A Genfi-tó partján 3. rész: Genf és Nyon

A sorozat névadó városa maradt utoljára. Leginkább vártam Genfet a városlátogatásaim közül, de végül a járműveit illetően várakozáson aluli volt számomra. A hangulata már hamisíthatatlanul francia a helynek.

1623_es_864.jpg

Genfben Lausanne-hoz képest vannak eltérések: ezen városon jobban érződik, hogy közelebb van a francia határ, mondhatni franciásabb. A város „közepén”, nem messze a vasútállomástól található egy buszparkoló, ami egyben a régiós és távolsági járatok indulási helye. De hogy miért franciásabb a város, mint Lausanne és környéke? Itt 12 férőhelyes buszparkoló ("buszállomás") van összezsúfolva egy olyan helyen, ahova beparkolni is kisebb kihívás, és a buszok között is csak "lapjával" fér el az ember.

dsc_3672.jpg

Egy, a parkoló szélén álló Crossway

Ide érkeznek a Franciaországból átjáró járatok (Lihsa üzemeltetésében), melyeken Mercedes Integro-k és Irisbus Crossway-ek szaladgálnak, valamint a StudentAgency és hasonló távolsági járatok.

bq-639-zf.jpg

A város közlekedését tekintve egyeduralkodó a Mercedes Citaro faceliftes verziója, mind csuklós, mind szóló kivitelben. Természetesen "fehér holló" itt is található: az E jelű járatra vásároltak 2004-ben 5 darab Van Hool newAGG300-ast. Vizitem alkalmával viszont a járatnak két indulása is kimaradt pótlás nélkül, így ezen "szörnyek" egyikéhez sem volt szerencsém. 

A flottafényüket 2008 környékén változtatták meg a jelenlegi nagyobbrészt fehér-kisebb részt sötétkék árnyalatra, melyről állítom, hogy sokkal silányabb, mint a korábbi. Példaként álljon itt egy MAN NL283-as régi és új flottaszínben. Ráadásul az előző úgy volt szép és sokszínű, hogy az őt megelőzőt is magában foglalta (a narancssárgát). 

Troli náluk is akad bőven: a flotta egy részét tekintve ez a város „közlekedéses/járműves látványossága”, ugyanis 2013-ban szereztek be 33 darab Van Hool ExquiCity trolit. Ezeken felül Hess BGT-N2C-k járnak még, melyek 2005-2006 között készültek. (Megjegyzés: a város legtöbbek által kiemelt látványossága a "szökőkút", mely valójában egy nagyjából 50 méter magasra fellőtt vízsugár.)

1632_1.jpg

genf_4.jpg

Genf látványossága: a "szökőkút"

Külön kiemelendő a reptér jó megközelíthetősége: vasúton maximum 30 percenként egy InterRegio-val ki lehet jutni, de IC-k is érkeznek közben, melyek szintén megállnak. 

Nyon

A városa Genf és Lausanne között fekszik el, szintén a tóparton, egy kicsit közelebb előbbi városhoz. Közlekedését a tpn látja el, zömmel Citaro-kkal, de van Lion’s City is a flottájukban. Mivel a tpn elővárosi feladatokat is ellát – például átjárnak a szomszédos Gland-ra – ezért CarPostal itt is csekély térnyeréshez jutott a járatokat illetően.

vd_159_575.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr987722512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.