BKV-LKK Ikarus 280.15
MALÉV-fényezésű csuklóssal bővült hazai nosztalgiaflotta

mtz-970_18.jpg

A BKV Zrt. utóbbi években tanúsított nosztalgiabuszok-restauráló „programjában” ezúttal egy, korábban a tömegközlekedésben résztvevő 280-as újult meg – a MALÉV egykori színeiben.

Az MALÉV buszairól, illetve konkrétan erről a fényezésről, altípusról, és elkészült példányról egy korrekt beszámoló már készült egy közlekedéssel foglalkozó oldal által (így a bemutatást nem taglalom ezúttal hosszan), ám abból hiányoltam az egykori légitársaság által használt buszok darabszámát. Még korábban pedig a reptéri kiszolgáló buszokról is írtak.

A felújított darab két helyen készült el a jelenlegi kinézetében: a vázmunkákat és a fényezést a kecskeméti Autó Univerzál Kft. végezte, míg a kiszerelést a BKV Zrt. Dél-pesti üzemegysége tette meg. Az alapot pedig a korábbi BPI-845-ös, 1989-es évjáratú darab szolgáltatta. Az elkészült példány nem 100%-osan korhű, ebben hibádzik például a be- (vagy inkább vissza-)épített erőforrása: nem szívódízelt (D2156) kapott, hanem turbótöltött változatot (D10). A váltó is maradt ZF automata - az eredetiekben szolgáló ASH 75.2-A8 típusú manuális ellenében. A csavarok pontos helye és beltéri-színárnyalatok górcső alá vétele számomra már túl mélyvíz – annak ellenére, hogy igazat adok abban, hogy ezeknek (is) a pontos másolata adna egy teljeskörűen korhű buszt. Ugyanakkor az üzemeltető(k)nek sem lehetett sétagalopp minden részletet feltárni a már bő másfél évtizede nem közlekedő típus(ok)ról. Én értékelem, hogy jelen helyzetben tudnak társaságok ilyenre fordítani szűkös anyagi kereteikből. Mitöbb, két éve lekerült az LKK napirendjéről a csuklós, és ez szerencsére változott.

Előző "életében"

A gép a 2016-os Múzeumok Éjszakáján (június 25.) mutatkozott meg a nagyközönség előtt, amikoris a délután 5-től egészen éjjel 2-ig a Deák Ferenc tér és az Aeropark között ingázott az érdeklődőkkel.

Ezenfelül a BKV Zrt. tavaly újított fel – „saját magának” – egy Ikarus 55-öst, mely szintén a MALÉV által használt színtervet és kialakítást kapta meg. Az eredeti erőforrást Csepel D614-est  ebbe sem sikerült megszerezniük, ami hatványozottan nehezebb feladat, mint az előző bekezdésben tárgyalt darab beltéri színárnyalatai vagy a gyárilag beépített oldaldekoritok pontos mintázata.

dsc_5292.jpg

BKV-s faros a tavalyi Cinkotai nyílt napon

A bejegyzés trackback címe:

https://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr698843518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzés, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

A felhasználásról...

Kiegészítene valamit? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.