Életképek az országból #3

Mintegy két hete forgalomba állt a korábban említett használt Citaro-flottából 23 darab - az első adag után nagyjából 3,5 évvel - a maradék két egyedi darab még várat magára.

* * * 

Székesfehérváron is "mozgás" van a C1-esek körül: immáron a második kapta meg új, helyben gyártott alumínium felnijeit a régi lemezacél helyett. Az ottani Citaro beszerzésről írt beszámoló itt olvasható.

* * * 

Augusztus 20-án fejeződött be a 2-es vasútvonal igencsak hosszúra nyúlt autóbuszos pótlása, melyet a Vértes Volán és a Volánbusz végzett, olykor alvállalkozók buszaival színesítve a flottát.

* * *

Szeptember elején forgalomba állt még 25 darab Mercedes Conecto G a VT-Arriva üzemeltetésében, a már június elseje óta közlekedő 25 darab mellé „már csak” 75 darab követi az eddigi 50-et. A BKV-s szóló példányokról írt utasteszt itt tekinthető meg.

* * * 

Szintén VT-Arriva: augusztusban fokozatosan, mintegy három évnyi jelenlét után a Volvo-Aabenraa 8500-asokat kiváltják átfényezett, és némiképpen (esztétikailag) rendbetett Alfa Busz Localo-kkal. Az indoklás a nehézkes fenntartása a típusnak.

lekoszono_aabenraa-k.JPG

Kijelző beüzemelése zajlik éppen

* * * 

Iskolakezdésre készült el az első adag Berlinből használtan vásárolt Volvo 7000-es.
Az utasteret szépen rendbe tették, ugyan a Volvo-betegség észlelhető bennük - csörög-zörög minden a legkisebb úthibánál is. A motorsátor és környékén viszont nem lehet megmaradni, a Budapesten futó Volvo-khoz hasonlítva jelentősen több motorhő ömlik a kakasülőn tartózkodókra. A klímaberendezés a képen szereplő darabnál utazásom napján nem üzemelt, pedig a hőmérséklet indokolta volna. Még egy Volvo-embléma igazán elférne a homlokfalon, így olyan sivár az egész, remélem, kerül majd rá utólag.

* * * 

Ha minden rendben zajlik a - még jelenleg is tartó - teszteken, akkor pár napon belül a 3-as villamoson az utasok szolgálatába áll az első kontingens CAF Urbos 3. A képen még próbaüzeme alatt suhan a Flórián tér felé a 2206-os.

caf-ok_a_3-ason.jpg

* * * 

Zajlanak az egykori volántársaságok közötti "buszvándorlások": képen az egykori Szeged helyijáraton, majd helyközi üzeménél szolgált Ikarus 435 már Kecskemét helyijáraton rója a köreit.

dakk_cserek.jpg

A fenti 435-ös átcsoportosítására azáltal nyílt lehetőség, hogy forgalomba állt az összes (10 darab), Tilburgból beszerzett Volvo 7700A Szeged agglomerációjában. Korábban már szóba került a beszerzés egy bejegyzésben, itt olvasható.

ndv-809_1.jpg

* * * 

A menekültek szállításába szeptember elején bevonták a BKV Zrt. járműveit (is), a képen épp egy kontingens tart az M5-ösön Szeged (illetve Röszke) felé.

menekultszallitas.jpg

* * * 

Az előző országos életképek-bejegyzés (egy kis BKV, keleti országrész és Volánbusz az éjszakában) itt tekinthető meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr627749854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2015.09.12. 22:30:51

Jól jött ez az összefoglaló, mert már nehéz követni, hogy mi jön éppen használtan vagy újonnan. Az Aabenraa-kat eleinte ki nem állhattam, aztán a kényelmük miatt egészen megszerettem őket. Igaz, ez a távolsági busz feeling nem való ide a városba. Az emblémahiány igazi BKV feature, lassan több lesz az logó nélküli Merga/Volvo mint emblémás. Vicc. A posztban részletezett fejlesztésekből úgy látom, hogy gyakorlati tapasztalataim nem lesznek, mert szept. 1-től a hegyvidéki felhozatal nagyrészt 200-as és 400-as Ikarusok muzeális állapotban, valamint kisvolvók extra szakadt állapotban és a beszerzésük óta felgyülemlett beltéri mocsokkal. *sóhaj*

Aron_son 2015.09.14. 16:24:21

Az Aabenraa-k ülései valóban messze lekörözik bármelyik másik Budapesten futó típust, számomra is a kényelmük miatt lettek preferált buszok. Az ülések kiosztása/utastér elrendezése viszont egyértelműen csak külvárosi kifutó vonalakra ideális.

Az emblémahiányhoz: a BVG mindenféle márkajelzés nélkül rendeli buszait, mondjuk ez ellen lehetne tenni a honosítás alkalmával (és igazán nem jelentene nagy időbeli és anyagi ráfordítást).

A hegyvidéki vonalakat illetően: valóban, Volvo 7700A, Ik260, Ik415 és PKD Ikarus a döntő. Illetve a tegnapi sajnálatos tűzeset miatt most a berlini gépek a kivizsgálás idejéig nem közlekednek.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2015.09.15. 19:25:50

@Aron_son: Igen, jól hozzászoktattak a PKD-khoz, aztán ma már ritka jelenség. Mindennapi nosztalgia legalább megvan :-)

Pro tipp: ha a komment alatti "válasz erre" linkre kattintasz, akkor @felhasználónévvel indul a hozzászólás, így e-mailt is kap a válaszról akinek írsz.

Aron_son 2015.09.18. 14:15:30

@retek: Nem tudom, mely hegyvidéki vonalak esnek utadba, de a 8-110-112 családon én még mindig (aránylag sűrűn) látok PKD-t. :)

A tippet köszi, elkerülte figyelmem az említett opció eddig.

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2015.09.18. 16:34:56

@Aron_son: Vannak igen, csak jelentősen kevesebb volt mint szept 1 előtt. De úgy néz ki nem hiba volt belőle balhé mert ezen a napokban változtattak :-) Éppen most a forgalomban: 2 db Ikarus 260, 2 db Ikarus 415, 3 db Citaro C2 és 9 db PKD Ikarus. Szóval helyreállt a "rend".

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.