A Budai Fonódó építésének kezdete

2014. április 12-én este az utolsó 17-es villamos is leközlekedett menetrendszerint, majd másnaptól elindult a villamospótlás. A villamospótló 17V jelzésen indult, majd simán 17-es lett pár hét után (BKK variálás), és a Batthyány térig megy a Margit híd, budai hídfő helyett.

Ami a felújítást illeti, az első "esemény" április 20-án volt észlelhető: néhány, máshonnan kiselejtezett kitérőt lepakoltak a Szent Margit kórház megálló egyik peronjára. 

2014.04.20..JPG

Kiselejtezett kitérők

Ezek hetekig nem mozdultak, majd július közepén indult be a valódi munka - legalábbis ami a villamost illeti. Ugyanis előtte már a Nagyszombat utcánál közmű-csere folyt, és mint utólag megtudtam, ezért kellett áprilisban leálljon a villamos.

Szóval, július közepe. A rádióban hallottam, hogy a Bécsi úton egy-egy sávot elvesznek az autósforgalom elől, mert megkezdődik a villamospálya rekonstrukciója a Nagyszombat utca és a Reménység utca között. Valójában csak a Nagyszombat utca és a Föld utca között kellett a sávszűkülettel foglalkozni, kissé téves volt a hír.

2014.07.29. (4).jpg

Ezerrel folyik a munka a Szent Margit kórház és a Selmeci utca közötti szakaszon. Az "új" (korábban már használt) nagypanelek a helyükön, vágányzat fektetése folyamatban

A munka rohamtempóban haladt, még a hétvégéken is dolgoztak. Alig 3 hét alatt elkészültek, a napokban már újra szabaddá tették az autósok elől elfoglalt egy-egy sávot, és már csak az utolsó simítások folynak.

2014.08.05..jpg

Az elkészült vágányzat 2014. augusztus 5-én

A munka (és körülményei) egy-két kérdőjelet felvetettem bennem:

- a felsővezeték-rendszerhez csak most nem nyúltak, vagy nem is fognak? Ugyanis mégcsak le sem vették, pedig a munkagépek könnyen leszakíthatták volna.

- a használt nagypaneles megoldás tartósabb, mintha a CDM-technológiát (betonba ágyazott sínszálak) alkalmazták volna? Ha minden a jelenlegi állás szerint marad, akkor három villamosjárat fog közlekedni a Bécsi úton, tehát jelentős terhelése lesz a most elkészült szakasznak (is).

Kíváncsian várom a következő etapot. Most, hogy ez a ~két megállónyi szakasz elkészült, eltűnt az összes munkagép. Megint pár hónap stagnálás várható...?

2040 (5).JPG

Egy tavaszi hajnalon, remízből kiálló Combino "rohan" a KCsV7-es után

U.i.: ha valaki szeretne képeket nézni a 17-es vonalról, amikor még működött, akkor azt ITT és ITT teheti meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr676579439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csillaberk 2014.08.16. 22:50:09

Jó ötlet ez a budai hálózat, szerintem már nagyon kellett volna. Az külön érdekes lesz, hogy az autók mennyire fognak ráállni a sínre, mert a 17-es egy ilyen autós villamos volt.
Ha a menetidő vállalható lenne és nem egy döcögény lesz belőle, sínre parkoló autók nélkül... az a Kánaán lenne.

Aron_son 2014.08.17. 18:55:40

Jelenlegi tervek szerint a 19-es, a 41-es és a 61-es járatok közlekednének a Bécsi út/Vörösvári útig meghosszabítva. A beparkolások elkerülésére én is kíváncsi leszek, mit vetnek be.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzések, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

Általános

Kiegészítene valamit? Hozzászólna? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site or just have questions, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.

 

A tizes olvasói toplista