A második szóló 'új' Van Hool – PDN-684
Egy újabb newA330-as a BKV Zrt-nél

borito.jpg

Honosítást követően utasforgalomban a második, "új" Van Hool a BKV Zrt-nél: újabb newA330 a dél-pesti régióban.

Az autóbuszt Luxemburgból szerezték be, ahol helyi járatként közlekedett 2004 – 2015 között. A busz kötbér fejében érkezett az előző kontingens genfi Volvo szállítási késedelme miatt.

2017 márciusában bukkant fel az „új” egyke Van Hool – a változatosság jegyében ezúttal – a Kelenföldi divíziónál. Nem csupán a változatosság jegyében ácsorgott Kelenföldön, hanem alkalmazkodva a Vasúti Járműjavító leterheltségéhez (csak buszból éppen 40 darab [hibrid] volt nekik ekkor már „betárazva” honosításra) úgy döntöttek, nem tőlük rendelik meg a honosítását, hanem a BKV Zrt. maga oldja meg.

A honosítás a már jól ismert dolgokat foglalta magában: üléshuzat csere, korlátok fényezése, szükséges eseti javítások, matricázás. Az utastér végig 2+2 üléskiosztású, a városi (zsúfolt) vonalakra így kevésbé ideális, de a szolgáltatási területén lehet rá szabott megbízatást találni.

klf_170329.jpg

Miért második?

2013-ban a „húsvéti nyúl” hozott egy newA330-ast már, mely ugyanazon év szeptembere óta a járműpark színfoltjaként közlekedik a dél-pesti régióban. Azt franciaországból vásárolták egymagában, korábban egy sípálya ingyenes shuttle-buszaként közlekedett La Plagne-ban. MAN motoros, ZF váltóval. 

Az elődmodellből 13 darab közlekedik.

mkl981.jpg

Így állt forgalomba, azóta illesztették a többi kocsi külsejéhez (a homlokfali feketítést eltüntették). 

Jelen példány végül 2017. október 25-én került állományba, és a "budapesti Van Hool telephely" részére delegálták (Dél-Pest divízió). DAF PE183C motorral szerelt, Voith váltóval párosítva. A közhelyes „minden kezdet nehéz” szólás-mondást pedig igyekezett tudatosítani az új szolgálati helyén: az állományba vételét követő első héten egy teljes műszakot sem tudott végigdolgozni, apróbb hibákkal mindig visszatért a telephelyre. Első napján a 166/266-oson dolgozott, az azt követő napokban pedig legtöbbször garázshoz közeli vonalakon futott (pl. 254E), ha nem éppen tartalék volt.

A közeljövőben újabb két használt newA330-as forgalomba állása várható, ezeket a VJSz Kft. honosította. A páros január óta várja, hogy (ismét) utasokat szállíthasson. Részletesebben ezekről egy későbbi bejegyzésben, miután forgalomba álltak már.

pdn-684_5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr9913121940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Alkaabus 2017.11.01. 18:14:32

Volt neki belga rendszáma is a luxemburgi és a magyar között, mégpedig 1-LFE-449 (ha jól emlékszem).

Aron_son 2017.11.01. 19:35:30

@Alkaabus: Érdekes, köszönöm. Adóoptimálás vagy tényleg járt belga földön is? Esetleg pontos motor- és váltótípust tudsz rá?

Alkaabus 2017.11.01. 20:40:49

@Aron_son: Hogy járt-e ott, azt nem tudom, de nem lehetetlen, hiszen Luxemburgban 2015-ben selejtezték a buszt, tehát telt el némi idő. Valószínűleg a kereskedő lehetett, aki forgalomba helyezte a buszt Belgiumban, mielőtt megvette tőle az, aki behozta Magyarországra és akitől a BKV megvásárolta. A belga biztosítási matrica a Te képeiden is ott figyelt a busz szélvédőjén, onnan lehetett tudni.

siófoki35 2017.11.01. 22:57:51

"A páros január óta várja, hogy (ismét) utasokat szállíthasson. "

Ez azért, elég gagyi :(

avatar_bwb_sm.png

Üdvözlöm az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzés, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

A felhasználásról...

Kiegészítene valamit? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.