Volvo és a design – 7000-es széria

A svédek sem adják könnyen magukat. 2000-ben kezdtek el betörni a városi buszok piacára (előtte is jelen voltak, csak kisebb mértékben) a 7000-es típussal.

Egyszerű, visszafogott, de mégis esztétikus lett a 7000-es. Semmi hivalkodó. A 7700-ason minimális külső esztétikára irányuló változásokat tettek a Volvo-nál: egy lehelletnyivel kisebb átmérőjű fényszórókat kapott elől, illetve a lámpafészket kismértékben növelték. A faceliftes verzió 2007-től viszont a Volvo-tól is nagy ugrás volt: mertek újítani. Érdekes, hogy ez a széria ugyanúgy 7700-as ként fut/futott, de nagyobb volumenű ráncfelvarrást kapott mind kívül, mind belül, mint korábban a 7000-es. Az utastérben az Euro V-ös norma bevezetése miatt át kellett tervezni a motorsátor és környékét, valamint a nagyobb hűtésigény miatt kapott egy "puttonyt" hátul a tetőre, szögben elhelyezett hűtővel.

Aztán eljött a 2013 évvége és bemutatták az új üdvöskét, a 7900-ast. Itt már határozottan rámentek az újításokra, de megint csak részlegesen: a homlokfal merőben megváltozott, míg a hátfal megint csak minimális változást kapott (pl. kevesebb lekerekítés). Első találkozásom a típussal élőben hosszas bámészkodásra késztetett a homlokfalat illetően. Túl sok részre osztották fel a homlokfalat, túlzottan összetett. És hosszasan szemlélve "kibukik", hogy - kis túlzással - a tervező csupán fogta a 7700-as CAD-fájljait és felkanyarította a lámpafészkeket alulról kiindulva. Na, de némi harmónia azért mégis legyen, a ködfényszórót kijjebb vitték a lökhárító széle felé. Ami sokat dob a helyzeten, az az ál-hűtőrács. Viszont annak az oldalait tovább vezettem volna a homlokfal közelben húzódó illesztésével, mert így ezt a hatszög-formát nem találom esztétikusnak.

Ami a hátfalakat illeti: ahogy korábban is írtam, a 7700-as faceliftesítése keretében változott nagymértékben (és szebb lett sokkal a körlámpákkal).

Érzem a szándékot, hogy nem akarnak lemaradni a globális versenyben, de mégis, ennél Volvoék többet tudnak. 

2000-2014 között a homlok- és hátfal-generációk:

Homlokfalak.jpg

 

Hátfalak.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr96698167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.