Modulo Medio Electric teszt

dsc_8939.jpg

2015 márciusában a BKV Zrt. közel egy hónapra átvette tesztelésre az evoPro Modulo Medio típusú elektromos buszát. A teszt először a 16-os vonalon zajlik, majd utána a 15-ös és végül a 26-os járaton fog futni. Én a 16-os járatot preferálom ezek közül, mint ideális teszt-környezet (sík- és hegymenet egyaránt van), így kipróbáltam.

Külső megjelenés

Első látásra mindenkinek szemetszúr, akik a 405-ösökhöz szoktak a vonalon, és nem csak az eltérő színvilág miatt. Szélesebb, és egy leheletnyivel alacsonyabb is, mint az Ikarus midije. Előbbi tény miatt gondos vezetést kíván meg, ugyanis a Várból kihaladván a Széll Kálmán tér felé éppenhogy elfér a sorompónál a sávban.

Első és leginkább szembetűnő különbség a jármű orrvonalától hátrébb elhelyezett első ajtó, melyet sokan kétkedve fogadtak a buszos világban, lévén hogy most az elsőajtós rendszer van elterjedő félben, amit ezen a buszon így nehezebb kivitelezni. A két, széles utasajtót egyébként a METÁL-99 Kft. készítette. S mivel az ajtó hátrébb került, a kerék előrébb értelemszerűen. Ez viszont a modul-rendszerű felépítmény miatt szükséges volt, ugyanis így egyféle „kerék-modul” legyártása szükséges csak a további gyártmányfejlesztés esetén. Hátulról nem tudok rá mást mondani, minthogy jellegtelen lett teljesen. Már túl apró körlámpák, és ezenfelül semmi más designbeli díszítés nem került. A formatervet nem vitték túlzásokba, de a lámpafészek sokat dob a megjelenésen, és a fényszóróknál nagyobb méretű ködlámpa.

Utastér

Rendkívül tágas, a nagy ablakoknak köszönhetően pedig fényárban úszik. Viszont az Alagútban haladva felkapcsolta a sofőr az utastér világítást, melyet fókuszált fényű LED-ek biztosítanak, ez nagyon kevés, szinte csak hangulatvilágításnak jó. Sajnos manapság már külön ki kell emelni, ha egy új busz utastere nem csörög-zörög a magyar utakon, ezt pedig a Modulo elmondhatja magáról. A szűk és rázós vári kis utcákon is jól bírta a strapát, szinte meg sem szólalt egyetlen illesztés sem. Az utasülések KIEL gyártmányúak, a kagylóformájuk miatt kényelmesek lennének, viszont rendkívül kemények, párnázatlanok.

dsc_8958.jpg

Az utastér a hátsó ajtó vonaláig alacsonypadlós, ott pedig egy lépcső közbeiktatásával lehet tovább jutni a hátsó részben elhelyezett 9 üléshez. Itt mindenképpen megemlítendő, hogy a lépcső környezete semmiféle kiemelést nem kapott (pl. sárga szín, figyelemfelhívás), gyengénlátók könnyen elbotolhatnak benne fel- és lefelé egyaránt. És az élei is elég markánsak. Hátul sajnos a kerékdob árnyalja némiképp a 9 ülésből 8 esetben a kényelmes lábtartást, de hát kompromisszumokat mindig kell kötni.

dsc_8946.jpg

Az ajtók elektromos működtetésűek, automatikus visszazárást lehetővé tevő fotocella van felszerelve felettük. Amit hiányoltam: leszállási szándék visszajelző és vizuális indításjelző. Előbbinek a hiánya több utast is értetlenkedés elé állított, és többszöri gombnyomás után is láttam arcukon a kételyt, hogy vajon most tudja-e, hogy meg kell állni a következőnél?

Menetdinamika

Clark Ádám téren szálltam fel, a vonal meredek szakasza előtt. Rendkívül nagy alászedést igényelt a Hunyadi János útra kanyarodás, de utána éppenhogy csak hozzáért a pedálhoz, és egyből meglódultunk felfelé. Persze, tudom, villanymotor, teljesen másképpen viselkedik, mint a belsőégésű társai. Ami viszont meglepett, hogy az általam vártnál zajosabb a motor és az erőátvitel üzeme, valamint a hűtőrendszer. Utóbbit a megállókban hallani igazán, előbbit pedig egy nagyobb tempónál. A komfort tekintetében kissé fapados érzést keltett bennem, egy-egy kisebb úthibán erősebben megpattant, ez talán futómű hangolással még javítható.

Összesítésben

Sokkal rosszabbra számítottam. Valószínűleg azért, mert sok helyen sok mindent olvastam már róla, és nem feltétlenül pozitívumokat. De az apróbb hibák javításával és odafigyeléssel ez a busz tökéletesen megfelel az Ikarus 405-ösök leváltásra, illetve egyéb, kisebb forgalmú vonalakra.

Egyetlen nagy hiányosság, hogy a gyártó semmit nem tett közzé a busz műszaki specifikációját illetően. A honlapjukon is csak a hangzatos számok olvashatóak, de műszaki ismérv semmi. Remélem, mihamarabb pótolják.

dsc_8954.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr267268651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! / Welcome on the blog!

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, műszaki cikkek, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

/\/\/\

News, rarely known things about buses, testrides & testdrives, industrial design, reviews, opinions, technical articles, stories...and many other topics related to buses & transportation from Hungary and Europe.

Általános / General

Kiegészítene valamit? Hozzászólna?
Kérdése van?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Ha tetszett egy cikk, vagy ha éppen nem, esetleg kérdése lenne...
Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you have any response or questions feel free to contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.