Képriport #7 – Nyílt nap Óbudán harmadszor

dsc_8871.jpg

A BKV Zrt. idei „évadnyitó” nyílt napja ezúttal az Óbudai Divíziónál került megrendezésre, mely – lehet, hogy szerény elfogultságom miatt, de – összehasonlítva a többi ilyen eseménnyel, egészen változatos és jó programokat kínált az érdeklődőknek.

Ha az Óbudai telephely kerül szóba, jelesül egy ott megrendezett nyílt nap, számomra mindig kicsit olyan, mintha „hazamennék”. Ezért mindenképpen szétnéztem a harmadik alkalommal kapujait az érdeklődők előtt megnyitó üzemegységnél.

A garázs 1970 ősze óta, immáron 47 éve szolgálja ki a Főváros autóbusz-közlekedésének észak-budai és észak-pesti régióját járművekkel. A szolgáltatási terület és viszonylatok persze szinte évről-évre és hónapról-hónapra változnak, de ennek ellenére is manapság mintegy kétszáz autóbusz tartozik a hatáskörük alá. A közeljövőben pedig várhatóan egyben az ITK Zrt. budapesti üzemegysége is itt fog helyet kapni a meglévő és az érkező opciós Conecto G-kkel, valamint az Alfa Cívis 12-esekkel egyetemben.

Különleges járműves vendégként talán a BME 405-öse említhető meg, valamint a magánkézben lévő pécsi Ikarus 280-as, és a szintén magánkézben lévő egykori békéscsabai 260-as. A nyílt napra ezúttal is két különjárat szállította az utasokat: a K1-es a Bécsi út/Vörösvári út – Óbudai autóbuszgarázs között ingázott (BPO-358), míg a K2-es Árpád híd M – Óbudai autóbuszgarázs között (BPO-449, BPO-477). A szokásos tárlatvezetésen felül ezúttal – a Cinkotán korábban már kiállított – Rába D10-es kényszerhajtással is üzemelt, valamint klímaberendezés metszetet és EBS fékrendszert is tanulmányozhattak az ellátogatók. Képriport a május 6-i nyílt napról.

1.jpg

A kapunál szokásosan elhelyezett járműkiállítás. Jobbról balra: Ikarus 521, Ikarus 405, Ikarus 412, Ikarus 415, Ikarus 260, Ikarus 30, Ikarus 55. Utóbbi már nem látszik (OT 46-46).

dsc_8853.jpg

Közelebbről a "special guest" és sorozattársa + az 521-es.

dsc_8795.jpg

dsc_8792.jpg

Újabb nosztalgia csuklós a lakatosok műhelyében kiállítva, vázjavítást követően.

dsc_8797.jpg

A lakatosok műhelye adott helyet a különböző műszaki tárgyaknak is. Képen egy komplett EBS fékrendszer és szerelvényei...

dsc_8798.jpg

...ezen a képen egy ZF automataváltó metszetben...

dsc_8793.jpg

..egy klímaberendezés tetőegysége metszetben, tőle jobbra a kéthengeres klímakompresszor...

dsc_8794.jpg

...és egy Rába D10-es, szintén itt-ott felmetszve.

dsc_8809.jpg

Hátrébb haladva az udvarban a tüzelőanyag-vételező pontnál az alacsonypadlós 260-as állt.

dsc_8807.jpg

Nem messze tőle a mosó kijáratnál pedig a maszek 260-as.

dsc_8829.jpg

A szélrózsa minden irányából érkeztek buszok: Kelenföldről a 284-es jött.

dsc_8856.jpg

A MALÉV-os flotta egy része is jelen volt - legalábbis amelyekhez a BKV-nak van némi köze (55, 280).

dsc_8811.jpg

Veteránok mindenhol.

dsc_8843.jpg

Kerítésként is funkcionáló pótkocsis szerelvény.

dsc_8802.jpg

Az öt, nem sokára forgalomba álló bérelt csuklós is "megbújt" a háttérben. A hatodik meg a csarnokban, lásd később.

dsc_8834.jpg

A jól bevált és nagyon népszerű buszvezetés ezúttal 3 oktatóbusszal zajlott.

dsc_8840.jpg

Álláslehetőség - nem biztos, hogy még aktuális.

dsc_8844.jpg

Nem volt tömeg, de sokan megjelentek, és a főépületben is érdeklődtek a kiállított régi képek iránt.

dsc_8817.jpg

A kisudvarban tehergépkocsik + 4 busz állt. A Kapos Volán a farosa helyett a 266-osát hozta el.

dsc_8822.jpg

Vontatási bemutató - statikusan. 

dsc_8824.jpg

A K2-es különjárat busza az indulási idejét várván. A délutáni sűrítést pedig a BPO-477-tel biztosították.

dsc_8838.jpg

Elsőként jelent meg a Volánbusz egy BKV-s nyíltnapon, méghozzá a néhány éve gyönyörűen felújított (és még használatban lévő) Rába vontatójukkal, egyenesen Százhalombattáról. Ennek a tetőablakán látható a fenti matrica.

dsc_8863.jpg

A csarnok bejáratnál egy apró falidísz. 

dsc_8864.jpg

Csarnok összkép. Ünnepi tisztaság és rend, "ahol dolgoznak ott hullik a forgács".

dsc_8866.jpg

"Speciális" 200-asok.

dsc_8867.jpg

A hatodik csuklós Citaro aknán.

dsc_8870.jpg

Hídcserés Citaro emelve a csarnokban.
Alacsonypadlószint, persze. Létra sem lenne elég...
 dsc_8852.jpg

A K2-es járat "alapgépe" érkezik a Bécsi út/Vörösvári út megállóba.

 

> > > Első nyílt nap < < <
(2010. október 9.)

> > > Második nyílt nap < < <
(2015. május 31.)

 

Ezúton is köszönjük a szervezők munkáját!

A bejegyzés trackback címe:

http://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr7412485479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Ecsedi Gábor 2017.05.06. 19:58:52

Köszönöm a cikket! A további nyílt napok időpontja megtudható valahonnan? Mindig csak utólag olvasok róla, tavaly is csak a Cinkotásra jutottam el.

The Fireman 2017.05.06. 22:58:43

A 477 ment már délelőtt is. Amúgy nagyon jó felhozatal volt!

Aron_son 2017.05.07. 10:43:12

@Ecsedi Gábor: Ajánlom a BKV Zrt. Facebook-oldalát, illetve a bkv.hu oldal "Aktualitások" és/vagy "Események" menüpontját az előzetes tájékozódáshoz. Ezt a nyílt napot sokkal előbb nem hirdették meg, április 28-án került ki közlemény.

nemeza 2017.05.27. 18:24:02

"A kapunál szokásosan elhelyezett járműkiállítás. Balról-jobbra: Ikarus 521, Ikarus 405.." jobbról balra :)
--
Köszi a riportot!

Jozsef Csoke dr 2017.10.14. 00:33:09

Jo lenne ha elore tudnam a nyilt napot.Ot evig dolgoztam obudan.Ebbol harom evig diszpecser voltam 1981.nov-1984.szept.30.ig.Ekkor bevittek a Szabo Ervin terre,ahol kozponti diszpecser voltam harom evig.Tehat jo lenne ujbol benntvis jarni

avatar_bwb_sm.png

Üdvözlöm az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzés, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

A felhasználásról...

Kiegészítene valamit? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.