Öltönyös német vendégségben

dsc_0820.jpg

A mai naptól számítva egy hétig közlekedik a BKV Zrt. fennhatósága alatt a 7E vonalon az az MAN Lion’s City GL CNG-üzemű autóbusz, melyet tavaly mutattak be a Hannoverben, és el is nyerte a 2015-ös Év Busza címet. A buszt az MAN Kamion és Busz Kft. bocsátotta a Fővárosi cég rendelkezésére, melyet dolga végeztével a Zách utcai telepen tárolnak a teszt ideje alatt. A BKV Zrt. A Facebook oldalán tett közzé indulási időpontokat a két végállomásról.

A fekete és a fehér egységével operált az MAN, amikor legyártotta a hannoveri bemutatóra szánt, hosszított NG313-as típusjelű buszát.

dsc_0815.jpg

Az utastér színösszetétele: fekete és fehér

Az ablakfelületeket optikailag megnövelték fekete matricákkal, melyet ezüst keret szegélyez a busz teljes hosszában.

dsc_0773.jpg

Optikailag növelt ablakfelületek és takart kerekek

Az utastér hasonlóan letisztult, és a fekete műbőr üléshuzatok, valamint a fényes fekete oldaldekoritok ellenére meglepően világos összehatást keltett számomra az első napján. A padló vajszínű eternites csillámpadló, amely már-már vakította az utasokat, amikor rá esett a Nap fénye.

dsc_0788.jpg

Az utastér összképe elölről nézve

A csuklóköpeny a korábban 9 hónapig tesztelt, ehhez a buszhoz nagyon hasonló Lion’s City GL-hez hasonlóan fényáteresztő műanyag, mely teljesen megváltoztatja a csuklós buszokon általában megszokott fényviszonyokat.

dsc_0794.jpg

Fényáradat a csuklónál

Ehhez a fényáradathoz járul hozzá még a „napfénytető”, mely a klímaberendezések evaporátorai és a hatalmas gáztartályok ellenére helyet kapott a tetőn, méghozzá nem is egy, hanem három darab.

dsc_0786.jpg

"Napfénytető" a hátsó traktusban

A második és harmadik ajtó környékén hatalmas „tánctér” van, ez az újabban beszerzett budapesti buszokhoz képest meglepően szokatlan, holott sokkal praktikusabb kialakítás.

dsc_0790.jpg

Hatalmas és tágas tér, zsúfolt vonalakra ideális a gyors utasáramlás elősegítésére

Három darab lenyitható ülést helyeztek el a "tánctér"-részben, melyet a vezető egy kapcsoló segítségével mágneszárral le tud zárni, ha az utasszám megkövetelné azt.

dsc_0817.jpg

Lezárt ülések

A vezetőnek sincs oka panaszra a komfort tekintetében: a klímaberendezésen felül üléshűtés és –fűtés is rendelkezésére áll. A műszerasztal a már Budapesten szolgáló Lion’s City típusokban megismerthez teljesen hasonló, apróbb eltérések vannak, mint például az öt ajtónyitó/ -záró gomb. Megemlítendő még, hogy a kívánt sebességfokozatot egy háromállású kapcsolóval lehet kiválasztani a megszokott gombsor helyett.

dsc_0818.jpg

A munkahely kialakítása

Az utastérbe lépve minden utasnak feltűnt a világosság mellett a hatalmas, lilakeretes elektronikus jegykezelő-készülék, mely egyaránt alkalmas a „hagyományos” jegyek validálására is. A teszt ideje alatt az autóbusz használata díjmentes.

dsc_0784.jpg

E-jegy kezelőkészülék, felette az ajtónyitó

Az ajtóműködtető rendszert a német szokásoknak megfelelően specifikálták: az utas leszállási szándékot jelez a vezető irányába, majd a megállóban – a  külön erre a célra szolgáló – ajtónyitó gombbal maga kell nyissa az ajtót. Ugyanis a járművezető csak az első ajtót tudja nyitni a műszerasztalról. Ez az első napján még jelentős nehézségeket okozott az utazók körében.

dsc_0781.jpg

Ön jelez és Ön is nyit, fotocellás odacsukás érzékelő az ajtó felett

Az autóbusz erőforrása egy hathengeres (E2876LUH07 típusjelű), fekvő hengerelrendezésű, sűrített földgáz üzemű, turbófeltöltővel ellátott Otto-motor, 228 kW legnagyobb teljesítménnyel, 12,8 liter hengerűrtartalommal és 1250 Nm-es legnagyobb nyomatékkal, melyet 1000-1700-as fordulatszámok között képes leadni (fokozattól függően). A nyomatékváltó egy ZF, 5+1 fokozatú automatikus váltó. A hátsó részben meglepően hangos volt a motor, már-már felül is múlta a kortársait (Volvo 7900H például).

Érdekesnek tartom, hogy egy tulajdonképpen tízéves alapkonstrukciójú busz az évek során adódott technikai újításokkal felvértezve – de nem elvakultan innoválva a teljes konstrukciót – el tudta nyerni az Év Busza díjat, ami talán sokat elárul arról, hogy nem feltétlenül a legszebb/legújabb a legjobb.

Még néhány fénykép az Oroszlánról, valamint az "elődjéről", amely 9 hónapig az EBSF-projekt keretében rótta az utakat:

2011_11_19_11.JPG

MAN Lion's City GL 2011. novemberében az újbudai végállomáson

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr57532264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.