Külföldi kiskerekes kiküldetésben
VDL Citea LLE tesztelés a BKV-nál

nyito.jpg

Az április 20-i BusExpo után még egy ideig hazánkban maradt a VDL városi alacsonybelépésű busza, melyet most a BKV Zrt. tesztel, egészen június 30-ig.

A hosszú tesztről ugyan (eddig még) nem volt sajtókommunikáció a Cég részéről, s a honlapjukra sem került fel semmiféle PDF a gépről, de a csuklós Modulo-hoz hasonlóan ez is kapott Futár fedélzeti egységet – kicsivel több, mint egy hónapig marad a városban. Ezzel a géppel már sikerült Aachen-ben is összefutnom, sóhajtoztam is, hogy vajon jön-e Budapestre tesztre, s netán vesznek-e valaha ilyet itthon – óhajom első fele már teljesült, remélem, a második is fog. (Aachen [pontosabban az ASEAG] egyébként 5 darabot vett kezdésnek idén év elején a tavalyi teszt tapasztalatai után.)

Nem keresek (vagy gyártok) összeesküvés-elméleteket arról, hogy éppen a hazai kiskerekes fővárosi tesztje után két hónappal érkezett egy másik, ezúttal külföldi 19,5"-es kerékméretű busz. Inkább örülök, hogy egy robusztus, és a gyártó országában (+ még számos másik helyen is) oly’ népszerű busz végre eljutott hazánkba is. A busszal a hazai konkurencia egy kis erőfeszítéssel igenis versenybe tudna szállni, s nem tudom, miért nem lépik ezt meg évek óta – de ezzel a költői kérdéssel nem vagyok egyedül. A gépet elsőként a 141-esen futtatják, utána a 15/115-ös és az 53-as következik. Az első és a második vonalakat illetően jó döntést hoztak (a busz kétajtós mivolta miatt), az 53-ason még érhetik meglepetések a vezetőket esetleges késések ürügyén.

Az elődmodellből használtan néhány éve vásároltak már itthon: az Ambassador 200-asból fut a DDKK Zrt-nél (Pannon Volán), a Homm Kft-nél, valamint a TükeBusz-nál. A Citea elsősorban megjelenésében nyújt többet, valamint értelemszerűen Euro VI-os erőforrást applikáltak bele (+ könnyített vázszerkezetű). Külsőleg engem jobban megnyert, mint az Econell. És ha már tesztbusz, igen, legyen hivalkodó a megjelenése, bárhol is vetik be: jól festő matricázást kapott a gép és egy lényegretörő feliratot. Az ajtók 1-2-0 kiosztásúak, s mindkettő tolósikló-rendszerű.

Az utastér puritán, de ugyanakkor jobb/kellemesebb benyomású anyagválasztások jellemzik, mint az Econell-t, nem beszélve az éles letörések hiányáról, valamint a sarkok szebb eldolgozásáról. Ugyanakkor a légcsatornákat burkoló elemek + szélfogók sokkal érzékenyebbek voltak az úthibákra (és kezdtek el recsegni kéretlenül), mint a hazai vetélytársnál.  A Futár ellenére a megállókat a még mindig (és mindenkoron) üzembiztos műanyag táblákról lehet leolvasni, melyeket szigetelőszalaggal rögzítettek a kívánt pozícióban.

Nekem tetszik, sőt, bízom benne, hogy korábban kifejtett kétrészes óhajom másik fele is teljesül, ugyanis az Econell-hez hasonlóan ez is teljesen ideális a LE-kialakításával az elővárosi, kifutó vonalakra, pont, amilyen a 141-es. A 15/115-ös jellegű vonalakon pedig a napközbeni csekély utasszám miatt gondolom megfelelő választásnak. A BKV Zrt. részéről pedig nem tudom, mennyire szervezett ez a "tavaszi kiskerekűek tesztje", de mindenképpen üdvözlendő, hogy ezt is kipróbálják tapasztalatszerzés-gyanánt a Credo után. 

 

Frissítés [2016.06.01.]: felkerült a műszaki paraméterekről egy PDF a BKV Zrt. oldalára.

Frissítés [2016.07.01.]: a tesztet meghosszabbították július 16-ig.

A bejegyzés trackback címe:

http://sony872.blog.hu/api/trackback/id/tr408732810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

avatar_bwb_sm.png

Üdvözöljük az oldalon! Mi van itt?

Hírek, aktualitások, érdekességek az autóbuszok világából, járműtesztek, formatervezés-elemzés, vélemények, értékelések, utazási beszámolók, történetek... és még sok más, járművekkel & közlekedéssel kapcsolatos téma kül- és belföldről egyaránt.

A felhasználásról...

Kiegészítene valamit? Kérdése van? Felhasználná valamelyik fényképet?

> > > Tudnivalók < < <

Írjon nekünk!

> > > Üzenetküldés < < <

 If you would like to use one or more pictures from the site, please contact us
> > > via message < < <

 

Kellemes & hasznos időtöltést kívánunk az oldalon!

© BusWorld blog 2008 – 2018.