Nógrádi 266-os túra

nograd_megyei_266-os_kirandulas_ccv-442_8.jpg

A laprugósok drasztikus fogyatkozásával arányosan nőtt meg az irántuk tanúsított különjárati érdeklődés, elsősorban az ország keleti felében – talán mert ott közlekedik/közlekedett még a legtöbb darab belőlük. Ám ezúttal kivételesen nem Borsod, hanem Nógrád megye "felderítése" volt a cél.

Kivártam egy kicsit a kirándulás bejegyzésben történő utólagos megörökítésével, nem titkolva, hogy esetleg más járműves blog(ok) teszik meg ezt – idáig nem láttam nyomát az időnként felcsapott blogokon, habár szívesen pörgettem volna más szemszögéből végig az aznapi eseményeket.

Utasként először vettem részt ilyen keretek között egy úton – egy korábbi hasonló, csak 280-assal megtett utat helyenként már dokumentáltam és itt is megpendítettem. Természetesen egész más így, harminc-negyven hasonló érdeklődésű illetővel egy fedélzeten utazni a kultikussá vált járművön, mint autóval itt-ott megállni és bevárni. Nógrád megye pedig legalább olyan kiváló helyszíneket rejt egy-egy fotóhoz, mint Borsod. Ezeket a szervezők elég jól fel is fedezték, s megtervezték, ezúton is köszönet illeti őket.

Az útvonal és megállások: Salgótarján, Öblösüveggyár – Salgótarján, sütőgyár – Somoskő, faluközpont – Somoskő, főút – Somoskő, faluvége/-eleje – Somoskőújfalu, országhatár – Cered, országhatár – Pásztó, puszta közepe – Cered-Tótújfalu – Zabar környéke – Zabar, faluközpont – Kazár környéke – Bedepuszta, faluközpont – Bedepuszta környéke – Kőrösi Csoma Sándor emlékpark – Kisterenye, vasútállomás – Salgótarján, autóbusz-állomás.

1_salgotarjani_oblosuveggyar_3.jpg

A helyszín magáért beszél. Első megálló.

2_salgotarjan_sutogyar_1.jpg

Hasonlóan az előzőhöz, árulkodik a háttér a helyszínt illetően.

3_somosko_falukozpont_1.jpg

Itt már kiélezettebb/jobb országismerő skill-ek kellenek a helyszín azonosításához a háttér alapján - akik nem rendelkeznek ilyennel: Somoskő.

4_somosko_fout_3.jpg

Somoskő, fő út.

5_somosko_falu_szele_6.jpg

Kétszáz méterrel az előző kép készültét követően.

6_somoskoujfalu_orszaghatar_2.jpg

Somoskőújfalu, országhatár.

8_cered_orszaghatar_1.jpg

Cered, országhatár. A határokat súroltuk egész nap.

9_paszto_2.jpg

Pásztó térségében egy lankán. A KMKK/Nógrád Volán gondolom örült, hogy reggel egyáltalán beindult a busz, a jármű tiszta állapotban történő átadása ezt követően már luxusnak számított.

10_cered-totujfalu_2.jpg

Cered-Tótújfalu. Sok településen a napi látványosságként lett elkönyvelve a szokatlan helyeken megálló sárga szekér.

11_zabar_hataraban_2.jpg

Zabar határában, két mező között felbukkanó ismerős formavilág.

12_zabar_falukozpont_1.jpg

Zabar, faluközpont.

13_zabar_utcan_1.jpg

Zabar, Béke út.

15_kazar_hataraban_6.jpg

Háttérben Kazárral.

16_bedepuszta_kozpont_1.jpg

Bedepuszta, zsákfalu. Itt még az átlagosnál is érdekesebb jelenség a volán busza, hiszen hosszú évek óta nem közlekedik menetrendszerinti járat a kistelepülésen.

17_bedepuszta_hataraban_4.jpg

Bedepuszta bekötőút.

19_korosi_csoma_sandor_emlekpark.jpg

Tar melletti Kőrösi Csoma Sándor emlékpark parkolójában.

20_kisterenye_vasutallomas_2.jpg

"Madártávlatból" Kisterenye, vasútállomás felvételi épületével.

nograd_megyei_266-os_kirandulas_ccv-442_1.jpg

5 x 10 W @ 24 V. Szofitás félhomály.

nograd_megyei_266-os_kirandulas.jpg

Megkopott, de érvényét nem vesztett matrica az első ajtó mellett.

 

Néhány, hasonló tartalom más tollából:

266-ossal a Galyaságba (Hova megy ez a vonat? blog, közzététel: 2014.10.09.)

Kohószökevények között - avagy a 266/II. rész számú járat (Hova megy ez a vonat? blog, közzététel: 2015.04.28.)

266/III. - Falukutatás (Hova megy ez a vonat? blog, közzététel: 2015.07.16.)

Busszal, vonattal a Bódva-völgyben (266/IV.) (Hova megy ez a vonat? blog, közzététel: 2015.10.22.)

Ikarus 3 in 1 - sűrűsödő buszfotós túrák, amíg lehet! (Hova megy ez a vonat? blog, közzététel: 2016.07.13.)

266/VI. - Az utolsó pattogás (Hova megy ez a vonat? blog, közzététel: 2016.09.13.)

266/VII. - Tél a Csereháton (Hova megy ez a vonat? blog, közzététel: 2017.01.24.)

A bejegyzés trackback címe:

http://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr512331675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Thomas a laprugós · http://hovamegyavonat.blog.hu 2017.03.20. 18:50:26

Köszönöm a hivatkozásokat a korábbi írásaimra! Sajnos erre az útra nem tudtam elmenni, úgyhogy egyáltalán nem bánom hogy vállalkoztál a tudósító szerepére. Úgy látom módosult az eredetileg tervezett útvonal, és nem Etes felé, hanem Zabarra mentetek, így megvolt a Salgó Rally legendás szakasza is.

Aron_son 2017.03.21. 16:40:18

@Thomas a laprugós: Szívesen. Én is köszönöm az összes korábbi 266-os túráról íródott bejegyzésed.
Változott az útvonal menetközben, ki is maradtak helyszínek, de összeségében jó napot hoztak össze a Szervezők.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözlöm az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzés, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

A felhasználásról...

Kiegészítene valamit? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

 

> > > Tudnivalók < < <

 

Írjon nekünk!

 

> > > Üzenetküldés < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

 

© BusWorld blog 2008 – 2017.