattal tarkított a dekoritok egy része, például a második ajtó felett. Hasonlóan "érdekes" jelenség akadt még a második ajtó házatáján: a két lengőszárny közül néha csak az egyik nyílt ki a megállókban.

dsc_5964.jpg

Lelombozó az összefogdosott dekni

A dekoritok ugyanazt a bézs műbőr borítást kapták, itt most a csúnya ragasztó nyomok elmaradtak. Viszont a matricák – az előző példányhoz hűen – itt is kunkorodnak már le a helyükről.

Az erőforrás – tudomásom szerint – ugyanaz az Euro III-as Cummins ISB4.5, mint elődjében, a váltó pedig még mindig a Voith Midimat BRA 12.5-ös változata. Az „újsága” ellenére a motor alapjáraton meglehetősen egyenlőtlenül járt, a budafoki emelkedőket pedig kifejezetten nem kedvelte, éppen hogy felkúszott.

A korábbival ellentétben ez mind kívül, mind belül R&G gyártmányú SMD LED-es kijelzőket kapott, belül pirosat, kívülre borostyánsárgát.

dsc_5967.jpg

R&G kijelző belül is, SAL hangszórók körbe az utastérben

Összeségében örvendetes, hogy elkészült – már kissé kételkedtem ennyi idő után a dolog teljesülésében, főleg, hogy nagy csend övezte az építését – de remélem, hogy az apróbb, javításra/tisztításra szoruló dolgokat orvosolják majd, és akkor egy egészen jó kivitelű midibusszal bővült a heterogén flotta.

Az első 405.05 átépítéséről írt bejegyzés ide kattintva olvasható el.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr458073902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2015.11.13. 12:24:05

Ettől az olajos ujjlenyomattól a frász kerülget, a legigénytelenebb BKV sajátosság, nem hiszem el, hogy nem lehet kesztyűt felvenni, vagy letakaírtani a gyíkba...áh, de felhúztam magam. Amúgy pofás lenne ez a kis "tűzoltó" midike.

Aron_son 2015.11.14. 17:27:02

@retek: Bízom benne, hogy a jelzett egységesítés alkalmával eltűnnek mind az olajos kezek nyomai, mind pedig az egyéb apróbb hibák. És talán a FUTÁR-ban sem LZZ328-ként fog futni.

Aron_son 2015.11.15. 16:23:46

@retek: Megjelenésbeli egységesítés várható a két 405.05 között.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.