Göd helyi járat

borito.JPG

A településen relatíve gyakran közlekedő volán járat ellenére van külön, önkormányzat által megrendelt helyi járat is.

A helyi járat létét és indokoltságát a térképre pillantva azonnal mindenki érteni fogja. A várost ugyanis nyugati felén hosszirányban átszeli a 2-es út (innen a bevezetőben említett jó volános ellátottság), azonban a szerves része a városnak ettől keletebbre terül el, mondhatni az M2-es és a 2-es út között. Tehát elsősorban egy feltáró-jellegű járatról van (lesz) szó, mely vasúti csatlakozással is bír.

god.png

Göd fekvése.

Én elsőként – célzottan helyi járat miatt – ezt a települést kerestem fel „pályafutásom” kezdetén. Már akkor kellemes élmény volt (számos, korábbi negatív élmény után), hogy a helyi busz bevárja a vonatot, akkor is, ha az késik. Ez nem nehéz, hiszen megannyi helyi járathoz hasonlóan az egyes időadatok a megállóközökre bőven túl vannak becsülve. S ha még néhány helyen nincs utascsere sem, akkor főleg.

Az üzemeltető cégről visszamenőleg annyit találtam, hogy 2011-ig a Városi Közlekedési Kft. végezte a szolgáltatást, mely egyes menetrendekben egyszerre futott egy bizonyos Gödbusz Kft-vel (egy régebbi menetrend, amiben felbukkan a cégnév). 2011-től (napjainkig) a Dunamenti 2011. Közlekedési Kft. szolgáltat. Indulási dátumot a helyi járathoz nem találtam.

A legfrissebb díjszabás 2016. június 1-je óta érvényes [1]. A jegyeket és a bérleteket a buszvezetőnél lehet egyaránt megvásárolni, az alábbi díjszabás szerint:

  • egyszeri utazásra szóló menetjegyár: 150 Ft
  • havi teljes árú (dolgozói) bérlet ára: 2 700 Ft
  • kedvezményes (nyugdíjas, tanuló) bérlet ára: 900 Ft

(Érdekesség, hogy 2012-höz képest csökkent a bérletek ára, 3 000 Ft és 1 000 Ft volt akkor.)

A helyi „hálózat” három járatot foglal magában [1]. Az 1-es járat vasárnapot/ünnepnapot kivéve mindennap közlekedik, a 2-es járat pedig szombat, vasárnap/ünnepnap kivételével jár. A 3-as járat pedig temetői járat, minden kedden és csütörtökön van egy, azaz 1 indulása. Az első kettő viszonylat lentebb megtekinthető térképen is. Vannak szezonális járatok is: majális járat közlekedett például 2011-ben [2], illetve [3]:

„Minden hónap második szombatján buszjárat indul a Felsőgödi MÁV állomásról reggel 9,10-kor Göd-Újtelepre a Gyermekotthonba. Visszaindul 11,20-kor. Az autóbusz bevárja az érkező vonatokat. Amennyiben az utazni szándékozók létszám 20 főnél több, a járatot igény szerint megismétlik.”

1-es járat (PDF)

2-es járat (PDF)

(A tudnivalók a „szokásosak” a térképet illetően: megálló-elhelyezésbeli, útvonalbeli eltérés sajnos előfordulhat. A logikát ugyanis néha megbillentik a helyi járatok furfangjai. Piros közepű pötty: végállomás, kék nyíl: erre indulunk el, sárga nyíl és csík: erre tovább.)

A térképalap ezúttal az OpenStreetMap.

A járműpark 2008-ig három darab Ikarus 543.26/.27-es volt, melyek a sztenderd gyári fényezésben futottak, a szélvédő felső sarkában pedig egy „Göd telephely – Göd Újtelep – Göd telephely” táblával, mely mindhárom járatra tulajdonképpen megfelelő, de nem nyújt kellő tájékoztatást.

brk-173_2.JPG

2010-ben a telephely sarkában "pihenve"...

godi_ikarus_543-asok.jpg...hét évvel később pedig már egy másik telepen, télen, farakásokkal eltakarva két előző helyi járatos gép.

2008-ban került a Városi Közlekedési Kft. tulajdonába a bemutató (proto) Ikarus 405-ös, mely 1993 óta viseli is mivoltának ismertetőjegyeit. Akkori gazdája is óvta-védte, jó állapotban volt, nem volt rá panasza műszakilag sem. Ugyanazon évben került mellé egy Wuppertalból hazahozott 405.02-es is, ezzel több probléma volt az évek folyamán, általában a javítását Tökölön végezték, így többször is lehetett ott látni. A járatok ellátásához egyébként kettő busz elegendő, viszont ezeken felül még egy Iveco Daily valamint egy Hyundai Chorus is elő-elő fordul a járatokon. 2012-ben pedig egy ex-Ventonás Neoplan midi is közlekedett itt.

dscn9215.jpg

A Hyundai Chorus 2017. áprilisában. Fotó: Szigetvári Győző.

lxs-573.JPG

Az első 405-ös, mely manuális váltóval szerelt, és gyárilag csupán 2200 mm széles volt (a szériakocsik már 2300 mm szélesek voltak). Viszont utólag kiszélesítették a szériakocsik méretére.

A Németországban kezdett 405-ös, még jónéhány előéletre utaló jellel az utastérben.

 

Források:

[1] Göd város hivatalos honlapja - Menetrendek/Helyi buszjáratok (hozzáférés: 2017. május 24.)

[2] Göd város hivatalos honlapja - Hírek - Majális menetrend (közzétéve: 2011. április 28., hozzáférés: 2017. május 24.)

[3] Göd Településellátó Szervezet - 2-es járat menetrendje (hozzáférés: 2017. május 24.)

A bejegyzés trackback címe:

http://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr4912538437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

boritamasadam 2017.05.31. 18:59:10

Egy kis kiegészítés a járműparkot illetően, van egy Hyunday kisbusz is, ami látható az utasteres képen, illetve közlekedett pár éve egy Neoplan is.

Aron_son 2017.06.01. 09:52:20

@boritamasadam: Kössz! Bármelyikről vagy mindkettőről van fotód esetleg? (Vagy ha valahol láttál képet róluk, az is jó linkelve.)

boritamasadam 2017.06.01. 13:24:39

@Aron_son: Sajnos nekem nincsenek képeim róluk, és nem is láttam eddig sehol. Az utastéri képen amelyen hátrafelé fényképeztél, látszik a Hyunday kisbusz.

Arpadeus Master 2017.06.02. 17:53:03

@Aron_son: A Hyundait váltotta talán az Iveco, ha minden igaz. A Neoplan midi ex-Ventonás volt, a szürke flottaszínű időszakból.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözlöm az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzés, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek...és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

A felhasználásról...

Kiegészítene valamit? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

 

> > > Tudnivalók < < <

 

Írjon nekünk!

 

> > > Üzenetküldés < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

 

© BWb 2008 – 2017.