Ikarus 400 facelift '98

Alig pár évvel a sorozatgyártás megkezdése után, a 400-asok minden tagját máris egy formai újragondolásnak vetették alá - a midit kivéve. A régi és a körlámpás verziót is Dr. Károsi Zoltán tervezte.

Érdekesség, hogy - egyedül a 417-es típusnál - még a faceliftnek is lett faceliftje. Ugyanis a bemutatóbusz (frsz.: IZL-026) irányjelző búrái egy év alatt "felmásztak" néhány centivel az eredeti helyükről, de ez határozottan előnyére vált a kinézetének. Sajnos csak egy képpel rendelkezem, amin lehet nézegetni az "előtte-utána" állapotot, de ezen viszont jól megfigyelhető minden apró részlet a homlokfalakon. Ellenben a Tisza Volán élt a harmadolással, amit a homlokfal "nyújtott": fehér-kék-fehérre fényezték a homlokfalat, ami remekül illik ehhez az elosztáshoz.

HHS-637 (13).JPG

Őszintén szólva, ha nem olvastam volna utána, el se hittem volna, hogy mindkettőt Károsi Zoltán tervezte. Teljesen más vonalvezetés, alig emelt át valamit a régiből. Egy totálisan új formavilágot álmodott meg, mely sokkal igényesebb, modernebb és harmonikusabb beosztású az elődnél. A legszebb talán a szárnyas embléma, ami mintegy tekintélyt kölcsönöz a járműnek első megjelenésre. Szép, nagy lekerekítések, finom harmadolások, apró, gyönyörűen beilleszkedő, süllyesztett körlámpák és egyedi, áramvonalas irányjelző. A 2000-as évek elején megfigyelhető több, másik gyár típusán is a lökhárító méretének minden dimnezióban értelmezett csökkentése: mind magasság, mind kinyúlás hossztengely irányba kisebb.

Viszont a szárnyas emblémától felfelé szinte minden a régi: osztott szélvédő és "kakastaréj", hogy legyen hely a kijelzőnek. 

ap. 400-asok.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr336697671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók & moderáció < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2019.